oye Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Skal ha et P35 hovedkort og ønsker å bruke min gamle DVD brenner med PATA kabel. Etter å ha surfet litt rundt ser det ut til at jeg må ha en PATA til SATA overgang for at dette skal funke. Samtidig ser jeg at f.eks. Abit IP35 har en en "ATA 133/100/66/3 IDE connector". Skulle ikke den kunne brukes direkte uten noen overgang da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Ingen tvil om at det kortet har PATA. Går ut fra at de har satt på en ekstra kontroller chip. Lenke til kommentar
oye Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Er det kontakten midt på til venstre? Fra review av Abit IP35: The CD-combo drive that I normally use has a PATA interface, and with the advent of none IDE spec’ed boards I decided to purchase a PATA-2-SATA adaptor to allow it to connect via SATA. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Nå ble jeg litt usikker, men jeg mener å se det slik: Spesifikasjonen sier at det er en PATA kontakt (som du allerede har nevnt). Bildene i det review du linker til viser en pose med floppy og IDE kabler. Det bildet du viser her viser bakerst en floppy kontakt, så 6 stk interne SATA kontakter langs kanten, så en PATA kontakt, og så ATX kontakten. Kunne ikke finne manualen på dette kortet. Endret 1. juli 2007 av hårek Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg skal kjøpe Abit P35 og (ikke den pro da ) Det er IDE port på den. Det er bare at han ønsket å bruke en Sata2 overgang som han har skaffet seg for å bruke der hvor HK har ikke IDE port, og som han sier” with the advent of none IDE spec’ed boards I decided to purchase a PATA-2-SATA adaptor to allow it to connect via SATA.” Det er ikke Abit P35 pro han sikter til. Lenke til kommentar
oye Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Mange takk for oppklarende meldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå