Gå til innhold

Hjelp til 9700 kort...Please

Anbefalte innlegg

Der er jo en hel haug med innstillinger som kan gjøres på egenskaper for skjerm. Kan noen hjelpe meg med hvilke innstillinger som er bra å velge for å få best ytelse?

Og hvorfor får jeg opp bilde av to skjermer inne på egenskaper for skjerm? Har jo bare en skjerm. Når jeg velger skjerm 1 får jeg bare velge mellom to oppløsninger, men velger jeg skjerm to kan jeg velge en hel haug med oppløsninger, men da har jeg ingen andre valg som går ann å trykke seg inn på....Håper noen skjønner hva jeg mener her og kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i den andre skjermen. Den får du bruk får når du kobler PC til TV og til en ekstra skjerm.

Får å få mest FPS i spill (Bilder per sekund, selv om det er umulig å merke dette når det kommer over en hvis grense (100 eller noe) så skal du ta av Trueform, V-Sync, Anti Aliasing og Antistrophic Filtering.

Vil ikke anbefale dette i det hele tatt da. Ha disse på så blir bildet mye bedre, rettere kanter, bedre grafikk generellt sett. Får en hel haug mer poeng i 3dmark 2001se hvis du har dette av da, men jeg driter i det. Vil heller ha fin grafikk enn rask.

Lenke til kommentar
Siden er for øyeblikket nede...hender noen få ganger, kommer sikkert ganske snart opp igjenn...

Hvis du ikke greier vente kan du laste det ned fra meg :)

http://ostepopp.no-ip.com/R3DTweak36.exe

Takker så mye...

Har ett annet problem også med dette kortet. Etter at maskinen har stått på en stund så blir skjermen svart i ca 10 sek og når bildet kommer tilbake så er det bare 16 farger eller noe slikt og en oppløsning som gjør at det ikke er plass til startmenyen på skjermen engang...Har jeg noen feile innstillinger eller tror dere at kortet er defekt?

Kan nevne at den feilmeldingen jeg får er at windows har funne en enhetsfeil og rettet opp denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Får du at skjermen stiller seg inn på nytt? Jeg kjører 120Hz på skjermen så blir den svart i 2-5sek og etter det er skjermen min nede på 60Hz igjen. Mener du dette problemet?

Jeg har ihvertfall dette problemet med mitt. Skal se om jeg kan bytte kort eller noe for å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Maskinen fryser seg hele tiden. Fargene blir skikkelig uklare, slik den blir om du har ett gammelt kort med bare 8 farger. Oppløsningen blir vel noe sånn som 400x400 om det er mulig. Hvertfall utrolig svært alt sammen. Fikk kortet i dag. HAr formatert og lagt inn 2.5 driverne. Finner jeg ikke ut av dette i kveld er det i med mitt gammle kort igjen og ut for å bytte dette som skulle være ett vidunder av ett kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg har bare Hz'n som forandrer seg. Hva med å prøve 3.0 driverne da? Omega Catalyst skal være veldig bra. Skal prøve de selv imorra eller noe. Nå skal jeg prøve å sove :wink:

Edit: la til link til omega driverne

Her Og velg operativ systemet ditt på 4. post :)

Lenke til kommentar

4 bit stiller fargene seg ned på. Kan det være at jeg må bruke skjerm 2? Har brukt den som stod som standar i egenskaper for skjerm.

Å formatere hele disken på nytt orker jeg ikke. Gjorde det i dag da jeg fikk skjermkortet og skal ikke være nødvendig å gjøre det igjen.

Har prøvd både 2.5 driverne og 3.0. Er ikke så lett å få undersøkt så mye heller ettersom at maskinen fryser seg etter ca 1 min.

Kan også nevne at kortet blir skikkelig varmt. Har sjekket at viften går, men likevel er det mye varmere enn alle andre skjermkort jeg har hatt.

Kjører win xp sammen med:

xp1800+

512 Mb ram

160 GB Hd

Msi k7t266 pro 2-ru hovedkort

Bare i tilfelle det kunne være noe mer hjelp.

Håper noen har en ide om hva som kan være feilen, er utrolig irriterende hvertfall. For meg ser jeg ikke noen annen utvei enn å bytte kortet i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...