Gå til innhold

Kritikkverdige bilder fra meg

Anbefalte innlegg

Hei og god natt.

Har ikke vært så aktiv i denne delen av foto-forumet, men har lagt merke til at det kommer veldig mye fint hit. Derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne finne fram noen bilder dere kan se på og kritisere om dere ønsker.

En hverdagslig ting. Har fjerna fargene bortsett fra på den rennende espressoen.

553993615_55dbe2b171_m.jpg

Liker dette bildet veldig godt egentlig, kanskje mest på grunn av plasseringa.

553564558_9d381ec7d9_m.jpg

Baren på Royal Caribbeans Jewel Of The Seas. Liker lysene her.

486318267_cfe18ed175_m.jpg

Det er fritt fram å komme med kritikk, jeg tåler alt. Nesten. Håper dere ikke syns de er helt ræva :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildene er litt små, men de ser i alle fall veldig skarpe og fine ut i dette formatet. Hvilket objektiv har du brukt?

Synes bildet av espressomaskina fungerte bra slik du har fremstilt det, både fargefjerningen og vinkelen var interessant. Det eneste som irriterer litt er at den "hendelen" øverst så vidt er kuttet. Enten skulle du hatt med hele, eller så kunne du kuttet lenger ned og heller fått mer luft under koppen. Når det er så lite som skal til før hele er med, blir det seende litt rart ut. Ellers likte jeg egentlig alle bildene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ofte når folk fjerner fargene fra bilder, ender de opp med å beholde fargen på ting som likevel ville ha skreket etter oppmerksomheten - typisk knall røde/orange objekter. Det at kaffen har en såpass subtil farge gjør at det fungerer så vanvittig mye bedre enn mye jeg har sett før. I tillegg har du fått kontrasten på riktig plass - på koppen, ledet av kaffestrålen. Koppens mønster gjør at blikket ikke føler sterk trang til å vandre, og da er du i mål!

Både luft under koppen og litt mer av hendelen som "Super.." påpeker, ville ha vært positivt for bildet. En liten ting du kan, og som jeg ant.vis ville adressert, er den lyse stripeeffekten som oppstår i bakgrunnen og som treffer hanken på koppen. Ut over det kan jeg ikke komme på /se så mye mer å peke på.

Lenke til kommentar
Bildene er litt små, men de ser i alle fall veldig skarpe og fine ut i dette formatet. Hvilket objektiv har du brukt?

Synes bildet av espressomaskina fungerte bra slik du har fremstilt det, både fargefjerningen og vinkelen var interessant. Det eneste som irriterer litt er at den "hendelen" øverst så vidt er kuttet. Enten skulle du hatt med hele, eller så kunne du kuttet lenger ned og heller fått mer luft under koppen. Når det er så lite som skal til før hele er med, blir det seende litt rart ut. Ellers likte jeg egentlig alle bildene.  :thumbup:

8979791[/snapback]

Hvis du trykker på bildene blir de større.

På bilde 1 og 3 har jeg brukt Canon 17-40 f/4L og på bilde 2 har jeg brukt Canon 70-200 f/2.8L

Lenke til kommentar
Hvis du trykker på bildene blir de større.

8980555[/snapback]

Det skjønte jeg, men de er fortsatt litt små da. ;)

8980586[/snapback]

trykk på all sizes oppe i venstre hjørne i flicr ;)

EDIT: Do'h Jurgis kom før meg

Angående bildene, likte jeg dem veldig godt.

Nr. 1 var veldig behagelig å se på. og de over har sakt det meste om det :)

Nr. 2 Er også et fint bilde, men jeg synes det skulle vert mer over svanen enn under. Altså minde vann og mer steiner. Så svanen blir i midten eller litt under midten. :)

Nr. 3 Her likte jeg fargene og linjene veldig godt. Ikke så mye mer å si om det :)

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Jeg kunne like gjerne croppa under svanen så den hadde blitt som du sa, men akkurat der valgte jeg å croppe over. Hyggelige tilbakemeldinger og dere skal ikke se så veldig langt bort i fra at det kanskje kommer noen fler i nærmeste framtid :)

Lenke til kommentar

Kommer med litt kritikk til bilde nr2.

jeg synes den svarte skyggen oppe i høyre hjørnet stjeler litt oppmerksomhet, og det blir litt skarp kontrast, tror bilde ville være bedre uten skyggen, eller blende ned skyggen litt.

Lenke til kommentar

Jeg hater å vente, men det var ikke like ille som andre bilder fra flickr. Greit nok, og ikke grunnlag for kritikk fra min side.

De tre bildene er alle av godkjent karakter. Det med svanen har jeg ingen kommentar til. Det er så langt fra mitt kompetanseområde til at jeg bryr meg om å skrive en kommentar. De som har mer interesse for slike ting får stå for det.

Det første bildet fungerer veldig godt i sin egen kontekst. Er ganske enig med auto i det han skriver om fargebruken. Jeg synes også den slags redigering stort sett er noe dilldall fra nær fortid, og passer stort sett bare delvis i reklamebilder. Her blir det ikke så ekstremt at man i utgangspunktet henger seg opp i det. Her blir det ikke teknikken i PS som utgjør bildet, men komposisjon og innhold. Synes dog det litt vel stilistisk, men noen bilder må jo være det også.

Det siste bildet var det eneste som virkelig fenget meg. Jo da, det er stilistisk det også, men på en helt annen måte. Det er stilistisk fordi motivet er slik. Et slik motiv kunne jeg aldri i livet gått fra selv.

Brosjyrefoto? Ja, og så?

Lenke til kommentar

Kaffemaskinbildet var rett og slett deilig. Kanskje kunne utsnittet vært enda litt nærmere, og vridd litt mer mot høyre, kanskje fungerer akkurat det du har gjort best. Refleksjonen stjal altfor mye oppmerksomhet hos meg. Kanskje er den ventende kaffedrikkeren en del av motivet, men jeg synes ikke at han passer inn.

Jeg liker det.

Dette var et snodig bilde. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...