Gå til innhold

Original eller fake solblender?

Anbefalte innlegg

Prisforskjellen mellom originalproduserte og fake solblendere er stor, men er det forsvarlig å gå for en billigversjon?

Jeg har lest at de som ikke er originale ofte sitter dårlig, har skarpe kanter og er av dårlig kvalitet.

Er det noen her som har erfaring med billige solblendere? Hvis ja: Hvem kjøpte dere fra?

Dersom jeg kan spare 400-500 %, så gjør jeg gjerne det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg kan spare 400-500 %, så gjør jeg gjerne det.

8978643[/snapback]

Hehe,- bare en digresjon her,- Hvordan kan du spare mer enn 100%? Sparer du 100% har du jo fått den gratis... Sparer du 500% får du jo 5 ganger kjøpsprisen tilbake??

Og ja, jeg har uorginal solblender som fungerer 100%... ;)

Lenke til kommentar
[...] Sparer du 500% får du jo 5 ganger kjøpsprisen tilbake??

8979022[/snapback]

Nei, du får 4 ganger den originale kjøpsprisen tilbake. (Du sparer 500 kr på noe som opprinnelig kostet 100 kr, dvs. du "betaler" 100-500 = -400.)

Uansett et svært godt kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du sa (skrev) at du kunne spare det jo.

Har du et eksempel på en fake solblender?

Jeg kjøper mine på ebay til omtrent halv pris inkl. frakt av det de koster i norge. De er orginale btw.

8979397[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg skrev "dersom jeg kan". Nå er flisen spikket bort.

Eksempler på shady solblendere. (Pun intended)

Lenke til kommentar

Falsk solblender?

Jeg synes faktisk at Sigmas solblendere til EX-serien virker mye mer solid og stødig enn Canons egne som du må kjøpe utenom. For det første synes jeg at solblender alltid bør følge med når du bruker flere tusenlapper på et objektiv (jo, du får med solblender i L-serien, men objektiv rett under i prisklasse gjelder ikke). For andre synes jeg iallfall at en solblender du må betale flere hundrelapper for bør gi et skikkelig kvalitetsinntrykk.

Her er Sigma milevis foran Canon.

Lenke til kommentar
Falsk solblender?

Jeg synes faktisk at Sigmas solblendere til EX-serien virker mye mer solid og stødig enn Canons egne som du må kjøpe utenom. For det første synes jeg at solblender alltid bør følge med når du bruker flere tusenlapper på et objektiv (jo, du får med solblender i L-serien, men objektiv rett under i prisklasse gjelder ikke). For andre synes jeg iallfall at en solblender du må betale flere hundrelapper for bør gi et skikkelig kvalitetsinntrykk.

Her er Sigma milevis foran Canon.

8979954[/snapback]

Her er det snakk om solblendere som er lagd av såkalte pirater i f.eks. Kina.

Jeg er enig i at produsentene burde slenge med en solblender når du kjøper et dyrt objektiv. Det er for dårlig at f.eks EF-S 17-55mm, som koster over 8000 kroner, ikke kommer med solblender.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig. Synes ikke den solblenderen sitte mer slarkete på min brors eksemplar av samme zoom, enn den som står på den Canon 28-105 som jeg tester ut nå, langt i fra. Det er jo bare en liten plastdings, som er festet til en annen liten plastdings. Metallsolblenderen på min 50mm er en annen sak. Den sitter som støpt.

Den solblenderen til Pentax er forresten noe av det aller beste jeg har vært ute for av den typen produkter. Frontlinsen roterer ikke, slik at den er rosebladformet. Bravo, Pentax. Skjerp dere noe aldeles alvorlig, resten av røkla. Husk at dette er et billig kitobjektiv. Den har også en utrolig praktisk liten luke i bunn, slik at du kan justere ditt polafilter uten å ta av solblenderen. Glimrende og intelligent. Dobbelt bravo til Pentax, og fy fy fy fy fy til Nikon og Canon. Fy skam så utrolig kjipe, grådige og forferdelig usympatiske de merkene er.

Jeg har skrevet det før: Pentax er den absolut mest sympatiske kameraprodusent som finnes. De viser at det finnes mennesker som driver business med hjerte, i motsetning til de andre psykopatiske konsernene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...