Maniche Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) hei! har egentlig aldrig tenkt på detta, men på (mitt) hovedkort( 680i ) er det 2 forskjellige farger med totalt 4 sloter ( (1)blå, (2)svart, (3)blå, (4)svart ) og har hørt av en kamerat at hvis du putter, si 1 brikke i slot 1( blå ) og den andre brikka i slot 2( svart ), så får du BEDRE ytelse enn hvis du setter brikke 1 i blå og brikke 2 OGSÅ i blå ( da slot 3) kan noen bekrefte om detta er sant? har ikke pc'en oppe å kjører så kan derfor ikke teste detta!! takk på forhånd ! Endret 30. juni 2007 av apoligize Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 hei! har egentlig aldrig tenkt på detta, men på (mitt) hovedkort( 680i ) er det 2 forskjellige farger med totalt 4 sloter ( (1)blå, (2)svart, (3)blå, (4)svart ) og har hørt av en kamerat at hvis du putter, si 1 brikke i slot 1( blå ) og den andre brikka i slot 2( svart ), så får du BEDRE ytelse enn hvis du setter brikke 1 i blå og brikke 2 OGSÅ i blå ( da slot 3) kan noen bekrefte om detta er sant? har ikke pc'en oppe å kjører så kan derfor ikke teste detta!! takk på forhånd ! 8977662[/snapback] Se i manualen til hovedkortet ditt om hvilke slotter du må bruke for å få RAMen din til å kjøre i dualchannel. På noen hovedkort er det like farger på slottene som indikerer dette, på andre er det ikke det. Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 det sto at det skulle være i like farger, men så lurte jeg også på om det var noe forskjell hvis jeg hadde de i hver sin egen farge? noe ytelses forskjell? osv.... er det ikke det samme om det er i dual channel eller ikke? ( kan ikke så mye om ram skjønner dere ) takk for svaret! Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Setter du brikke i hver sin fargeslot, får du singel channel . Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Setter du brikke i hver sin fargeslot, får du singel channel . 8977885[/snapback] bedre ytelse? eller dårligere? Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Dårligere 8977936[/snapback] okei, thankz igjen for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå