Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vasking av vegg-til-vegg-teppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I hybelen min er det et ganske ekkelt vegg-til-vegg-teppe av uviss alder og herkomst. Er det noen bra måter man kan freshe opp slike på utover det å støvsuge dem? Vanskelighetsgrad og tidsbruk: Kun fornuften setter grenser.

8978660[/snapback]

Fjern dritten, og legg parkett/laminat i stedenfor...vegg-til-vegg teppe er noe dritt egentlig...noe dritt å holde reint, og trekker til seg mye støv. Ta en seriøs diskusjon med huseier (siden du sier det er en hybel, så regner jeg med at du leier...), så får du sikkert han med på det...

Hadde selv vegg-til-vegg teppe i nesten hele kjelleretasjen i huset jeg kjøpte, og det første jeg gjorde, var å rive vekk alt sammen, og la laminat-gulv der. Mye bedre, og ikke minst...mye penere.

Pantera

Lenke til kommentar

De blir ofte bra om man renser dem, og om man ikke har planer om å bo der lenge kan vel det være like greit.

Tepper er gode å gå på (når de er nye/nyrensa) :) og støvsuge må man uansett hva man har på gulvet. Men er noe herk hvis man søler, har unger eller andre dyr, og blir "flate" når de blir gamle.

Edit: Tenker nå hvis han har en mindre hybel hvor det ikke tar lange visken å støvsuge uansett.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...