qui-gon Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Er det mulig å kjøre to skjermkort i en maskin? Har et PCI kort liggende,lurer på om jeg kan sette det inn for å kunne kjøre en skjerm til. Kjører 2 skjermer i dual view på et XFX 6600GT kort fra før. Har ellers et MSI K9AG Neo,AMD X2 6000+,2GB DDR2 RAM 5300. Er dette mulig. Hvordan setter jeg det opp? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 yes en kompis kjøpte mange billige pci skjermkort for å ha mange skjermer men kan bli driver kluss Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 SLI hovedkort eller? 8979094[/snapback] det andre kortet var et pci skjermkort ikke pci-e eller agp så hvorfor nevne sli? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) SLI hovedkort eller? 8979094[/snapback] Det er IKKE snakk om å sette opp SLI. Det begynner visst å bli langt utpå kveldingen for mange nå. Dette kunne du uansett ha søkt opp selv, han oppgir jo hovedkortnavn. Om kortet er et gammelt PCI kort kan til og med windows drivere ta seg av informasjonen fra "dekodingen", slik at du slipper å ha driverkluss. Du kan enkelt sette opp skjermene i Windows sine egenskaper for skjerm, som du finner ved å klikke på skrivebordet->egenskaper/properties. PS: Merk at windows "egenskaper for skjerm" har jeg kun prøvd med to skjermer, om windows i det hele tatt støtter tre skjermer "out-of-the-box" vet jeg ikke. Det florer sikkert av programvare for oppsett av flere skjermer ute på nettet, så prøv i "Programvare"-kategorien på forumet. Endret 30. juni 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
qui-gon Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Er visst et ganske nytt PCI kort. Radeon 7000. Kræsjer det da med nVidia kortet? Hvordan unngå driverkluss? Edit: Har etter mye om og men fått det opp å gå. Så nå kjører jeg trippel view! Til ettertid for andre. Det ble bare kluss å ha skjermen tilkobla før driver var innstallert. reinnstallerte uten tilkobling,gikk så inn i skjerminnstillinger og måtte manuelt aktivere skjermen der før den våkna. Haket av for "utvid windowsskrivebordet til skjerm" og da ble det liv. Gikk greit å stille inn via ATI panelet for den skjermen. Så vil tiden bare vise om driverne trives uten å klusse med hverandre. Endret 2. juli 2007 av qui-gon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå