Gå til innhold

60 frames Vs 30 frames per second (360/PS3


kewell79

Anbefalte innlegg

De første hardware kitene kom vel våren 2005 med en 2,4Ghz Cell, XDR minne og GeForce 6800 SLI oppsett. Dette var langt nærmere final hardware enn hva som var tilfelle for Xbox360 alpha kitene der final hardware ikke kom før et halvt år før lansering. Alpha 2 settet bestod av en dual-core G5 CPU på 2Ghz og en singel Radeon X800 skjermkort som visnok representerte 20-30% av ytelsen til final Xbox360 hw, for å ikke snakke om den manglene funksjonaliteten.

9013217[/snapback]

 

Ja, men de har forskjellige counters og lignende, som gjør at de fint ser hvormye prosent av shaders, og frames de klarer iforhold til på 360'en.

Hovedproblemet til Sony sitt SDK var ikke hardwaren, det var at essensielle verktøy som IBM's Octopiler, kom f.eks ikke ut før ut i 2006.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men de har forskjellige counters og lignende, som gjør at de fint ser hvormye prosent av shaders, og frames de klarer iforhold til på 360'en.

9014095[/snapback]

Det var dog langt ifra noe fullverdig erstatning. Som nevnt var det en farcry fra Xbox360 funsjonalitet messig. F.eks manglene FP blending (HDR) og det var det lite erfaring å hente med bruk av eDRAM'en, noe som gjenspeilte seg klart i første generasjons spillene som ikke hadde AA eller 2xAA med redusert oppløsning for å få plass i eDRAM'en. Forsatt blir det tatt lite nytte av (med mulig unntak av Forza 2).

 

Men MS har vært og er nok fremdeles en del flinkere med utvikler verktøy (software) ja.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Eg synes jo det er litt artig att historien faktisk kan gjenta seg..:)

 

ps2 viste jo crappy spill i starten..ingen ps2 spill viste dens potensiale med en gang..ps3 blei lansert i november..den har ikkje vært ute ett år enda...

 

folk sier dei ikkje har sett noe til potensiale til cell..

 

vel hva forventer ein egentlig...TTT (ting tar tid)

 

over jul kan dere heller klage på kor dårlig valg sony gjore med cell..men det er forferdelig lite og bruke som referanse enda på kor dårlig cell var av cpu valg i konsollen..

 

eg er faktisk redd for att x360 kan bli ein gamecube..

 

ikkje noko stygt om gamecube men utviklerene lagde flotte spill på kort tid.

 

det var vel Factor5 som sa dette (teamet bak Lair)

 

max performance til x360 kan bli oppnådd raskere

 

gears of war kan vere både bra og dårlig for x360..sidan alle spill blir no samanligna med gears..er det eit spill som ser bedre ut enn gears på x360 i dag.?

 

vertfall, ps2 kunne tynest for krefter i 7år..og med arkitekturen til ps3 trur eg att dei kan strekke den 8 kansje 9år..

 

sjå på motorstorm, det ser jo ganske bra ut..og ein lanseringstittel..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Eg synes jo det er litt artig att historien faktisk kan gjenta seg..:)

 

ps2 viste jo crappy spill i starten..ingen ps2 spill viste dens potensiale med en gang..ps3 blei lansert i november..den har ikkje vært ute ett år enda...

 

folk sier dei ikkje har sett noe til potensiale til cell..

 

vel hva forventer ein egentlig...TTT  (ting tar tid)

 

over jul kan dere heller klage på kor dårlig valg sony gjore med cell..men det er forferdelig lite og bruke som referanse enda på kor dårlig cell var av cpu valg i konsollen..

 

eg er faktisk redd for att x360 kan bli ein gamecube..

 

ikkje noko stygt om gamecube men utviklerene lagde flotte spill på kort tid.

 

det var vel Factor5 som sa dette (teamet bak Lair)

 

max performance til x360 kan bli oppnådd raskere

 

gears of war kan vere både bra og dårlig for x360..sidan alle spill blir no samanligna med gears..er det eit spill som ser bedre ut enn gears på x360 i dag.?

 

vertfall, ps2 kunne tynest for krefter i 7år..og med arkitekturen til ps3 trur eg att dei kan strekke den 8 kansje 9år..

 

sjå på motorstorm, det ser jo ganske bra ut..og ein lanseringstittel..

9018240[/snapback]

 

så det du sier er at man ikke burde kjøpe Ps3 før om 5-6år?

det er jo helt på jordet, hvis man kjøper en TV idag, så skal man regne med at man må se på den i svart/hvit i noen år får man kan se på med farger?

 

ikke du ikke jeg, vet om 360 kan gjøre det dobbelt av Gears, senere i 360 liv

hvorfor skulle ikke de klare og tyne mer ut av 360 enn Ps3?

