AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei! Har lyst til å begynne å trene for alvor nå.. Tidligere har det bare vært litt nå og da, men jeg ble tidlig lei... Noen som har noen tips som motiverer meg til å trene? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det hjelper for meg å se på andre som har hatt god framgang. Noen kamerater, kanskje? Ellers hjelper det også hvis du har noen til å presse deg, en treningspartner. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Du skal få et godt tips fra meg, men det krever innsats fra deg. Bestem deg for hvilke muskler du blir mest motivert av å se vokse. Fokuser på disse når du trener, og tren dem til "pump". Altså til de buler av påkjenningen (kalles pump, og oppnås rett etter tung trening). Men du må trene til du ikke klarer den siste rep'en. Og maks 12 reps, hvor den 13'de ikke fullføres. Og tren slik 30 min hver dag. Ikke tren mer en det. 30 min. NØYAKTIG. Men hver eneste dag. Hopper du over èn dag, skal den neste være på 20 min. Grunnen til at du hopper over en trening kan være ubevisst utmattelse. 20 min sikrer at du lettere kan motivere deg til å gjennomføre neste påfølgende trening. Kjenner du deg skikkelig gira, skal du trene i 45 min. Men vær sikker på at du faktisk ER gira. Kjennes vektene lette, og teknikken god - er du nettopp det. Kjøp kosttilskudd. Det motiverer å vite at du har en katalysator for muskelvekst. Endret 30. juni 2007 av Patience Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Godt tips.... Fin kropp drar damer ! GO FOR IT! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Om det er en som VIRKELIG har inspirert MEG, så må det være denne karen her: http://www.johnstonefitness.com/php/pictures.php Ellers sitter jeg ofte å ser på vektløftere og slikt på youtube, inspirer en god del, og gir deg bra motivasjon. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 30 min på gymmen er for lite! www.animalpak.com gjorde om personen jeg er iafall! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) www.animalpak.com 8979564[/snapback] Sorry for at jeg roter til tråden til trådstarter, men må få si: Tusen takk! Endret 1. juli 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) 30 min på gymmen er for lite! www.animalpak.com gjorde om personen jeg er iafall! 8979564[/snapback] Du innser vel det at det er bare 15 min forskjell fra 45 min som er vanlig treningsøkt? Og det er her snakk om å motivere en nybegynner? Jeg har selv kjørt det programmet i en lengre periode, og jeg har selv sett at det er nok. Men man bør øke innsatsen etterhvert. Kjører man også splitt, så kan faktisk 30 effektive minutter gjøre stor forskjell. Endret 1. juli 2007 av Patience Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Pumping Iron. Ingenting motiverer meg som den filmen. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 30 min på gymmen er for lite! www.animalpak.com gjorde om personen jeg er iafall! 8979564[/snapback] Du innser vel det at det er bare 15 min forskjell fra 45 min som er vanlig treningsøkt? Og det er her snakk om å motivere en nybegynner? Jeg har selv kjørt det programmet i en lengre periode, og jeg har selv sett at det er nok. Men man bør øke innsatsen etterhvert. Kjører man også splitt, så kan faktisk 30 effektive minutter gjøre stor forskjell. 8981312[/snapback] rekker ikke alt på 45min, eller om jeg er skikkelig fast så skal jeg rekke det på 45min, men holder meg på 1time++ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Takk for tips! Får se om jeg får igang motivasjonen...! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har startet å jogge, suger så sjukt i å jogge langt. Motivasjonen min er at jeg skal inn til førstegangstjeneste... Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har startet å jogge, suger så sjukt i å jogge langt. Motivasjonen min er at jeg skal inn til førstegangstjeneste...8992598[/snapback] Slenger meg på den. Skal si det var rimelig kjedelig å løpe i 30 min... Jeg begynte å trene delvis pga. førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 sliter litt med det jeg også, selv om jeg kankje har det litt "lettere" med tanke på trenign enn andre... Jeg har gratis trenings-studio som aldri er fullt 15 min gangavstand fra der jeg bor(5 min fra jobb) og betalt trening i arbeidstiden men klarer alikevel ikke å dra meg bort til trenigns-studioet mer enn MAKS 1 gang i uken, selv om det er skjeldent jeg gjør det nå også... har ikke problemer med den faktiske treningen, men det er å starte som er problemet... forslag? Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 aklla: Jeg regner med at du ikke er den eneste som benytter deg av dette tilbudet på jobb? Hvis du vet om noen som er ofte innom treningstudioet, så spør om han/henne kan ta deg med. Du trenger ikke å henge på denne personen gjennom treningen, det er nok å ha noen å dra dit sammen med. Og når man først har kommet seg fram til treningstudioet og står der i treningsklær, så går resten av seg selv. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) En må vel bare få et aha-øyeblikk for å komme i gang. Når man har trent en stund går det bedre og bedre etterhvert og den beste motivasjonen er å se sin egen framgang både styrke- og utseendemessig. Før likte jeg ikke trening i det hele tatt men så kom jeg i gang og nå suger det skikkelig å ikke kunne trene pga skade. edit: Har man faste treningstidspunkt sammen med noen som har trent en stund/andre som er motivert er det også lettere å komme seg dit. Endret 5. juli 2007 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Anbefaler å lage ett treningsskjema. Under har jeg lagt ett skjema som jeg har laget selv som funker som motivasjon til meg selv. For å forklare programmet. Du velger først de øvelsene du kjører ofte og som du vil se progressjon på. Selv har jeg valgt 5 øvelser på overkroppen og 3 på beina (de 2 andre på beina synes ikke der). Er ikke vits å ta noen mage eller rygg øvelser for de er vanskelig å kontrollere og der bør du heller kjøre mange rep slik at du ikke skader de musklene (gjelder særlig rygg). * Velg ett tidsaspekt. F.eks 10 uker som jeg har satt. Bør ikke ta mindre ihvertfall, men kanskje heller litt mer. Kanskje 26 uker? * Del så inn i kontrollintervaller. * Hvis vi tar utgangspunkt i Øvelse 1 på bildet så er 20, 22, 24, 26 o.s.v vekta i kg per hånd på øvelsen. Nå startet jeg på 20kg per hånd og så når jeg begynte å trene med 22kg så skrev jeg inn "UKE 1" for jeg oppnådde da å trene med den vekta i uke 1. 28kg derimot oppnådde jeg ikke før "UKE 2" derfor skriver jeg inn uke 2 der. Du kan også skrive inn datoen istedetfor uker hvis du vil ha det mer detaljert. * På slutten av de intervallene så fører jeg inn en fargekode for å indikere om jeg ligger foran eller bak skjemaet. Hvis vi tar for oss "øvelse 1" så hadde jeg satt som mål å ta 28 kg, men på slutten av uke 2 lå jeg på 30 så derfor satt jeg "grønnfargen" der. Da ser jeg senere at jeg lå foran skjemaet etter 2 uker. Fargekoden på 4 uker er jo gul, oransje på 7 uker og rød på 10 uker som dere ser. * Som dere ser har jeg ikke kommet så langt som eksempelet, men reele verdier er de som står uke 1 og uke 2 på. Uke 3, uke 4 og uke 5 er bare dummydata som er satt opp for å illustrere skjemaet lettere. * Tror egentlig skjemaet forklare seg selv. Har du noe spørsmål så fyr løs. For mange er det motiverende å se hvor de er til enhver tid. Det er faktisk litt morsomt når du øker, for å da fylle ut i skjemaet. Mange vil nok si at det er veldig stor økning på så kort tid. Det er sant også, tror ikke en vanlig person øker så fort. Grunnen er at jeg før lå litt over den gule streken (veide da 82-83kg), men så ble jeg syk og gikk ned til 67kg. På den måten mistet jeg masse muskler og gikk vanvittig ned i styrke. På grunn at jeg tok endel før så merker jeg at det går fort å øke igjen for å komme dit jeg var. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Se rocky filmene Hjalp for meg Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Se rocky filmene Hjalp for meg 9016941[/snapback] Rocky ble tatt med bol i australia. Han begrunner det med en medisinsk lidelse. Det de gjør er å gå til en klinikk og avgi en blodprøve deretter får de en lege som kan erklære at du ha lavt testo nivå. Deretter kjøper de testo på apoteket. Faktisk tror jeg det blir sendt med Fed Ex. Dette kan jeg vel ikke backe opp? Jeg leste om dette trikset i en artikkel i Ironman mag. Siden de stoffene deffineres som Substanser nivå 3, samme kategori som heroin og cola, kan forfatteren neppe skrive om det i en narsjonal publikasjon. Endret 9. august 2007 av everhuge Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Det er ikke lett å motivere andre fordi mye av min motivasjon kommer etter store fremskritt, vanligvis begynner dette med at jeg leser om et treningskonsept som virker gøy og så kjører jeg på og ser hva som skjer. Det som skiller en god treningsentusiast fra en dårlig en er at hver gang jeg når et platå vet jeg at det er et platå og så vrir jeg hjernen min for å klekke ut en måte å skape et miljø hvor kroppen min må tilpasse seg. Leste litt om animalpak.com. Funker sikkert som en drøm om tar noen av produktene deres. Burde sjekke noen av virkestoffene mot den norske doping lista. Sterorider er lovelig i norge, men ikke å ta det inn i landet. Pass på hva du bestiller. Hverdens rekorden i raw benk er 715 eller 716 av Scot Mendelson. Og ikke hans rekord er offisiell engang pga manglende doping dokumentasjon. Endret 19. juli 2007 av everhuge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå