Gå til innhold

Formatere bare windows?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har 3 harddisker som er delt opp følgene:

C: Spill/prog

D: Windows

F: Media

Og jeg har nå lyst å formatere, Men vil beholde spill og eventuelt noen programmer.

Så jeg lurte på om jeg bare kunne formatere D: parten?

Eller blir det da problem å kjøre spillet senere? Ved tanke på windows registret m.m?

mvh Philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste spill legger jo inn entry i registeret, og nekter å kjøre uten at disse er til stede senere.

Det du kan gjøre er å bruke regedit og lagre alle register-entryene til spillene (export to file) for så å bare dobbelklikke på alle filene når du har reinstallert windows.

Lenke til kommentar

Anbefaler uanstett at du installerer spillene skikkeligt igjen etterpå for at de skal fungere best mulig. Noen spill lagrer også informasjon i %appdata% området på din bruker i windows.

Musikk, film, bilder, dokumenter osv kan du derimot fint kopiere over til en stasjon du ikke formaterer og deretter kunne bruke det igjen senere ;)

Lenke til kommentar
De aller fleste spill legger jo inn entry i registeret, og nekter å kjøre uten at disse er til stede senere.

Det du kan gjøre er å bruke regedit og lagre alle register-entryene til spillene (export to file) for så å bare dobbelklikke på alle filene når du har reinstallert windows.

8979476[/snapback]

Det er heller nesten motsatt. Det er i allefall mine erfaringer blant spillene jeg har installert: Anno1701, BF2, Capitalism Plus (!), Civ4+Warlords, Diablo2, EQ2, FM2007, Lotr - Online, Massive Assault Network 2, Medieval 2: Total War, Oblivion, Rome: Total War, Sid Meier's Railroads, Sim City 4, WoW. Ingen av disse nevnte trenger reinstallasjon.

Spill jeg ikke er helt sikker på er Gothic3, Heroes5 og NWN2 - men så vidt jeg husker er det kun patching som muligens gir problemer.

Enkelte spill krever reinstallasjon dersom du skal patche dem (er som nevnt oftest bare en reg-entry som mangler).

Noen ytterst få spill legger inn filer andre plasser også, og vil ikke funke uansett.

edit: glemte noe

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

8979476[/snapback]

Det er heller nesten motsatt. Det er i allefall mine erfaringer blant spillene jeg har installert: Anno1701, BF2, Capitalism Plus (!), Civ4+Warlords, Diablo2, EQ2, FM2007, Lotr - Online, Massive Assault Network 2, Medieval 2: Total War, Oblivion, Rome: Total War, Sid Meier's Railroads, Sim City 4, WoW. Ingen av disse nevnte trenger reinstallasjon.

Spill jeg ikke er helt sikker på er Gothic3, Heroes5 og NWN2 - men så vidt jeg husker er det kun patching som muligens gir problemer.

Enkelte spill krever reinstallasjon dersom du skal patche dem (er som nevnt oftest bare en reg-entry som mangler).

Noen ytterst få spill legger inn filer andre plasser også, og vil ikke funke uansett.

edit: glemte noe

8981809[/snapback]

Jeg har samme erfaring, ytterst få spill som krever reinstallasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...