AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei! Har noe kode jeg gjerne vil ha konvertert over til Visual Basic, og det er laget i python. Er dette mulig? Har googlet en del, men finner bare fra Visual Basic - Python.. Setter pris på svar! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hva med å poste koden her, så er det kansje noen hyggelige folk som kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Det er ganske mange filer med kode, men jeg kan jo poste den ene da.. #!/usr/bin/python #Boa:App:BoaApp #----------------------------------------------------------------------------- # Name: ClamWin.py # Product: ClamWin Free Antivirus # # Author: alch [alch at users dot sourceforge dot net] # # Created: 2004/19/03 # Copyright: Copyright alch (c) 2004 # Licence: # This program is free software; you can redistribute it and/or modify # it under the terms of the GNU General Public License as published by # the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or # (at your option) any later version. # # This program is distributed in the hope that it will be useful, # but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of # MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the # GNU General Public License for more details. # # You should have received a copy of the GNU General Public License # along with this program; if not, write to the Free Software # Foundation, Inc., 675 Mass Ave, Cambridge, MA 02139, USA. import SetUnicode import sys, os, locale import RedirectStd from wxPython.wx import * import wxFrameMain, Utils, wxDialogUtils import Config modules ={'ClamTray': [0, '', 'ClamTray.py'], 'CloseWindows': [0, '', 'CloseWindows.py'], 'Config': [0, '', 'Config.py'], 'EmailAlert': [0, '', 'EmailAlert.py'], 'ExplorerShell': [0, '', 'ExplorerShell.py'], 'MsgBox': [0, '', 'MsgBox.py'], 'OlAddin': [0, '', 'OlAddin.py'], 'Process': [0, '', 'Process.py'], 'RedirectStd': [0, '', 'RedirectStd.py'], 'Scheduler': [0, '', 'Scheduler.py'], 'SplashScreen': [0, '', 'SplashScreen.py'], 'Utils': [0, '', 'Utils.py'], 'wxDialogAbout': [0, '', 'wxDialogAbout.py'], 'wxDialogCheckUpdate': [0, '', 'wxDialogCheckUpdate.py'], 'wxDialogLogViewer': [0, '', 'wxDialogLogViewer.py'], 'wxDialogPreferences': [0, '', 'wxDialogPreferences.py'], 'wxDialogScheduledScan': [0, '', 'wxDialogScheduledScan.py'], 'wxDialogStatus': [0, '', 'wxDialogStatus.py'], 'wxDialogUtils': [0, '', 'wxDialogUtils.py'], 'wxFrameMain': [1, 'Main frame of Application', 'wxFrameMain.py']} class BoaApp(wxApp): def __init__(self, params, config, mode='main', autoClose=False, path=''): self.config = config self.mode = mode self.path = path self.autoClose = autoClose self.exit_code = 0 wxApp.__init__(self, params) def OnInit(self): wxInitAllImageHandlers() if self.mode == 'scanner': self.exit_code = wxDialogUtils.wxScan(parent=None, config=self.config, path=self.path, autoClose=self.autoClose) elif self.mode == 'update': self.exit_code = wxDialogUtils.wxUpdateVirDB(parent=None, config=self.config, autoClose=self.autoClose) elif self.mode == 'configure': wxDialogUtils.wxConfigure(parent=None, config=self.config) elif self.mode == 'configure_schedule': wxDialogUtils.wxConfigure(parent=None, config=self.config, switchToSchedule=True) elif self.mode == 'about': wxDialogUtils.wxAbout(parent=None, config=self.config) elif self.mode == 'viewlog': wxDialogUtils.wxShowLog(parent=None, logfile=self.path.strip('"')) elif self.mode == 'checkversion': wxDialogUtils.wxCheckUpdate(parent=None, config=self.config) else: # mode == 'main' self.main = wxFrameMain.create(parent=None, config=self.config) self.main.Show() #workaround for running in wxProcess self.SetTopWindow(self.main) return True def main(config=None, mode='main', autoClose=False, path='', config_file=None): currentDir = Utils.GetCurrentDir(True) os.chdir(currentDir) Utils.CreateProfile() if config is None: if(config_file is None): config_file = os.path.join(Utils.GetProfileDir(True),'ClamWin.conf') else: config_file = Utils.SafeExpandEnvironmentStrings(config_file) config = Config.Settings(config_file) b = config.Read() app = BoaApp(0, config, mode=mode, autoClose=autoClose, path=path) app.MainLoop() return app.exit_code if __name__ == '__main__': import locale, codecs, encodings print "System Locale:", locale.getdefaultlocale() print "Default Encoding:", sys.getdefaultencoding() # set C locale, otherwise python and wxpython complain locale.setlocale(locale.LC_ALL, 'C') close = False mode = 'main' path = '' config_file = None for arg in sys.argv[1:]: if arg == '--close': close = True if arg.find('--mode=') == 0: mode = arg[len('--mode='):] if arg.find('--path=') == 0: path += '"' + arg[len('--path='):] + '" ' if arg.find('--config_file=') == 0: config_file = arg[len('--config_file='):] print "command line path: %s" % path.strip() exit_code = main(mode=mode, autoClose=close, path=path.strip(), config_file=config_file) sys.exit(exit_code) Altså, det er fra et open source antivirus program. Det er mye rot i det jeg lastet ned og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne ting jeg er ute etter. Endret 30. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Vil du ha oversatt hele ClamWin til VB? Du kan ikke være vel bevart. EDIT: Etter å ha lest noen av dine andre poster i denna biten av forumet, tror jeg det beste jeg kan anbefale deg er å få en viss føring på språket (VB) og rammeverket (.NET) før du prøver å lage noe sånt som en spyware scanner. Endret 30. juni 2007 av ze5400 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hehe.. Ikke hele da, men kanskje litt av den. Nå skjønner jo ikke jeg akkurat python heller, så jeg veit ikke åssen dette er. Går det ikke an å oversette det jeg postet f.eks? Men det er fremdeles mulig å oversette hele ClamWin til VB? EDIT: Mener du det..? Tanken har falt meg før, men jeg syntes det virker veldig spennende med det å lage dette da... Selv om den ikke blir veldig avansert i første runde kan jeg kanskje lære en del av det? Har du noen andre ideer som kanskje kan være enklere for meg å lage da? Endret 30. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Les editen min. Fungerer ikke så greit at man bare kan oversette den fila. den skal jo passe inn ett sted Og det er klart det går ann å oversette ClamWin, men man vil jo ikke tjene noe på det, man vil bare få masse bry. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det beste er bare å gå igjennom koden, og se hva den gjør. Konvertere til VB.NET er som ze5400 har sagt, masse bry. Python er ikke vanskelig allikevel. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Okay.. Hvordan går jeg fram for å konvertere da? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vel, jeg ville laget et program for det, men du vil støte på et par problemer, blant annet at Python ikke bruker datatyper på samme måte som i .NET (alle variabler er Variants) men som sagt er det veeeldig mye bry. Men kanskje Python.NET kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå