Gjest Guest Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hello. For 4 år siden hadde jeg såkalt testikkelvridning i høyre testikkel. Jeg ble lagt inn og operert for tilstanden på sykehus. For de som ikke vet hva dette er, er det en tilstand hvor testikkelen vrir seg inne i pungen og struper blodtilførselen. da må man snitte opp et lite snitt på siden av pungen og vri den tilbake. For at det ikke skal gjenta seg syr man bitesttikkelene fast i pungveggen, gjerne på begge sider, selv om bare den ene var vridd. Etter opprasjonen gikk alt bra i en 2-3 måneder før jeg plutselig en dag fikk tilbake smertene. Inn på sykehuset igjen, og der ble det anntatt at det var satt seg infeksjon i bitestikkelen. Ble behandlet med antibiotika, smertene gikk bort men kom tilbake etter en måned. Da ville ikke legene skrive ut mer antibiotika fordi de mente at det ikke var årsaken til smartene lengre. Jeg hadde da smerter i den ene /begge testikklene ved gjevne mellomrom. Etterhver fant jeg ut at smertene gikk bort når jeg kuttet ut bruken av joggebukser og andre "løse" bukser. Da ble det bedre. Dette er altså ca 3 år siden. Siden har jeg hatt små tendenser til smerter med kanskje 1/4 år mellomrom. Men det har gått over fort. Jeg har gått over til å bruke joggebukser igjen for 3 år siden, men bruker jeg bare joggebukser over lengre perioder kan det gi utslag i ubehag. Kanskje det har sammenheng med lite "hold" å gjøre. Det hadde vært interesant å høre historien/sykdomsforløpet til andre som har hatt denne tilstanden. Er den noen andre som opplever smerter lenge etter opprasjonen? Venter spent på svar Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hello. For 4 år siden hadde jeg såkalt testikkelvridning i høyre testikkel. Jeg ble lagt inn og operert for tilstanden på sykehus. For de som ikke vet hva dette er, er det en tilstand hvor testikkelen vrir seg inne i pungen og struper blodtilførselen. da må man snitte opp et lite snitt på siden av pungen og vri den tilbake. For at det ikke skal gjenta seg syr man bitesttikkelene fast i pungveggen, gjerne på begge sider, selv om bare den ene var vridd. 8978396[/snapback] Haaper jeg slipper aa komme over noe saant Endret 2. juli 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå