Gå til innhold

Vill disse kortene fungere sammen i SLI/Crossfire


Anbefalte innlegg

Hei, ska kjøpe ny PC så har jeg valgt å ha 2skjermkort å det jeg lurer på om dette vil gå bra med disse 2kortene. Det er jo litt forskjell på dem.

nVidia GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 @500MHz, DVI and TV Out

ATI Radeon HD2900XT 512MB DDR3 w/PCI Express, DVI and TV Out

Endret av freshfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel ann på hva du hadde tenkt til å bruke de til.

Du kan fint bruke de til et større multiskjerm oppsett selv om det da finnes langt mer optimale løsninger med tanke på både funksjonalitet og pris.

Hvis du derimot lurer på om disse vil jobbe sammen i et SLI / crossfire oppsett tar du feil.

 

Tror du gjør lurt i å revurdere oppsettet ditt.

 

Hva skal du bruke maskinen til?

Hvilket hovedkort har du valgt?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke PCen til Gaming(Spill som krever,Gothic 3, oblivion IV....) og redigering.

 

Hovedkort er: Asus M2N32-SLI Deluxe AM2 nVidia nForce 590 SLI x 16 MCP w/2000MHz FSB

8979912[/snapback]

Det hovedkortet er SLI kompatibelt. Det vil si at du kan benytte to nVidia skjermkort samtidig og de vil jobbe sammen. Det er anbefalt å bruke to like kort i et slikt oppsett. 2 stk 8800 GTS, som du nevte over, vil kunne gjøre jobben.

 

ATI har et tilsvarende konsept som heter crossfire. Da må man ha et hovedkort som støtter crossfire og to ATI skjermkort.

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke PCen til Gaming(Spill som krever,Gothic 3, oblivion IV....) og redigering.

 

Hovedkort er: Asus M2N32-SLI Deluxe AM2 nVidia nForce 590 SLI x 16 MCP w/2000MHz FSB

8979912[/snapback]

Det hovedkortet er SLI kompatibelt. Det vil si at du kan benytte to nVidia skjermkort samtidig og de vil jobbe sammen. Det er anbefalt å bruke to like kort i et slikt oppsett. 2 stk 8800 GTS, som du nevte over, vil kunne gjøre jobben.

 

ATI har et tilsvarende konsept som heter crossfire. Da må man ha et hovedkort som støtter crossfire og to ATI skjermkort.

8981100[/snapback]

Du glemte en ting.. Du kan ikke ha 2 forskjellige kort i SLI eller Crossfire. feks: 8600 GTS og 8800GTS fungerer ikke men 8800gts og 8800gts funker :)

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke PCen til Gaming(Spill som krever,Gothic 3, oblivion IV....) og redigering.

 

Hovedkort er: Asus M2N32-SLI Deluxe AM2 nVidia nForce 590 SLI x 16 MCP w/2000MHz FSB

8979912[/snapback]

Det hovedkortet er SLI kompatibelt. Det vil si at du kan benytte to nVidia skjermkort samtidig og de vil jobbe sammen. Det er anbefalt å bruke to like kort i et slikt oppsett. 2 stk 8800 GTS, som du nevte over, vil kunne gjøre jobben.

 

ATI har et tilsvarende konsept som heter crossfire. Da må man ha et hovedkort som støtter crossfire og to ATI skjermkort.

8981100[/snapback]

Du glemte en ting.. Du kan ikke ha 2 forskjellige kort i SLI eller Crossfire. feks: 8600 GTS og 8800GTS fungerer ikke men 8800gts og 8800gts funker :)

8981266[/snapback]

Jeg trodde man hadde fått fikset dette med nye drivere, men du har sikkert rett.

Uansett vil det lønne seg å kjøre to identiske kort. Da også helst fra samme produsent.

Lenke til kommentar

Produsent har ingen ting å si. Minnet på kortene har heller ikke mye å si. Vis du kombinerer 8800GTS 320 og 8800GTS 640 så blir automatisk 640 amputert til 320. Samme med fabrikkoverklokkede kort. To like grafikk-prosessorer som er klokket forskjellig eller minnet. Feks 500 mhz på den ene kjernen og 550 på den andre. Vil den med 550 klokket ned til 500, det samme gjelder minnet frekvens. Det er altså viktig å ha samme grafikk prosessor. Altså to "like" kort. De trenger ikke være helt like, men de må være i samme serie. 7900GT og 7900GT går fint sammen. 7800GT og 7900GT går derimot ikke fint sammen. ;)

Endret av Megern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Megern, det virker som du har peiling på dette her så jeg spør like godt her.

Om man har 2x 8800gts med feks 320MiB minne. Vil disse 2x320MiB minne jobbe som om setupen effektivt har 640MiB? Jeg tenker feks på fremtidige spill som UT2007 som kommer til å bruke litt minne, at ikke spillet amputeres ved å ha 2x320MiB fremfor 2x640MiB.

Lenke til kommentar
Megern, det virker som du har peiling på dette her så jeg spør like godt her.

Om man har 2x 8800gts med feks 320MiB minne. Vil disse 2x320MiB minne jobbe som om setupen effektivt har 640MiB? Jeg tenker feks på fremtidige spill som UT2007 som kommer til å bruke litt minne, at ikke spillet amputeres ved å ha 2x320MiB fremfor 2x640MiB.

9058427[/snapback]

Vis du tar to 320MB kort sammen så blir det bare 320MB. Dette fordi at kortene vil lagre samme informasjon i minnet på begge kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...