RogueAlien Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Jeg har tenkt på og skaffe meg noe hjemmebrygge-utstyr men jeg er usikker på hva jeg bør ha i første omgang. Altså hva er det allers viktigste og mest basic av utstyr som jeg kan få tak i til en rimelig pris? Jeg tenker da på ekstraktbrygging ikke kits. En annen ting..jeg har hørt temperatur er veldig viktig og vil det da være et problem nå på sommeren da det kan bli veldig varmt innendørs og bør jeg få meg en luftkjøler eller noe sånt for og senke temperaturen til normal romtemperatur? Endret 30. juni 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Du vil ikke angre om du begynner med ølbrygging! Ikke gi opp hvis det blir dårlig de første gangene Du lærer mye allerede etter et par brygg. Utstyr: Gjæringskar (2 stk, evt. vinballonger) Kjele (bør helst kunne koke 10l vann) Humlepose (BH-pose fra Lindex e.l.) Hydrometer (oechslevekt) Termometer Hevert Gummihette og gjærlås Flasker Dette er utstyr som holder i massevis. Litt usikker på hva det vil koste. Kanskje en 500 kroner + kjele. Prisen vil jo også avhenge av om du har noe fra før. Angående gjæringstemperatur så varierer det noe fra gjær til gjær. Normalt bør det være rundt 20 grader +/- 1-2 grader. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Du vil ikke angre om du begynner med ølbrygging! Ikke gi opp hvis det blir dårlig de første gangene Du lærer mye allerede etter et par brygg. Utstyr: Gjæringskar (2 stk, evt. vinballonger) Kjele (bør helst kunne koke 10l vann) Humlepose (BH-pose fra Lindex e.l.) Hydrometer (oechslevekt) Termometer Hevert Gummihette og gjærlås Flasker Dette er utstyr som holder i massevis. Litt usikker på hva det vil koste. Kanskje en 500 kroner + kjele. Prisen vil jo også avhenge av om du har noe fra før. Angående gjæringstemperatur så varierer det noe fra gjær til gjær. Normalt bør det være rundt 20 grader +/- 1-2 grader. 8983656[/snapback] Ok takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå