the dark one Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 har nettop oppgradert biosen, men så fikk fikk jeg et lite problem, maskinin vill ikke start, får bare en svart skjerm når jeg trykker på på-knappen, vifter hardisker og alt starter opp, men biosen kommer ikke opp. hvordan kan jeg gjenopplive biosen eller få tak i en ny en? har et asus a7v133 hovedkort [ Denne Melding var redigert av: the dark one på 2001-12-29 22:57 ] Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har egentli ikke peiling, men... Jeg hadde et MSI K7T 266 Pro2 -RU hovedkort for noen uker siden (har ASUS A7V266-E Raid nå). Der var det en AMI BIOS, jeg fikk problemer med dette hovedkortet og ble anbefalt at en flashing av BIOSen kunne løse problemet mitt. (maskinen min startet av og til). Jeg flashet BIOSen og da startet ikke maskinen i det hele tatt. Jeg leste at jeg da kunne prøve å legge inn den nyeste BIOS fila på en disk og kalle den amiboot.*(husker ikke slutten) så skulle jeg ha disken i maskinen og holde inne Ctrl + Home når jeg trykkte PÅ knappen. Uten at jeg så noe, så begynnte disken å loade, etter maskinen peip noen ganger tok jeg disken ut, og maskinen startet på nytt. Problem løst. (Ikke helt, jeg hadde visst et defekt hovedkort, men flashinga gikk fint, dette har funket for mange). Jeg regner med at det er Award bios på din maskin, og jeg tror det er noe lignende man kan gjøre med denne. Er det noen som vet noe om dette? Hvis ikke så kan du leite etter det på internett. Lenke til kommentar
Smurf2009 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Bare clear CMOSen. Det er en liten jumper ved siden av BIOS brikken din. Bare sjekk i manualen alt står der. Hadde samme problem selv, ble både svett og kald men så bare flyttet jeg jumperen, telte til ti og flyttet den tilbake igjen. Vips så var alle mine problem løst. Og jeg som tilogmed overveide en hotflash*. Lenke til kommentar
Smurf2009 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Tror settingsene til den gamle BIOSen ligger igjen når den nye flashes og de funker nok ikke så bra med en annen BIOS alltid. Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 prøv disse sidene: badflash av bios, hvordan man kan rette opp det: http://www.amptron.com/documents/recover.pdf (laste ned en pdf. fil hvor det står hvordan du kan fikse biosen, hvis den er helt føkka _________________ duron800@800 jooho abitkt7a 512 mb sdram geforce2mx (håper å bytte snart) 45gb hdd fra IBM [ Denne Melding var redigert av: LoserID på 2001-12-29 23:56 ] Lenke til kommentar
the dark one Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 takk for all hjelpen, jeg klarte og nulle ut cmosen. nå funker biosen heldigvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå