Vannfrisk Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Jeg leste nylig om European Voluntary Service og ble veldig interessert i det. Jeg har veldig lyst til å være volontør, altså jobbe frivillig i et Europeisk land. Er det noen andre som har hørt om det, tenkt til å ta reisen eller som har gjort det? Litt om EVS: Organisasjonen er for alle mellom 18-30 år. Man kan reise alene eller i gruppeutveksling. Man kan arbeide 2-12 måneder. Arbeidet er innenfor ulike proskjekter som omhandler helse, kunst, miljø, idrett, kultur, sosial integrering, hjemløse, barn og ungdom og mye mer. Her er noen eksempler: Barn (eks. barnehage, barnehjem) Ungdom (eks. fritidsaktiviteter, ungdomsinformasjon) Eldre (eks. eldresenter, sosiale aktiviteter) Kunst (eks. holde malekurs) Toleranse og antirasime (eks. arbeid med flyktninger) Media (eks. workshops innen avis/internett/radio/IT) Kulturarv (eks. restaurere gamle hus, samle inn historisk materiale) Kultur (eks. danse-, teater- eller musikkgrupper) Miljø (eks. jobbe i naturreservat, arbeid med dyr) Idrett (eks. organisere og instruere idrettsaktiviteter Hensikten er utveksling av kunnskap og å bedre samarbeidet mellom landene i Europa, og er samfunnsmessig veldig bra. Reisen, kost og losji, forsikring, lokaltransport og lommepenger blir dekket. Det høres så spennende ut! Aktiv ungdom Endret 18. juli 2007 av sorine Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg var på kreta i sommer, og da var det noen som jobbet med noe sånt på hotellet der jeg bodde. De jobbet med å sette opp en lokal festival for ungdommene, alle utgifter dekket osv. Så skikkelig kos ut! Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Kunne du ha tenkt deg til å gjøre det da? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kunne du ha tenkt deg til å gjøre det da? 8976789[/snapback] Jeg vet ikke, det kommer jo ann på livssituasjon osv. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg har utrolig lyst til og gjøre noe som dette, for og komme seg bort en stund og opplebe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå