Gå til innhold

ATI 2900XT ER bedre enn Nvidia 8800GTS 640mb!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
x29xt med 1gb er del rasker enn 512mb  har jeg sett i noen reveiwer.

noen så vet nå kommer til salgs

9080420[/snapback]

Jaha?

Det hjelper lite å "kliste på" ekstra minne når klokkefrekvensene er de samme. 1GB versjonen sin "core"-frekvens er 5MHz høyere enn frekvensen på 512MB utgaven.

Husk at 1GB-versjonen koster 150$ mer enn 512MB versjonen... Da er det plutselig 8800GTX som er direkte konkruent i pris, ikke 8800GTS.

Jeg fant enda en review jeg... Kan ikke si at jeg er imponert. Det var heller ikke denne siden:

Diamond Viper Radeon HD 2900XT 1024MB board is at the pinnacle of performance for current R600-based graphics boards. However, it is also pretty clear that despite their best attempts, ATI/AMD are still playing catch-up to a video card NVIDIA launched almost 7 months ago. Coming close in one benchmark (3DMark06) out of 13 is not exactly what we could call a triumphant return to the prowess that ATI enjoyed at the top of the graphics performance world.

http://hardware.gotfrag.com/portal/story/38332?spage=11

Fra Firingsquad sin konklusjon:

since the 1GB card performs so similarly to the Radeon HD 2900 XT 512MB, the performance leaderboard really hasn’t changed in our opinion: NVIDIA is still definitely on top overall.

http://www.firingsquad.com/hardware/diamon...on_2900_xt_1gb/

Edit: Priser på kort (i dollar):

8800GTS 640MB: $400

8800GTX 768MB: $550-$600+

2900XT 512MB: $400

2900XT 1GB: $549

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jadda.

Innser nå at 2900xt ikke er et bedre kjøp enn 8800gts(når man IKKE tenker på strømforbruket), da det produserer masse varme, bråker, koster litt mer osv.

Men det er fortsatt bedre enn 8800gts - ytelsesmessig.

Begge hadde rett - til hver sin tid :p

Endret av todda7
Lenke til kommentar
vil si at  1gb versjon med 2000mhz gddr4 mot 1650mhz som er på 512mb burd gjøre forskjell.

9081661[/snapback]

Nei, ikke spessielt. 2900XT er ikke begrenset av minnemåndbredde, så dette har veldig lite å si. Desuten trenger de noen MHz for å "gjøre opp for" GDDR4 som har mye høyere latency enn GDDR3.

http://images.dailytech.com/nimage/5235_la...xfirescores.png

ati knuser nvidia i CF/SLI test med nyeste drivere, og det hele under vista ultimate

dette er gjort med 1024mb kortet da.

link til hele artikkelen

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7864

9082090[/snapback]

Hvorfor blir ikke dette reprodusert i sikkelige tester på nettet?

http://www.firingsquad.com/hardware/diamon...on_2900_xt_1gb/

http://hardware.gotfrag.com/portal/story/38332?spage=11

Lurer nesten på hvor gamle drivere de har brukt på 8800GTX... Eventuelt hvor høyt de har klokket de forskjellige kortene.

Lenke til kommentar

lol og nå som jeg har kjøpt GTS så er 2900XT bedre igjen!? åå jeg blir så gal av dere!

GTS er bedre enn HD2900XT og det får dere bare tåle!

men 2900XT er ikke ett dårlig kjøp, det er bare at det er fullt av bugs og skrur man på AF elr AF så dropper FPSen så sykt.

Jeg sier bare at trådstarter burde forandre tittelen at GTS ER bedre enn 2900XT, fordi at:

nVidia is the way its meant to be played.

Lenke til kommentar
lol og nå som jeg har kjøpt GTS så er 2900XT bedre igjen!? åå jeg blir så gal av dere!

GTS er bedre enn HD2900XT og det får dere bare tåle!

men 2900XT er ikke ett dårlig kjøp, det er bare at det er fullt av bugs og skrur man på AF elr AF så dropper FPSen så sykt.

Jeg sier bare at trådstarter burde forandre tittelen at GTS ER bedre enn 2900XT, fordi at:

nVidia is the way its meant to be played.

9083239[/snapback]

Hehe, 2900xt er bedre enn 8800gts ytelsesmessig, men alikevel er 8800gts et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

9083239[/snapback]

Ja, 2900XT 512MB er et godt kjøp, spessielt til rundt 3000 kroner.

Uten AA og AF vinner det nok flere tester en det taper mot 8800GTS, men når AA og AF settes på, og spessielt med litt høre nivå av AA og AF (8xCSAA & 16xAF) så drar 8800GTS ifra... Iallefall med de driverene ATi har per dags dato.

Drivere er forsåvidt noe både ATi og nVidia har mye å gjøre på!

Har testet ut endel CoH og World in Conflict (MP Beta), og er morrsomt å se at DX10-ytelsen på 8800GTX har kommet seg veldig i siste offisielle beta-versjon av ForceWare (163.11)

Lenke til kommentar

vell uansett så er det vell slik at alle som tror at når ATi får sluppet noen nyere drivere så blir 2900XT mye sprekere o.s.v? (kanskje det skjer, kanskje ikke)

men vill ikke dette skje på GTS også? jeg mener viss noen drivere fra ATi gjør kortet sprekere hvorfor kan ikke dette la seg gjøre for nVidia og 8-serie brukere? ;)

Syns raptor snakket om at 159. driver ellerno var rett rundt hjørnet? =)

Lenke til kommentar
vell uansett så er det vell slik at alle som tror at når ATi får sluppet noen nyere drivere så blir 2900XT mye sprekere o.s.v? (kanskje det skjer, kanskje ikke)

men vill ikke dette skje på GTS også? jeg mener viss noen drivere fra ATi gjør kortet sprekere hvorfor kan ikke dette la seg gjøre for nVidia og 8-serie brukere? ;)

9086471[/snapback]

NVidia har nå hatt nesten et år på å forberede drivere, det har de klart og.

Lenke til kommentar

Jo, det lar seg gjøre... Siste driver fra nVidia gjorde GTS kortene "sprekere", spessielt i DirectX 10 spill...

9086471[/snapback]

163.11 heter siste "offisielle" beta for 8-serien.

Lenke til kommentar

okå, for jeg mener, hvis ATi noen gang skulle klare og release "the magic driver" så syns jeg jo at GTSen som jeg har også burde få en del mer FPS på driver-forbedring.

Men kan eller kan ikke at det er sånn at de lager bedre driver så får man plutselig mer FPS i spill? :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...