Gå til innhold

60 frames Vs 30 frames per second (360/PS3


kewell79

Anbefalte innlegg

Først la meg introdusere hvem jeg er:

Avanore

 

De fleste har en histore med meg fra dette forumet her. De fleste kjenner "avanore" trådene og postene og hva som stod i dem.

Avanore eksisterer ikke lenger, på dette forumet eller i virkerligheten. Avanore er histore og det han stod for ble med i graven. RIP avanore

 

Uansett så vil jeg bare si mitt om dette med Xbox 360 og PS3. Jeg følger fortsatt med utviklingen av begge konsollene og er fortsatt engasjert i hva som skjer. Men denne gangen står jeg ikke på den "ene siden" og viser fingeren til den andre siden.

Det finnes ingen "side", det finnes kun hva en selv mener er bra nok.

 

Nå er vi mennesker laget slikt at det en selv mener er best, er også selvfølgelig best for alle andre også. Men sånn er det ikke alltid, eller snarere aldri

Så til hva dette dreier seg om: Xbox 360 og PS3

Jeg har PS3 i huset og jeg er strålende fornøyd. Jepp, "avanore" har en PS3 og "avanore" er faktisk fornøyd med den.

Jeg er også fornøyd med Xbox 360 som en spillekonsoll. Det som er endret her hos meg er at jeg er fornøyd og godtar konsollene som de er og ikke hva de kunne gjøre.

 

60 FPS bedre enn 30 FPS? Så klart det er. Ingen tvil om det. De fleste spillene som enten er portet eller blitt laget til begge formatene har vært best på Xbox 360, MEN:

Spillegleden er det samme, og da spiller det ingen trille.

At PS3 vil få bedre grafikk og bedre spill er det ingen tvil om, men å sitte her å irritere seg over det i dag er bortkastet energi.

 

PS3 passer bedre for mitt bruk hjemme hos meg. Xbox 360 er en maskin jeg skrur på for å spille og så slår jeg den av. PS3 står stort sett på hele tiden fordi den brukes til så mye mere. Jeg føler virkerlig at PS3 er alt i en boks og det er herlig.

Jeg sier ikke at Xbox 360 ikke kan gjøre det samme, mye av det værtfall, men den egner seg ikke for noe annet enn spill. Det er hva jeg synes værtfall.

 

PS3 føles litt mere brukevennlig til å gjøre andre ting med og kvaliteten er bra.

Det er også morsomt at du kan "bygge" den som du vil med oppgraderinge av hard disk, installere OS, kjøre hva som helst av mus & tastatur, ratt og headset og andre eneheter. For å kjøpe tillegsutstyr til Xbox 360 så må det være godtkjent av MS og at akkurat den enheten kan brukes til Xbox 360. Bakdelen med det er at du ikke kan velge hva du vil ha og da er ofte prisen høy, siden det ikke er noen andre å konkurrere mot.

 

PS3 derimot kan du kjøre alt mulig til. Spiller ingen trille hva slags merke det er så lenge det "plug and play" som de aller fleste har alikevel.

Blir som å kjøpe noe nytt til en PC, er bare kjøpe hva du vil ha.

Sony kunne gjort som MS og laget PS3 enheter og tjent penger på det, men de valgte den beste løsningen for kundene, vi kan velge!

Til og med kameraet til Xbox 360 virker på PS3, bare plugge det inn så er du i gang.

Friheten blir større og det merkes godt.

 

Så alt i alt så passer PS3 bedre inn hos meg som en "alt mulig maskin" og Xbox 360 er en boks jeg skrur på for å spille og når jeg er ferdig skur jeg den av.

Mange er sikkert ikke klar over at du faktisk kan sende meldinger med bilder, sette den egen away kommentar, bruke den som bildeviser direkte med andre folk over nettet som er morsomt og flere andre ting. Det mangler en del ting også som sjekke meldinger når du spiller men det kommer. Alt er også på Norsk noe som jeg også synes er en fordel.

 

Da er det ekstra morsomt å følge med utviklingen av spillene som er og kommer til PS3, kanskje den vil også fylle opp den biten også? Sony satser på brukervenlighet og det har de jaggu klart. De henger etter med spillene med for lite spill og kvaliteten et hakk bak. Klarer de å innhente på den biten så ser jeg ingen grunn til å skru på Xbox 360 utenom å spille ekskusive spill til den.

 

La folk være fornøyde med det de har og slutt å prøv overtale noen til å mene noe annet. Vi er alle forskellige og sånn vil det alltid være.

Det er liten vits å overtale noen til å mene noe annet så lenge man ikke vil forandre sin egen mening.

Ha det heller hyggelig med kose snakk og prat hva som er bra med konsollene. Det finnes ikke noe som heter Xbox 360 er best eller PS3 er best. Alle har sine sterke og svake sider, men gled dere over hva som er bra. Alt blir så mye bedre og man slipper den evighets krangelen på forumet.

Finn hva som passer dine behov og ikke let etter feil. Høres kanskje rart ut at det kommer fra meg, men det er faktisk veldig sant. Det er deilig å bare nyte det man har og ikke irritere deg over hva som kunne vært bedre. Det gjelder stort sett alt i livet og det gjelder også her.

 

Just my two cents

 

Mod: Jeg håper du ikke sletter denne posten her, kanskje den kan sette en liten demper på konsoll krigen her inne.

 

Mvh

Andre

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg lite om et spill er i 30fps eller 60fps, men har jeg valget mellom en versjon som kjører i 30 og en som kjører i 60 velger jeg såklart den sistnevnte. For meg er bilspill, sportsspill og andre spill med høyt tempo de jeg helst vil ha 60fps i, men f.eks D.I.R.T. er supert selv i 30fps. Framerate er som alt annet en del av totalpakka. Et spill med 30fps kan ha grafikk eller andre elementer som veier opp for det.

Lenke til kommentar

Whacked - posten jeg svarte mente at det tar 4 år å nå potensiale til en konsoll. Jeg mener det er veldig lang tid - derfor snakket jeg om PC'er. Selv om PS2 spillene i dag er imponernende i forhold til launch spillene til PS2 så er de latterlige med tanke på hva man får til på en spill-PC i dag. Når i PS3 i tillegg virker vanskelig å vri kreftene ut av i forhold til Xbox 360, så synes jeg et setter konsollspilling med PS3 i enda dårligere lys.

 

Greit - det er to forskjellige marked og prisgrupper. Dog - ikke så off topic som du synes. 4 år for å nå potensialet er i mine øyne for lenge. Det er greit at det hele tiden går framover, men at det tar 4 år før man virkelig... ja ... nei. For lenge.

Lenke til kommentar

Framerate er etter min mening den viktigste grafiske faktoren av alle.

Et spill som har flott grafikk, la oss si PGR3, blir bortimot stygt i bevegelse pga 30fps.

 

Ingenting som dreper detaljer mer enn 30fps fordi oppdateringen er ikke rask nok. Med 60fps er ting perfekt. Da er alt silkeglatt og man ser alt så mye, mye bedre.

 

Hadde PGR3 vært 60fps, med litt mindre detaljer eller ikke, hadde det sett mange ganger penere ut.

 

Kontrollen blir også mye bedre med 60fps, fordi man får jo dobbelt så mye visuell respons tilbake per sekund.

 

Selv kjøper jeg ikke bilspill lenger, eller sports spill, hvis de ikke er 60fps.

Lenke til kommentar

Tror mange kanskje overdriver hvor viktig 60 FPS er. Ja, det er langt bedre flyt i spillene, men det er ikke alle spill hvor det behøves. Stort sett er dette viktig i FPS og bilspill, hvor du beveger deg fort. Sportstitler krever ikke akkurat 60 FPS for å spilles.

 

Dette blir blåst opp av ingenting egentlig, folk vil ikke legge særlig merke til det. 60 FPS er mulig på PS3 om utviklere vil og går inn for det. Blir omtrent som Wii sin TEV-enhet som gir utviklere bump-mapping osv. som ingen omtrent bruker, andre enn Nintendo. Når PS3 får en større brukerbase vil den bli mer prioritert blant utviklere til å presse maskinen. Tok langt tid før PS2 ble utnyttet også. Den var plaget med en del framedrops i spill i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Tror mange kanskje overdriver hvor viktig 60 FPS er. Ja, det er langt bedre flyt i spillene, men det er ikke alle spill hvor det behøves. Stort sett er dette viktig i FPS og bilspill, hvor du beveger deg fort. Sportstitler krever ikke akkurat 60 FPS for å spilles.

 

Dette blir blåst opp av ingenting egentlig, folk vil ikke legge særlig merke til det. 60 FPS er mulig på PS3 om utviklere vil og går inn for det. Blir omtrent som Wii sin TEV-enhet som gir utviklere bump-mapping osv. som ingen omtrent bruker, andre enn Nintendo. Når PS3 får en større brukerbase vil den bli mer prioritert blant utviklere til å presse maskinen. Tok langt tid før PS2 ble utnyttet også. Den var plaget med en del framedrops i spill i begynnelsen.

9004670[/snapback]

 

60fps er ekstremt viktig i sports spill. Sports spill krever presisjon og raske reflekser.

 

Det er en grunn til at 99% av dem er og var 60fps på PS2/Xbox også. Å gå fra NHL 2007 som bare er 30fps til NHL2K7 som er 60fps er som å få på seg briller.

 

60fps gjør også at det ser "ekte" ut og ikke like mye som et "tv-spill" da dette er samme framerate som sport osv på tv vises i. Eller 50fps her i Europa men det blir det samme.

 

Det eneste du sier der er at DU ikke bryr deg om det. Heldigvis så gjør spill utviklere det fordi de vet fordelene med 60fps. Mange vet kanskje ikke om spillet de spiller er 30fps eller 60fps men det er 100% sikkert at de vil like spillet bedre i 60fps.

 

Og det med at PS3 vil komme etterhvert, kanskje det. Men litt merkelig hvordan Xbox f.eks fikk bedre versjoner enn PS2 med en gang. Faktum nå er at PS3 faktisk er et godt stykke bak 360 versjonene fremdeles nesten 1 år etter lansering.

 

Noe som skurrer spør du meg. Om de kanskje blir bedre enn 360 versjonene om 4 år så hjelper ikke det særlig mye.

Lenke til kommentar
Tror mange kanskje overdriver hvor viktig 60 FPS er. Ja, det er langt bedre flyt i spillene, men det er ikke alle spill hvor det behøves. Stort sett er dette viktig i FPS og bilspill, hvor du beveger deg fort. Sportstitler krever ikke akkurat 60 FPS for å spilles.

 

Dette blir blåst opp av ingenting egentlig, folk vil ikke legge særlig merke til det. 60 FPS er mulig på PS3 om utviklere vil og går inn for det. Blir omtrent som Wii sin TEV-enhet som gir utviklere bump-mapping osv. som ingen omtrent bruker, andre enn Nintendo. Når PS3 får en større brukerbase vil den bli mer prioritert blant utviklere til å presse maskinen. Tok langt tid før PS2 ble utnyttet også. Den var plaget med en del framedrops i spill i begynnelsen.

9004670[/snapback]

 

TCi, jeg er enig med deg ganske langt i dette her. Slettes ikke alle titler krever det, og på mange spill vil jeg nok ha flytende 30fps og lots of eye candy i stedet for 60 fps og nedstrippet grafikk.

 

Men problemet nå er jo at vi har to konkurrende maskiner der den ene leverer like mye eye candy (og noen ganger mer) og 60 fps på utvalgte spill der den andre leverer 30 fps. Og det har ikke med vilje å gjøre, men med kunnskap hos utviklerne. De har ikke kunnskap nok til å kunne gjennomføre de samme grafiske grepene på PS3 like fort (eller fort nok) som når de jobber mot 360, eller de greier det ikke i hele tatt uansett tid på dette tidspunkt. Og det ER et problem. Spesielt når produsenten av den dårligste spillkonsollen nå har brukt så mye tid og penger i forkant på å hevde seg så overlegen den andre. Hadde det ikke vært for at jeg gikk inn i dette med åpne øyne (og har en 360 i tillegg slik at jeg kan få spilt disse spillene skikkelig) hadde jeg f... meg blitt forbanna.

 

Jeg kan love deg at utviklerne vil - de vil ikke gi et dårligere spill til etterfølgeren av den mest suksessfylte konsollen noen gang. De kan ikke. De greier ikke. Det er ikke tid nok. PS3 er for vanskelig. Tiden strekker ikke til. Kunnskapene strekker ikke til. Det koster plenty penger å sitte å ruge på koden bare for å få de i nogenlundbar ship-bar stand i forhold til 360. Ja, det er spillbart i 30 fps. Og hadde begge versjonene vært 30 fps ville ingen sagt noe sikkert. Men sånn er det det ikke, og det viser hvordan det er å utvikle for PS3. (+ jeg mener også at det viser at PS3 ikke er den maskinen Sony hele tiden har hevdet at den er. Men å si sånt kan vel få en tråd stengt omtrent).

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Elios

Det er ikke ekstremt viktig nei, da hadde alle laget det med 60 FPS. Om spillene er låst til 30 FPS er det absolutt nok til den type spill. Flytet blir bedre og raskere med 60 FPS ja, men ingen stor sak i denne sammenheng.

 

Jeg bryr meg mye om FPS i spill jeg. Tar gjerne høyere FPS over grafikk når som helst. Saken er det at jeg mener dette er blåst opp av ingenting. Folk har spilt spill låst til 30 FPS i mange år uten å klaget voldsomt på det. Bilspill og andre raske spill burde ha 60 FPS ja, men det hindrer ikke folk til å nyte spillene.

 

Dr.Peedee

Ja jeg skjønner problemstillingen. Men du må også huske at Xbox 360 selv om den er letter å utvikle for, har vært på markedet ett år lengre enn PS3. 360 slet også i starten med "Xbox grafikk" og dårlige porter. Bare se hvor den er nå ett år etter med spill som Gears of War og Rainbow Six Las Vegas.

 

Det er sant at Sony sliter når det gjelder det at de skulle ha den beste og raskeste konsollen. Dette hjelper ikke akkurat på den lovnaden. Viktig for Sony nå og få vist utvikelerene hva PS3 kan gjøre og her tror jeg Killzone kan bli brikken. Selv om baren er veldig høy grunnet CGI-filmen fra E3 2005. Samtidig bør også Metal Gear Solid 4 og Final Fantasy 13 (?) komme i år og vise hva PS3 kan gjøre. Ellers vil Sony fortsette å slite til godt ut i 2008.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det er ikke ekstremt viktig nei, da hadde alle laget det med 60 FPS. Om spillene er låst til 30 FPS er det absolutt nok til den type spill. Flytet blir bedre og raskere med 60 FPS ja, men ingen stor sak i denne sammenheng.

 

Jeg bryr meg mye om FPS i spill jeg. Tar gjerne høyere FPS over grafikk når som helst. Saken er det at jeg mener dette er blåst opp av ingenting. Folk har spilt spill låst til 30 FPS i mange år uten å klaget voldsomt på det. Bilspill og andre raske spill burde ha 60 FPS ja, men det hindrer ikke folk til å nyte spillene.

9005184[/snapback]

 

De gjør jo det. Alle Madden på PS2/Xbox var 60fps utenom kanskje det første. Hvis 30fps var nok, hvorfor lager de det 60fps nå? For moro skyld?

 

Grunnen til at dette blir "blåst opp" er fordi PS3 versjonen er bare 30fps. En dobbelt så dyr, 'kraftigere' konsoll klarer bare halvparten av 360 versjonen. Synes ikke det er så rart at folk reagerer.

 

Husk, dette er ikke første året med Madden på PS3, men det andre.

 

Ryktene sier også at det samme vil skje med Fifa og NHL i år.

Endret av Elios
Lenke til kommentar

La oss være enige at mesteparten hadde 60 fps.

 

Selfølgelig skjønner jeg at folk reagerer. Men vanlige folk bryr seg ikke i lengden. Bare oss gamere legger merke til det. Tror nok ikke dette vil få noe særlig stor betydning i det hele tatt, derfor jeg mener dette er blåst opp.

 

Skjønner egentlig ikke at EA går ut med denne informasjonen. For å si at a) Vi klarer ikke kode PS3 til 60 fps b) PS3 klarer ikke FPS? Faller mest mot punkt a). Uproffesjonelt kaller jeg det.

Lenke til kommentar
La oss være enige at mesteparten hadde 60 fps.

 

Selfølgelig skjønner jeg at folk reagerer. Men vanlige folk bryr seg ikke i lengden. Bare oss gamere legger merke til det.Tror nok ikke dette vil få noe særlig stor betydning i det hele tatt, derfor jeg mener dette er blåst opp.

 

Skjønner egentlig ikke at EA går ut med denne informasjonen. For å si at a) Vi klarer ikke kode PS3 til 60 fps b) PS3 klarer ikke FPS? Faller mest mot punkt a). Uproffesjonelt kaller jeg det.

9005407[/snapback]

 

Men akkurat nå er det bare gamere som har PS3/360...

 

Enig i at det kanskje er litt rart at de gikk ut å sa dette men de gjorde det kanskje for å slippe bråket det ville blitt ved lansering. 2K's football er jo også det samme forøvrig, 30fps PS3 og 60fps 360. Og dette spillet ble visstnok begynt samtidig på begge.

Lenke til kommentar
Bare se hvor den er nå ett år etter med spill som Gears of War og Rainbow Six Las Vegas.

9005184[/snapback]

 

Blir spennende å se hva som skjer i løpet av året. Gears Of War ble jo utgitt i november 2006, altså et år etter lanseringen av 360'en. Skal PS3 gjøre noe liknende må de ha noen knakende gode titler ute innen november i år, da PS3 vel ble lansert i november 2006 i Japan, USA, Canada, Hong Kong og Taiwan.

 

Tipper Home blir hypet opp noe kolosalt iallefall....jeg er mer spent på hva som skjer med GT5 i løpet av 2008, men det er jo latterlig lenge til.

Lenke til kommentar
Men akkurat nå er det bare gamere som har PS3/360...

9005513[/snapback]

Tull. Både Xbox 360 og til og med PS3 har nådd ut i stor grad til casual-gamere og nye spillere.

9006994[/snapback]

 

Nei, det har de ikke. Er vel fremdeles 100 millioner PS2 eiere som ikke har kjøpt noen av delene.

 

Selfølgelig er det noen som sikkert har kjøpt, men generelt ikke. De første 10 millioner solgte for full pris blir kjøpt av hardcore spillerne. Når konsoller koster under 200$ så kjøper massen.

Endret av Elios
Lenke til kommentar
Bare se hvor den er nå ett år etter med spill som Gears of War og Rainbow Six Las Vegas.

9005184[/snapback]

 

Blir spennende å se hva som skjer i løpet av året. Gears Of War ble jo utgitt i november 2006, altså et år etter lanseringen av 360'en. Skal PS3 gjøre noe liknende må de ha noen knakende gode titler ute innen november i år, da PS3 vel ble lansert i november 2006 i Japan, USA, Canada, Hong Kong og Taiwan.

9005849[/snapback]

 

Du skal ikke se vekk i fra at det blir unskyldt med at PS3`en er vanskelig og utvikle til!

Lenke til kommentar
Elios

Det er ikke ekstremt viktig nei, da hadde alle laget det med 60 FPS. Om spillene er låst til 30 FPS er det absolutt nok til den type spill. Flytet blir bedre og raskere med 60 FPS ja, men ingen stor sak i denne sammenheng.

 

Jeg bryr meg mye om FPS i spill jeg. Tar gjerne høyere FPS over grafikk når som helst. Saken er det at jeg mener dette er blåst opp av ingenting. Folk har spilt spill låst til 30 FPS i mange år uten å klaget voldsomt på det. Bilspill og andre raske spill burde ha 60 FPS ja, men det hindrer ikke folk til å nyte spillene.

 

Dr.Peedee

Ja jeg skjønner problemstillingen. Men du må også huske at Xbox 360 selv om den er letter å utvikle for, har vært på markedet ett år lengre enn PS3. 360 slet også i starten med "Xbox grafikk" og dårlige porter. Bare se hvor den er nå ett år etter med spill som Gears of War og Rainbow Six Las Vegas.

 

Det er sant at Sony sliter når det gjelder det at de skulle ha den beste og raskeste konsollen. Dette hjelper ikke akkurat på den lovnaden. Viktig for Sony nå og få vist utvikelerene hva PS3 kan gjøre og her tror jeg Killzone kan bli brikken. Selv om baren er veldig høy grunnet CGI-filmen fra E3 2005. Samtidig bør også Metal Gear Solid 4 og Final Fantasy 13 (?) komme i år og vise hva PS3 kan gjøre. Ellers vil Sony fortsette å slite til godt ut i 2008.

9005184[/snapback]

 

Nei Xbox 360 slet ikke med Xbox grafikk, det er bare bs

Condemned såg mye bedre ut enn Xbox grafikk og selvfølgelig Call Of Duty 2 som såg bedre ut på Xbox 360 enn meget kraftig gamerpc, så ikke si Xbox 360 sleit med Xbox grafikk

 

Da kan jeg bare si att Red Steel til Wii såg ut som ett spill fra 2001 :whistle:

Lenke til kommentar
Nei Xbox 360 slet ikke med Xbox grafikk, det er bare bs

Condemned såg mye bedre ut enn Xbox grafikk og selvfølgelig Call Of Duty 2 som såg bedre ut på Xbox 360 enn meget kraftig gamerpc, så ikke si Xbox 360 sleit med Xbox grafikk

 

Da kan jeg bare si att Red Steel til Wii såg ut som ett spill fra 2001 :whistle:

9007699[/snapback]

Det var ikke det jeg skrev heller. Derav klammetegn (""). En rekke av multiplattformspillene til 360 var på mange måter Xbox i HD. Tok ca. 6 måneder før vi såg noenlunde lekre multiplattformspill til 360.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se vekk i fra at det blir unskyldt med at PS3`en er vanskelig og utvikle til!

9007642[/snapback]

Jau, men det blir litt dumt. Fordi om konsollen er vanskeleg å utvikle til, betyr ikkje en døyt for oss. Og, det er sånn som Sony skulle tenkt på, før dei lanserte PS3. Når dei bestemte seg for at dei skulle gå ein heilt anna veg med maskin arkitekturen, gjorde dei eit bevisst val (?) om at ting kunne gå til skogs, og at 3. party utviklar-team kunne møte på problem når det kom til koding av spel til maskina.

 

Og begynne å unnskulde at spela ikkje lev opp til sine 360 counter-parts no, lenge etter lanseringa blir for dumt. Det burde dei tenkt på før.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...