 

samma søren for meg om PS3 er driit bra om 5 år,

da har det kommet en ny xbox som er bedre uansett.

vill heller ha kvalitets spill fra dag 1 på en konsoll.

enn bare surr de første årne.

 

TTT (ting tar tid) er noe spill firmaer ikke har, ikke penger heller.

så jo lettere det er og kjappere, jo bedre spill får man.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Eg synes jo det er litt artig att historien faktisk kan gjenta seg..:)

 

ps2 viste jo crappy spill i starten..ingen ps2 spill viste dens potensiale med en gang..ps3 blei lansert i november..den har ikkje vært ute ett år enda...

 

folk sier dei ikkje har sett noe til potensiale til cell..

 

vel hva forventer ein egentlig...TTT  (ting tar tid)

 

over jul kan dere heller klage på kor dårlig valg sony gjore med cell..men det er forferdelig lite og bruke som referanse enda på kor dårlig cell var av cpu valg i konsollen..

 

eg er faktisk redd for att x360 kan bli ein gamecube..

 

ikkje noko stygt om gamecube men utviklerene lagde flotte spill på kort tid.

 

det var vel Factor5 som sa dette (teamet bak Lair)

 

max performance til x360 kan bli oppnådd raskere

 

gears of war kan vere både bra og dårlig for x360..sidan alle spill blir no samanligna med gears..er det eit spill som ser bedre ut enn gears på x360 i dag.?

 

vertfall, ps2 kunne tynest for krefter i 7år..og med arkitekturen til ps3 trur eg att dei kan strekke den 8 kansje 9år..

 

sjå på motorstorm, det ser jo ganske bra ut..og ein lanseringstittel..

9018240[/snapback]

 

så det du sier er at man ikke burde kjøpe Ps3 før om 5-6år?

det er jo helt på jordet, hvis man kjøper en TV idag, så skal man regne med at man må se på den i svart/hvit i noen år får man kan se på med farger?

 

ikke du ikke jeg, vet om 360 kan gjøre det dobbelt av Gears, senere i 360 liv

hvorfor skulle ikke de klare og tyne mer ut av 360 enn Ps3?

 

samma søren for meg om PS3 er driit bra om 5 år,

da har det kommet en ny xbox som er bedre uansett.

vill heller ha kvalitets spill fra dag 1 på en konsoll.

enn bare surr de første årne.

 

TTT (ting tar tid) er noe spill firmaer ikke har, ikke penger heller.

så jo lettere det er og kjappere, jo bedre spill får man.

9018306[/snapback]

 

woow...først og fremst..eg sa ikkje att gears var det beste x360 kunne gjøre..

 

eg håper da inderlig ikkje det..har lagt 3 lapper på bordet for ein sjølv...

 

og folk venta vel ikkje 5-6år før dei kjøpte ps2 gjore dei vel..?

 

til høsten kommer spilla som viser hva cell kan..(håper eg vertall)

 

så vil dei bli bedre og bedre med tiden..

 

sony har gjort dette før med ps1 og ps2..dei kan hardware og dei har ikkje satt sammen ps3 i blinde..

 

EDIT:

så jo lettere det er og kjappere, jo bedre spill får man.

 

trur en mann ved navn Hideo Kojima er litt uenig med deg der..;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

greit nok....

 

men jeg fatter ikke hvorfor detter er ok når det gjelder Playstation.

 

hvordan hadde du tatt det hvis, det samme gjaldt TV`en din bilen, båten, bikkja, mobilen osv. da blir folk sure og vill ha penger tilbake og maser om hvor dårlig det er.

 

men Playstaion er det helt greit og ikke få det man betaler for.

for det kanskje, kanskje kan skje at det blir bra?!....

det virker bare litt rart..

hvis det er noen som blir Gamcube her så erre PS3

Lenke til kommentar
men Playstaion er det helt greit og ikke få det man betaler for.

for det kanskje, kanskje kan skje at det blir bra?!....

det virker bare litt rart..

9018428[/snapback]

 

Kan du forklare hva du mener "ikke få det man betaler for"?

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar

Du får det du betaler selvfølgelig! Men per i dag koster det mer en det smaker med en PS3! Og til den prisen burde du hvertfall forlange at spillene skulle være minst like gode som 360. Men trenden ser ut til og fortsette! Enten kommer PS3 spillene seinere, eller så lider de av en eller annen form for mangler!

 

vil nok tro at 360'en nevner seg raskere "max kapasitet" en hva folk flest tror, Ace Combat 6 er vel begynnelsen på slutten for 360.

9021729[/snapback]

Dette baserer du på hva? Du mener da kanskje at PS3 kommer til å 5 dobble denne grafikken seinere?

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Du får det du betaler selvfølgelig! Men per i dag koster det mer en det smaker med en PS3! Og til den prisen burde du hvertfall forlange at spillene skulle være minst like gode som 360. Men trenden ser ut til og fortsette! Enten kommer PS3 spillene seinere, eller så lider de av en eller annen form for mangler!

9021738[/snapback]

 

Spørs hva du skal bruke PS3 til

For min del har jeg en 50" plasma og da fungerer det dårlig med DVD filmer. Blu Ray spiller alene i dag koster over 10 000 og den er inkludert i PS3 (som har fått veldig bra kritikk for kvaliteten på Blu Ray spilleren)

Ellers fungerer PS3 som en multimedia PC.

Spillene klager jeg ikke på, de er bra og bedre vil de bli

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
vertfall, ps2 kunne tynest for krefter i 7år..og med arkitekturen til ps3 trur eg att dei kan strekke den 8 kansje 9år..

9018240[/snapback]

Det var fordi PS2 òg var vanskeleg og annaleis å lage spel til, så det tok long tid før dei fekk det skikkeleg til. Du dømmer 360 nord og ned, berre fordi den kjem kjappare til målet - og får bra spel i første generasjonen med spel. Smart. Spelopplevinga til 360 eigarar blir ikkje dårlegare berre fordi at me får spel som ser knallgode ut nesten med ein gong. Tvert imot. Og eg synes det fortsatt er idiotisk å sitte å forsvare maskina med at "det kjem, det kjem."

 

Kvifor i alle dagar skulle ein kjøpe PS3 no, med nesten ingen gode spel. Stort sett alle spela finnes på 360 - og ser, og køyrer betre.

 

Med unntak av Motorstorm sjølvsagt.

 

Want to play Motorstorm?

It's on sale everywhere for USD 629$, and comes with a free PlayStation 3.

 

Ellers fungerer PS3 som en multimedia PC.

Spillene klager jeg ikke på, de er bra og bedre vil de bli

9021834[/snapback]

Hey, judas! ;) Korleis fungerar PS3 som multimediapc? Du har visstnok fått ein anna PS3 enn den eg hadde. Min kunne spele mp3 og slikt, og nokre selektive videoformat. Men den kunne longt ifrå måla seg med Dell GX620 (usff) som eg har kopla til prosjektoren, som speler alle video format, og alle musikkformat. Og som streamer sømlaust over nettverket mitt her - til og med ifrå Windows Home Serveren min. Såvidt eg veit kan ikkje PS3 det. Endret av dark by design
Lenke til kommentar
vil nok tro at 360'en nevner seg raskere "max kapasitet" en hva folk flest tror, Ace Combat 6 er vel begynnelsen på slutten for 360.

9021729[/snapback]

Eg lurar grasalt på kva du baserar det på?

 

[rant]

PS3 skal vare i 10 år? Vel, neste xbox skulle vel kome 5-6 år etter 360? Altså, 5 år før PS4 då?

Og, til dykk som tenkjer, "Hallo?! Ny så fort! Jævla microsnoft pengeslukarar!"

 

3200 / 5 = 640 kr

640 / 12 = 54 kr

 

Er det eit problem, foreslår eg du skrur av dataen og sparar dei straum kronene.

[/rant]

Lenke til kommentar
Korleis fungerar PS3 som multimediapc? Du har visstnok fått ein anna PS3 enn den eg hadde. Min kunne spele mp3 og slikt, og nokre selektive videoformat. Men den kunne longt ifrå måla seg med Dell GX620 (usff) som eg har kopla til prosjektoren, som speler alle video format, og alle musikkformat. Og som streamer sømlaust over nettverket mitt her - til og med ifrå Windows Home Serveren min. Såvidt eg veit kan ikkje PS3 det.

9021898[/snapback]

 

Fungerer som bare pokker her

Bruker TVersity programmet med en skokk av video codec installert på PC

Kjører alt knirkefritt alt fra DivX til alle mulige formater

Etter siste oppdatering (1.82) støtter den også H.264 :)

 

Kjører kabel for å få bra nok båndbredde til å streame i HD, men kan fint bruke trådløst også for de som ønsker det

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar

Lite imponert, TVersity er den flash saken ikkje sant?

Transcoding på sitt værste. Ikkje streaming det der. Mykje datatap m.m.

 

Prøvde det på 360 og PS3. Lite brukarvennleg og lite stabilt.

Kan ikkje kalla ein PS3 med TVersity ein mediacenter pc. Longt der ifrå.

 

Eg nyttar meg av ein fullblods PC, kobla til Prosjektoren med VGA - den er heile tida kopla opp mot ein eldre PC eg har stua vekk i eit kott, som køyrer Windows Home Server - streamer heilt sømlaust. Og tapar ikkje dei mengdene med data'ane som TVersity gjer, fordi den transcodar ikkje.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Lite imponert, TVersity er den flash saken ikkje sant?

9022068[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du mener, men det er et program som fungerer perfekt hos meg. Siste versjon av TVersity har egen PS3 config, slikt at du trenger faktisk ikke gjøre en skit for at det skal fungere.

Det fungerer perfekt her værtfall. Har ennå ikke kommer over noe jeg ikke kan streame til PS3 med det programmet

 

TVersity

Lenke til kommentar
vil nok tro at 360'en nevner seg raskere "max kapasitet" en hva folk flest tror, Ace Combat 6 er vel begynnelsen på slutten for 360.

9021729[/snapback]

Å det er nok mye å gå på forsatt mtp at Xbox360 også har en multi-core CPU og en ganske utradisjonell GPU og eDRAM arkitektur. Xbox360 er lettere å jobbe med, men det er likevel langt ifra lett å utnytte potensiale til den.

Vi kommer nok også til å se mye spennende ting til Xbox360 når utviklerene får dreisen på eDRAM'en samt utnytte mulighetene rundt MEMEXPORT funksjonen og med å låse GPU'en til L2 cachen til CPU'en.

 

Unreal Engine 3 var noe av en velsignelse for MS som bragte veldig pen grafikk ganske tidlig for Xbox360 med Gears of War. Men selv om Epic gjorde en veldig bra jobb med Xbox360 er Unreal Engine 3 forsatt en middleware motor som ikke er skreddersydd for en bestemt hardware.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg ser bare ikke den store forskjellen på de to konsollene, 360 sier folk kjører bedre grafikk en ps3, godt mulig, men da jeg spilte the darkness hos en kammerat så jeg ikke nevneverdige forskjeller ifra min ps3 versjon, eneste var at detaljene var tydligere på ps3. men likefult, ingen av versjonene gav for min del, bedre eller dårligere spillopplevelser enn den andre. Når det gjelder spill titler har ikke akkurat 360 heller så mye og skryte av, De har vel noen FPS spill som Halo GOW som vistnok skal være bra. Når er ikke jeg noen FPS spiller, har du en har du nesten alle. Eneste spillet jeg virkelig ønsker meg er Forza2. Nå er dette veldig subjektivt, men poenget er at ingen av konsollene har så utrolig mye og skryte av når det kommer til exlusives. Og med tanke på at 360 har vert på markedet i et og et halvt år synes jeg det er rart de ikke har fler topp titler der.

Jeg synes det er en fordel at vi vet de har mye å gå på når det gjelder både cell og kapasiteten til en BR. Kvaliteten på spillene er kanskje hakket dårligere enn 360, men det er virkelig ikke nevneverig. The Darkness synes jeg var penere og se på min boks enn på min kammerats sin 360, han selv var også enig i dette. Jeg synes det er veldig ålreit og vite jeg har en konsoll som holder litt lenger enn 5 små år. jeg vil den skal holde like lenge som min gamle PS2.

Når det kommer til Multimedia løsningen forstår jeg ikke problemet, alle filmer og musikk filer jeg har liggende på hjemme serveren klarer maskinen og kjøre i topp kvalitet på projektoren. Dette da etter sist oppdatering, men det er tross alt nåtid som gjelder.

Lenke til kommentar

Eg vil ikkje legge meg ut med DBD, du kan ha dine synspunkter og eg kan ha mine..heldigvis er det det som er det artige med dette forumet, alle kan ha sin mening...:)

 

Et par ting vil eg ha klart...eg dømmer ikkje x360 nord og ned..langt ifra eg synes det er ein topp konsoll og til nå har den gjitt meg utrulig artige stunder over Live..

 

Og eg sier ikkje att eg har rett, kan godt ha feil eg. kansje dei klarer og finne meir krefter i x360 lengre ut i dens livstid enn ps3, men basert på forsjellige utviklerers synspunkt og tidligere generasjons utfall så ser ein att playstation maskinene har lasting power...

 

Folk sier att ps3 maskinen leverer dårlige mulitplatform spill...stemmer nok sikkert vertfall grafisk. Er opp til utviklerene og knekke koden til ps3 men eg synes og dette er sonys ansvar, dei bør få ut nokre bedre verktøy så den ikkje blir gang på gang satt på plass av ein "svakere" konsoll.

 

mulitmedia muligheitene til ps3 skal eg ikkje gå innpå ein gang, eg har pc og den gjør nytten så lenge konsollene kan kjøre spill..;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...