twinsen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har akkurat satt opp ett trådløst nett mellom to hus og dette er satt opp på følgende måte: 1 Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware i hovedhuset, tilkoblet en Cnet 14db antenne. Denne er bridget med en 3Com OfficeConnect Wireless 11G Cable/DSL router i det andre huset. Signalstyrken mellom de to ligger stabilt på rundt 20%. Kun Linksysen er satt opp som DHCP server og 3Com'en er kun ett trådløst knutepunkt. Så over til mitt problem. I hus nr 2 har jeg en mac mini og en macbook pro. Internett, som er det jeg primært bruker nettverket til, er veldig ustabilt og kan virke i det ene øyeblikket for så å fryse. Dette problemet virker større når begge maskinene er koblet mot nettet. Har prøvd å koble meg til 3com routeren via kabel med den ene maskinen, men problemet er det samme. Noen som har en idé om hva som kan være galt her og hva jeg kan gjøre for å løse det? Kan legge til at Linksysen er koblet til ett speedtouch adsl modem og at vi har en 6000/600 linje. Mvh, Helge Løken Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kanskje det er noe galt med 3com routern? Prøv med en annen router om mulig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå