-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tenger en ny router, den jeg har nå er en sparklan 11mbps Wlan, trenger noe raskere og bedre router. Hva vil dere annbefalle? Om den er feilpostet håper jeg en snill moderator flytter den Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Har denne her selv: https://prisguiden.no/product.php?productId=38359 Det som er så genialt med denne rutern er at de kan kjøre Linux! Det gir et hav av muligheter til utvidelser, du kan kjøre alt fra en liten webserver der til å få veldig avanserte nettverks instillinger. F.eks så elsker jeg SNMP saken som gjør at jeg kan overvåke nettverkstrafikken på LAN / WLAN / WAN. Men for at du skal få slik Linux sak på den må du være så heldig å få tak i revisjon 4 av ruteren eller tidligere. Du kan jo prøve å sende en mail til dem ? Hvis du søker litt tror jeg du også skal finne mange tråder på forumet om denne geniale ruteren. Endret 1. juli 2007 av Nets Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Vist ikke jeg tar helt feil så trenger du ikke tenke på hvilken versjons nr det er på WRT54GL. Grunnen er nemelig at denne routeren er spesiellt laget for å kunne kjøre linux, er nemelig derfor den slutter på "L". Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Jeg ville anbefalt denne ruteren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590 Den koster litt, men det er absolutt verdt det, her faar du baade rekkevidde, hastighet, og sikkerhet i samme boks. Akkurat naa er det en saann linksys ruter som en her tidligere linket til, denne ruteren er grei nok, men den har ikke allverden med rekkevidde da det er nok aa bare gaa en etasje ned med laptopen foer signalet detter ut. edit: maks 700 saa jeg ikke. Endret 1. juli 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg anbefaler D-link dir 120 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Har denne her selv: https://prisguiden.no/product.php?productId=38359 Det som er så genialt med denne rutern er at de kan kjøre Linux! Det gir et hav av muligheter til utvidelser, du kan kjøre alt fra en liten webserver der til å få veldig avanserte nettverks instillinger. F.eks så elsker jeg SNMP saken som gjør at jeg kan overvåke nettverkstrafikken på LAN / WLAN / WAN. Men for at du skal få slik Linux sak på den må du være så heldig å få tak i revisjon 4 av ruteren eller tidligere. Du kan jo prøve å sende en mail til dem ? Hvis du søker litt tror jeg du også skal finne mange tråder på forumet om denne geniale ruteren. 8979589[/snapback] Hei, takk for forslag. Så jo ut som en god router. Men hva har ''WLAN-hastighet: 11 Mbps, 54 Mbps'' og si? Er det anntall m-bits som blir sendt per sekund? Ser den routeren storleer linker til har 300mbps, på Wlan, er det en fordel om jeg skal bruke Wlan på en server? Jeg har altså en router med Wlan 11Mbps, vil jeg merke stor forskjell til 54? Og er det verdt og gå opp til 300Mbps? Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Skal du få 300mbps må du også kjøpe et dyrt nettverks-kort som takler det. På linksysen jeg har linka til kan du sette opp sendestyrken fra standard 28mv og helt opp til 250 (selv om det ikke er anbefalt). Har testa rekkevidden, og kan gå opptil 50 meter fra huset (!) før signalet blir ustabilt. (Jeg har satt sendestyrken på 65mv). Lenke til kommentar
GrH Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 på linksysen ... for og innstalere linux Må det vere revisjon 4 eller tidligere eller Som sgaah sa ? sgaah Postet i dag, 06:51 Vist ikke jeg tar helt feil så trenger du ikke tenke på hvilken versjons nr det er på WRT54GL. Grunnen er nemelig at denne routeren er spesiellt laget for å kunne kjøre linux, er nemelig derfor den slutter på "L". Kan noen bekrefte / avbekrefte det sgaah mener ? mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Skal du få 300mbps må du også kjøpe et dyrt nettverks-kort som takler det. På linksysen jeg har linka til kan du sette opp sendestyrken fra standard 28mv og helt opp til 250 (selv om det ikke er anbefalt). Har testa rekkevidden, og kan gå opptil 50 meter fra huset (!) før signalet blir ustabilt. (Jeg har satt sendestyrken på 65mv). 8981043[/snapback] Jaja, men kanskje ikke det er en saa daarlig ruter for penga allikevel da, har ikke fikkla noe med ruteren som er her, siden jeg bare er paa besoek. 300 mbps er neste generasjon router da, saa koster litt gjoer det, hvis du spiller en del saa merker du forskjell! (pingen blir mye lavere, osv) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Så jeg burde gå for den Nets linker til? Linksysen. Eller burde jeg legge mere penger i det med en gang? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Linksysen er kjempefin, den. Kjører selv DD-WRT firmwaren på den! Scroll ned til WRT54GL på denne siden, så ser du at det kun finnes v. 1.0 og v. 1.1. Nets prater antagelig om WRT54G (altså uten "L" på slutten). Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Linksysen er kjempefin, den. Kjører selv DD-WRT firmwaren på den! Scroll ned til WRT54GL på denne siden, så ser du at det kun finnes v. 1.0 og v. 1.1. Nets prater antagelig om WRT54G (altså uten "L" på slutten). 8984345[/snapback] Så det er et godt valg? Stabil som bare det? Hvilken v. kommer den med orginalt? - Er det nødvendig og flashe/oppdatere v.? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Så jeg burde gå for den Nets linker til? Linksysen. Eller burde jeg legge mere penger i det med en gang? 8984258[/snapback] Jeg ville lagt mere penger i det og faatt noe av det beste med en gang, slik at jeg ikke trenger aa tenke paa det i en god stund fremover. Men det er meg det. Trasig aa se ruterprisene i norge naar man faar et helt sett med rangeboosterserien som inneholder ruter og nettverkskort for 2 pcer for 100 dollar (600 kr) edit: saa kommer det an paa hva du gjoer paa nettet, laster du ned, eller spiller du? Vil absolutt anbefale rangeboosteren hvis du gjoer sistnevnte. Endret 1. juli 2007 av Storleer Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Linksysen er kjempefin, den. Kjører selv DD-WRT firmwaren på den! Scroll ned til WRT54GL på denne siden, så ser du at det kun finnes v. 1.0 og v. 1.1. Nets prater antagelig om WRT54G (altså uten "L" på slutten). 8984345[/snapback] Så det er et godt valg? Stabil som bare det? Hvilken v. kommer den med orginalt? - Er det nødvendig og flashe/oppdatere v.? 8984361[/snapback] Min har vært stabil som bare det, men jeg har ikke belastet den så mye. For å få tilgang til mye av snadderet denne har så må man flashe den med en helt annen type firmware. Det finnes flere guider om dette på nettet, og da jeg gjorde det for et halvt års tid siden så funka det helt greit på første forsøk Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Linksysen er kjempefin, den. Kjører selv DD-WRT firmwaren på den! Scroll ned til WRT54GL på denne siden, så ser du at det kun finnes v. 1.0 og v. 1.1. Nets prater antagelig om WRT54G (altså uten "L" på slutten). 8984345[/snapback] Så det er et godt valg? Stabil som bare det? Hvilken v. kommer den med orginalt? - Er det nødvendig og flashe/oppdatere v.? 8984361[/snapback] Min har vært stabil som bare det, men jeg har ikke belastet den så mye. For å få tilgang til mye av snadderet denne har så må man flashe den med en helt annen type firmware. Det finnes flere guider om dette på nettet, og da jeg gjorde det for et halvt års tid siden så funka det helt greit på første forsøk 8984454[/snapback] Men da tror jeg at jeg bestiller den med en gang Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hadde en SparkLAN før jeg også *grøsse*, som jeg fikk tilsendt av Telenor. Har en Linksys WRT54GL nå, med DD-WRT, er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Hadde en SparkLAN før jeg også *grøsse*, som jeg fikk tilsendt av Telenor. Har en Linksys WRT54GL nå, med DD-WRT, er kjempe fornøyd 8985028[/snapback] Godt jeg skal bytte ut min også da. hva slags modem har du? Lenke til kommentar
Blax Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ey, hvorfor er det .bin fil? Burde det ikke være .exe? help? :$ *bump . com Endret 25. oktober 2007 av Blax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå