Gå til innhold

60 frames Vs 30 frames per second (360/PS3


kewell79

Anbefalte innlegg

Greit nok, ting tar litt lenger tid på PS3 før de får lagd skikkelig spillmotor der også.

 

Det store spørsmålet er jo hvorfor dem ikke benytter PS3 sine fordeler, de kan gjøre godt opp for seg med å legge inn litt ekstra digg på Bluray-platen, evt. benytte HDD'en bedre siden de tross alt har det tilgjengelig. :-/

 

Putt på en video av de playmates'ene som spiller rugby rett før superbowl hvert år, eller noe.. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er lite interessant alle disse unnskyldningene - utviklerne gidder ikke, de greier ikke, Microsoft/Onkel Bill har betalt, - eller den beste - utviklerne er redde for å utnytte kraften bla...bla...bla... fasiten er jo den samme. Det er jo uinteressant i en slik sammenheng hva PS3 teorietisk klarer hvis vi ikke får se det. Og det er trist hvis det fortsetter slik. PS3 eierne fortjener bedre selvfølgelig.

 

Men man kan spørre seg - hvor klokt var det av Sony og satse på en teknologi som krever så mye tilpasning og nytt i utviklingsmetodene at spillstudioene,  som stadig presses på tid og penger - ikke rekker eller kan legge så mye ressurser inn i spillutviklingen, at PS3 får fram sitt teorietiske potensiale!

 

Jeg er selvfølgelig like spent som dere andre hva PS3'n får fram om en par år. Og det kan vel bare bli bedre. Men samtidig er da utviklerne også enda bedre kjent med 360 og Microsoft langt inne i utviklingen av sin neste konsoll.(Noe sikkert Sony også er).

 

Jeg tør påstå jeg er glad jeg er av de som har begge i denne situasjonen her, altså både 360 og PS3. Og de som er fanboy av den ene eller andre og derfor ikke vil invistere i det andre merket går virkelig glipp av mange fantastiske spill bare pga sin egen idioti. Er det av økonomiske hensyn, så er et jo 100% forståelig.

8980428[/snapback]

 

Hei,

 

Veldig bra innlegg. Det verste som faktisk kan skje Sony er at MS kutter ned levetiden på 360 og lanserer en ny xbox om noen får år. Sony har ønsket å ha en lang livsyklus på mange år på ps3.

 

Synes også det er litt merkelig at sony som har såpass mye penger ikke har fått flere exclusives. Som mangeårig konsoll eier føler jeg at for øyebklikket er det xbox60 som er den nye PS2 med mange spill og mye morro mens ps3 har endt opp som den første xbox'en. Teknisk overlegen men ikke akkuratt flust med spill....

 

Blir spennende å se hvordan dette endrer seg.

 

Etter å ha testet nintendo for noen uker siden må jeg si at denne maskinen har et fantastisk potensiale blant folk som normalt ikke spiller. Så mye morro har jeg sjelden hatt i fellesskap med folk ved å spille spill :-)

 

I mine øyne burde PS3 hatt nintendo sine nunchuks :dribble: , men det blir det vel aldri noe av.... :hmm:

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell mellom 30 og 60 fps. last ned 60vs24.avi så får du se

8981135[/snapback]

 

Etter konklusjonen på den filen er jeg åregne som blind. Kjekt å vite. Så faen ikke forskjell på 24 fps og 60 fps når det gjaldt spillet som ble vist. Nå var det jo ikke rare oppløsningen på det klippet heller da.

 

Kula så jeg sef forskjell på da

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell mellom 30 og 60 fps. last ned 60vs24.avi så får du se

8981135[/snapback]

 

Etter konklusjonen på den filen er jeg åregne som blind. Kjekt å vite. Så faen ikke forskjell på 24 fps og 60 fps når det gjaldt spillet som ble vist. Nå var det jo ikke rare oppløsningen på det klippet heller da.

 

Kula så jeg sef forskjell på da

8985615[/snapback]

 

har ikke giddet å sjekke klippet før jeg la ut linken, skal se om jeg finner det riktige klippet seinere idag.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Veldig bra innlegg. Det verste som faktisk kan skje Sony er at MS kutter ned levetiden på 360 og lanserer en ny xbox om noen får år. Sony har ønsket å ha en lang livsyklus på mange år på ps3.

 

Ms har vel sagt at de vil la 360en leve godt i en 5-6 år før de kommer med noe nytt...

 

Men det kan jo hende de kutter ned på levetiden...

 

Ikke vet jeg, Time will show :)

Endret av mX
Lenke til kommentar
Men, er som det blir sagt.. PS3 er i startfasen.. og, vil garantert bli bedre også på multiplatform.. om den ikke blir bedre enn 360, vil den nok iallefall være helt lik.. Virker ikke som om folk tenker på at Ps3 faktisk er vanskeligere å programmere til..

 

Når folk kjøper en PS3, som de sikkert har hørt fra sony at spill blir best på , så tenker man ikke "Jaja... Det er jo vanskeligere å programmere spill til den...".

 

Er jo Sony sin feil/sitt problem at de skulle lage en så innviklet konsoll, ikke forbrukeren.

Lenke til kommentar

For å slenge på en liten mening:

 

Egentlig, som spiller bryr jeg meg fint lite om hvordan utviklerne klarer å utnytte kraften i konsollene. Det er resultatet jeg får i hendene nå som betyr noe, og derfor er jo klart 60fps best. Joda, PS3 er i startfasen, men det betyr fint lite når det finnes konkurrenter som leverer bedre.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det som er mest skuffende i denne saken her er at EA hele tiden har gått ut og sagt at NCAA og Madden vil komme i 60 fps på både 360 og PS3, mens det nå en måned før release plutselig kommer ut at det bare blir 360 som får 60 fps.. Et trist eksempel på villedende informasjon fra EA, skuffende men ikke overraskende!

 

Selv har jeg bare spilt Madden på PS2 og er "vant" til 30 fps, så er ikke noen kjempestor nedtur for meg personlig at jeg må spille NCAA og Madden 08 med "bare" 30 fps.

Lenke til kommentar
viste folket foresten att motorstorm bruker 15% av Spu'ene i ps3..:)

 

forsatt en del utappet potensiale i ps3..

8978534[/snapback]

 

Visste du at mennesker bruker kun 50% av hjernekapasiteten sin? :innocent:

8998760[/snapback]

 

Er det ikke bare 10% av hjernekapasiteten vi bruker da? :hmm: Eller er det bare meg :!: Hvor mye av grafikkminnet bruker Motorstorm forresten?

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å ha mange cores i en prossesor når man ikke har en grafikkadapter som ikke klarer å levere, det er dette som er flaskehalsen i PS3, ja den kan til en hvis grad levere bedre kvalitet enn 360 men vinninga går opp i spinninga når grafikkadapteren ikke klarer og oppdatere frames for nok. Derfor har vi bare 30 fps på Sony og 60 fps på MS.

 

Klart Sony kan levere 60 fps de også men da må de redusere litt på det grafiske. Ett godt eksempel er Forza 2 ser kanskje ikke aller best ut men flyten i det er det ingenting å si imot samtidig som man ser Dirt ser bedre ut men klarer ikke å ha den sammen flyten som Forza.

 

Mye av det samme vil man oppleve på PS3.

Lenke til kommentar

Jo, når jeg tenker meg om synes jeg å huske 15% Men uansett tror jeg ikke på det. Hvorfor i all verden skulle evolusjonen gitt oss disse hjernene hvis vi bare brukte 10-15%?

 

Det er litt teit å gjette seg til hvor mye vi bruker av hjernen når vi vet så lite om den.

 

Er ikke dette litt offtopic though?

Lenke til kommentar
Jo, når jeg tenker meg om synes jeg å huske 15% Men uansett tror jeg ikke på det. Hvorfor i all verden skulle evolusjonen gitt oss disse hjernene hvis vi bare brukte 10-15%?

 

Det er litt teit å gjette seg til hvor mye vi bruker av hjernen når vi vet så lite om den.

 

Er ikke dette litt offtopic though?

8998803[/snapback]

 

Veldig off-topic og også bare en urban myth

Lenke til kommentar

Jaja, man får quote seg selv igjen da..

 

 

http://www.beyond3d.com/content/interviews/38/1

 

 

Scott Kirkland: During the development of MotorStorm our team learned a great deal about PlayStation3 exploitation and production process refinement. While much of this knowledge fed directly into our systems, some items had to be put on hold due to their more radical nature. As we progress, these areas will be subjected to some serious re-factoring to provide increased performance both at runtime and during development.

 

SPU usage is a good example. The progressive development of corresponding debugging and profiling tools made thorough exploitation of this powerful resource quite challenging for the less technically biased members of the team. In the aftermath of MotorStorm, with mature tools at our disposal, we’ve been developing mechanisms to make the PPU and SPU’s power and parallelism far more accessible to our entire team, re-thinking data organization and algorithms in the process. MotorStorm only uses between 15 and 20 percent of available SPU resource, so we’re aiming to achieve a 5 fold increase in SPU performance, which should allow us to do some awesome stuff!

 

Man har en del å gå på med PS3 med andre ord.. Ikke at det hjelper pengemaskineriet til EA da..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8593954

Lenke til kommentar
Jaja, man får quote seg selv igjen da..

8999019[/snapback]

Får sitere meg sjølv eg òg då.

 

Det lurar eg òg på. Og så lurar eg på kvar infoen om motorstorm sine 15% kom ifrå? Om det er Sony eller Evolution studios som har sagt dette, kan me igrunn umiddelbart skyve det vekk som tullball.

8998973[/snapback]

Hadde det komen frå eit 3. party som ikkje har noko med korkje sony eller evo studios å gjere, hadde eg tatt som god fisk.
Lenke til kommentar
Om eg hugsar rett sa Sony eller Evo studios, eller kansje begge to. At første videoen frå motorstorm var ingame.

 

Men men, du veit jo betre enn dei fleste. Eg skal gi meg.

8999387[/snapback]

Du må jo skjønne at det bare var på tøys og at denne 15% saken er i fullt alvor!

 

Selvsagt er alt som kommer fra Sony/"Putt inn navn på 1.part utvikler" sant når det setter PS3 i ett godt lys. Når de samme folka regelrett lyver så bare koster vi det bort i en skuff må du vite, det var jo ikke meningen at de skulle bli tatt i løgn.

 

60fps er som du ser i denne tråden heller ikke noe bra når det ikke er på PS3. Merkelig nok var fps ett av de tingene som Sony selv dro fem under den famøse E3-presentasjonen i 2005. Så Sony selv mente tydeligvis at fps var viktig...

 

Go figure.

Lenke til kommentar

Uansett så kan vi være sikre på at spillene vil være i konstant utvikling og utnytte både X360ens og PS3ens maskinvare bedre og bedre. Nå er jo bare spørsmålet hvilken konsoll som vil utvikle seg raskest.

 

Foreløpig bør det egentlig ikke herske noen tvil over at 360 med dagens utnyttelse har et grafisk overtak.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...