hYLeAPe Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei! Jeg skulle gjerne hatt et termometer til å måle nøyaktige tempraturer på cpuen min. Det jeg tenker på er å ha et fysisk termometer liggende inn mot cpu som kan vise temp i et display på kabinettet. * Vanskelig å få til? *Hvor kan jeg kjøpe et slikt? (gjerne link) *Hvordan jeg skal montere. Takker for svar Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det finner kontrollpaneler der du får med flate temp. sensorer. Men vet ikke om det er noe god ide og ha en slik temp føler mellom CPU og kjøler. Eks: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...LUS&mcat=15s230 Dette medfølger 8 stk. temperatursensorer, 6 flate og 2 runde, med fargekodede ledninger. 8 stk. termisk tapebiter for feste av temperatursensorer. mye mulig at de kansje er beregnet for å festes der du ønsker siden det følger med termiske tapebiter for festing av temp. sensorene. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 hmm...Kansje ikke mellom kjøler og cpu, men feks rett oppå basen på kjøler?? Vil man få nøyaktige tempraturer da?? Jeg så engang en slags guide om en sån la en veldig tynn sensor mellom CPU og kjøler. Men jeg husker ikke hvor. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Du må ikke finne på å legge sensoren mellom CPUen og kjøleren! Det ødelegger varmeoverføringa totalt! Hvor du bør sette den avhenger av typen kjøler. Et sted på basen er best med tårnkjølere. Blåser den rett ned på basen blir naturlig nok sensoren affisert, og da er det bedre å finne andre steder. Avhenger av kjøleren. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Kjøleren jeg har er Thermaltake Big Typhoon VX 120. Der går det 6 heatpipes opp til vifta. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Aldri legg noe mellom CPU og kjøleblokk. Noe slikt burde gå Endret 1. juli 2007 av Pels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå