edge Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Sitter atm. med et AKG K80. Nydelige på alle måter. Problemet er at det ikke er mitt, men pappa sitt. Det er rimelig gammelt vil jeg anta, for jeg finner det ikke noen plass. Er derfor ute etter et tilsvarende sett. Trenger ikke være så sykt dyrt, men jeg vil ha god lyd, ikke noe portapro(som forøvrig er smertefulle å ta på seg etter å ha sittet med K80). Noen med gode forslag? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvilken prisklasse? Åpent eller lukket? Stort eller lite? Drives av lydkort eller forsterker? Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Under tusenlappen hadde vært greit. Åpent/lukket har jeg igrunn ingen preferanser, men er jo en fordel å ikke måtte sprenge ørene for å høre musikken. Størrelsesmessig har jeg igrunn ingen preferanser. Men hadde jo kanskje vært en fordel om det ikke er FOR stort. Skal brukes med iPod og laptop til musikk, film og spilling. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Min favoritt er stadig Beyerdynamic DT770, enten i 80 eller 32 ohms utgave. Behagelig og detaljert lyd med robust bass. Det er få hodetelefoner som passer bedre til film og spill. DT770 er ganske stor, og koster godt over 1000-lappen. Kvalitetet og konstruksjonen er dønn solid, så jeg synes den er verdt penga. Ellers er det veldig gode priser på noen Ultrasone-modeller for tida. F.eks. Ultrasone HFI-550 er mye hodetelefon for penga. Ikke så detaljert i lyden og generelt gjennomført som DT770, og spinklere konstruert, men allikevel en å se nærmere på. Lyden er varm og har mye bass. Er lettdrevet. Er disse noe du kunne levd med? Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Har hørt mange lovprisende ord om Beyerdynamic, men det er nok litt utenfor min prisklasse. Ultrasone så intressant ut, og. Men hva med Sennheiser HD 555? EDIT- Eller HD 212 Pro? Endret 1. juli 2007 av edge Lenke til kommentar
tyskland Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 For flere år siden kjøpte jeg AKG K200-MK II, og er svært fornøyd med de. Disse kostet da under 1000kr. Kan generellt anbefale AKG. (Har også prøvd K501 og K3??) Alle har litt forskjellig karakteristikk alt ettersom hva en liker. De Sennheiserene som jeg har vært borti, føler jeg gir for lite nyanser i bassen (akkurat hvilke modeller dette har vært, har jeg ikke merket meg). Har derimot vært relativt bra til sang. (Skal dog bemerkes at jeg benytter disse i PA anlegg, så formålet blir "noe" annerledes enn ren musikk lytting!) Det som kan sies er at litt åpnere løsninger, som f.eks K501 føles mer behagelig og mindre klamme rundt ørene når en lytter over lengre perioder. (Sammenlignet med mine K200) Ta en titt på K1??-serien fra AKG, burde holde tritt med K80 og vel så det. Ellers er det beste å gå i en butikk som selger hodetelefoner og prøve de forskjellige å finne de som faller best i smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå