Gjest Guest Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei. har et lite spm. Hver dag når jeg våkner, så er det mange små/store hvite flekker på pungen min. Pleier å fjerne dem, men kommer nye slike hver dag. Hvorfor? De er veldig myke, og kan formes lett. Er det noe jeg kan gjøre for og få dem bort? Lenke til kommentar
rtr Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei. har et lite spm. Hver dag når jeg våkner, så er det mange små/store hvite flekker på pungen min. Pleier å fjerne dem, men kommer nye slike hver dag. Hvorfor? De er veldig myke, og kan formes lett. Er det noe jeg kan gjøre for og få dem bort? 8979803[/snapback] Jeg vet ikke helt hva det kan være, men om du opplyser om det er det flak du river bort eller klumper du kniper hull på så kanskje vi kan komme frem til en løsning Lenke til kommentar
griped Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 regner med det er flass som blir blandet med litt svette Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 regner med det er flass som blir blandet med litt svette 8981673[/snapback] Hoho, moro. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei. har et lite spm. Hver dag når jeg våkner, så er det mange små/store hvite flekker på pungen min. Pleier å fjerne dem, men kommer nye slike hver dag. Hvorfor? De er veldig myke, og kan formes lett. Er det noe jeg kan gjøre for og få dem bort? 8979803[/snapback] Jeg vet ikke helt hva det kan være, men om du opplyser om det er det flak du river bort eller klumper du kniper hull på så kanskje vi kan komme frem til en løsning 8980021[/snapback] Det er flak jeg river bort ja. regner med det er flass som blir blandet med litt svette 8981673[/snapback] FLASS? IKKE morsomt forresten! Lenke til kommentar
rtr Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) ... Endret 8. juli 2007 av rtr Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Med mindre du ikke merker noen andre plager som rød og kløende hud, så kan det muligens være inntørkede rester fra såpe om det ikke har vært skyldt godt nok ved dusjing. Om det ikke bedrer seg etter å vasket og skyldt godt kan du forøke å bruke en mild fuktighetskrem. 8983526[/snapback] EH! Merker kløe også ja! også svir det i låret visst jeg gniker der. Klør skikkelig på pungen. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Svetter du mye der nede? Når jeg var liten, klødde jeg veldig mye... På andre siden av kneet Bak foten liksom, dere forstår ^^ Det var pga at jeg svettet.. Klødde meg mange ganger til blods, og det var ikke et fint syn.. Skjer heldigvis ikke nå lenger... Kan jo være samme du sliter med, bare der nede.. Flassen må jeg si meg blank på though... edit: Prøv å smør på noe aloe-vera, og ligg i en eller annen positur-stilling (sånn at ting ikke kommer borti hverandre, helst vær alene ) Endret 1. juli 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Svetter du mye der nede? Når jeg var liten, klødde jeg veldig mye... På andre siden av kneet Bak foten liksom, dere forstår ^^ Det var pga at jeg svettet.. Klødde meg mange ganger til blods, og det var ikke et fint syn.. Skjer heldigvis ikke nå lenger... Kan jo være samme du sliter med, bare der nede.. Flassen må jeg si meg blank på though... edit: Prøv å smør på noe aloe-vera, og ligg i en eller annen positur-stilling (sånn at ting ikke kommer borti hverandre, helst vær alene ) 8984090[/snapback] :O hmm. ok skal prøve aloe vera^^ Men lurer fortsatt på hva De flass sakene er for noe Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Flatlus blandet med svette? --------------------------------------- Hvor gammel er du forresten? Lenke til kommentar
rtr Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Funnet på Helsenett: Kløe og flassing kan skyldes mange ting. Det kan være at du har tørr hud som gjør at du klør og flasser av. Det kan også være at varmen eller trange klær gjør at det klør. det samme kan for mye såpe eller reaksjon på såpe og andre vaskemidler medføre. Sopp gjør gjerne at man blir rød og klør. Sopp er vanlig der hvor hud kommer mot hud, eller hvis du vasker for mye slik at du vasker bort den normale bakteriefloraen. Du kan forsøke og smøre med Canesten eller Klotrimazol krem for å se om det blir bedre. Blir det ikke bedre, så kan det være greit å få en lege til å se på det etter hvert. Men først og fremst er det viktig å holde området tørt hvis du klør der hud går mot hud. Tørk godt etter vask og dusj. Unngå trange klær som kan øke plagene. Virker huden ellers tørr, så smør med en god fuktighetskrem på de tørre områdene. Ellers smører du med soppkrem to ganger daglig i en ukes tid. Vask av området og tørk godt. Smør på et tynt lag Canesten/Klotrimazol. Vent et kvarter før du evt. smører på noe annet, da har soppmiddelet trukket godt inn i huden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå