Eplekakespising Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hei igjen folkens! Har tatt noen bilder i dag, det var veldig lav sol så jeg så mange moroe skygger. "En liten kjempe" Indirekte sol i røret Skygge på et naust Si hva dere mener, ikke vær nådeløs! Endret 1. juli 2007 av Madusius Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Bildet av naustet syns jeg var finest. Steinen hadde god fokus. Hvilket objektiv brukte du på steinen? Og Aperturen var da på? (f.X) Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Brukte standard objektivet til mitt E-400. Apeturen er jeg i bunn og grunn usikker på hva er Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Aperture er blenderen... Blender og lukkertid er de to instillingene du knoter mest med når du tar bilder med manuelle instillinger. Hvor mye lys som sleppes inn på sensoren/filmen bestemmes av hvor stor blenderåpning du har valgt, mens hvor lenge lyset slipper til bestemmes av lukkertiden. Valg av blender og lukkertid gir kreativemuligheter, vidåpen blender gir liten dybdeskarphet, mens liten blenderåpning gir stor dybdeskarphet. Kort lukkertid kan brukes til å fryse bevegelse, mens lengre lukkertider "blurer" bevegelsen. Du vil nok få mer glede av kameraet ditt om du leser litt mer om disse tingene, å fotografere med manuelle instillinger gir deg større kunstneriske muligheter og mer kontroll. Om du ikke har tilgang til noen gode fotobøker, kan du jo begynne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Instillingene brukt vises i EXIF'en for bildene, for steinen gjelder følgende: # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/160 second = 0.00625 second # Lens F-Number/F-Stop = 71/10 = F7.10 # Exposure Program = creative program (slow program, depth of field) (5) # ISO Speed Ratings = 100 Jeg er enig med Deimos i at bildet av naustet er det beste. Dette bildet viser at du har et visst blikk for motiver, et potensiale du skal forsette å jobbe med. De andre bildene bærer litt mer preg av "første lek med kamera", og er vel først og fremst mest intressante for deg selv. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Takker for svar har manualen til kameraet som jeg enda ikke har lest gjennom, tror jeg kan lære en del der, skal også se gjennom det kompendiumet du la ut der. Blir kanskje lettere å ta bilder når man faktisk er helt sikker på hva man trykker på kameraet foreløpig har jeg bare prøvd meg frem. Selv likte jeg steinen best Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Skyggeleken din appelerte hvirkelig til hva jeg liker av motiver. Egentlig helt intetsigende motiver som likevel har har en del å by på om man lar tankene (den "psykotiske kunstneren" i seg) få leke litt med det. Noe jeg tror en del / mange ikke vil være i stand til å gjøre. Det er jo egentlig bare skygger på en rød vegg, men det må ikke bare være det.. Jeg føler de resterende kvastene av virkelig vegetasjon i bildet, ødelegger noe av stemningen og varmen i bildet. Det går forøvrig for bladene i nedre venstre hjørne også. Noe som jeg regner med du klarer å ordne, om du føler for det. Spillet med skarpe og diffuse skygger fra plantene gir motivet det lille ekstra fra å bare være et "vanlig" bilde av skyggene til en kvast med rognkjeks. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Da fjernet jeg blomstene, hadde tenkt å fjerne dem før du sa, men var ikke sikker. Prøvde å ta bilde uten dem i men de ble ikke noe bra Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Akkuratt som jeg så det for meg! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg likte også det bildet av skyggen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Det er ikke ofte at jeg ber om at detaljer i et bilde klones bort, men auto har rett når det gjelder det andre biledet. Kudos for å la den gamle versjone ligge ute fortsatt, for jeg leser denne tråden etter at du har fikset på det. Hadde ikke du gjort det, ville jeg trodd at autodidact er enda mer snodig enn det han faktisk er. Jeg er også veldig enig med ham i at det er et godt bilde, i siste versjon. Det har en stilig grafisk effekt, og blir derfor litt abstrakt. Det holder for meg, så jeg liker det. De to første bildene var desverre totalt uinspirerende for meg. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Hadde ikke du gjort det, ville jeg trodd at autodidact er enda mer snodig enn det han faktisk er. Hmm.. - hvilket intrykk er det jeg klarer å gi om meg selv..? Snodig er da ikke noen fin beskrivelse, med mindre det er sånn 'snodig' (annerledes enn den gemene hop) som jeg ser på deg innimellom. Det har en stilig grafisk effekt, og blir derfor litt abstrakt. Xactly my 2 cents.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2007 Hadde ikke du gjort det, ville jeg trodd at autodidact er enda mer snodig enn det han faktisk er. Hmm.. - hvilket intrykk er det jeg klarer å gi om meg selv..? Snodig er da ikke noen fin beskrivelse, med mindre det er sånn 'snodig' (annerledes enn den gemene hop) som jeg ser på deg innimellom. 8982319[/snapback] Noe sånn der, ja Jeg er også litt distre inni mellom, og kan derfor finne på å skrive litt rare ting, som ikke passer helt inn i tråden. Slik kan skje selv den beste. Ps: Selv om jeg er distre, så er hukommelsen drepende i forhold til alder og antall hjerneceller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå