Gå til innhold

60 frames Vs 30 frames per second (360/PS3


kewell79

Anbefalte innlegg

Jeg tør påstå jeg er glad jeg er av de som har begge i denne situasjonen her, altså både 360 og PS3. Og de som er fanboy av den ene eller andre og derfor ikke vil invistere i det andre merket går virkelig glipp av mange fantastiske spill bare pga sin egen idioti. Er det av økonomiske hensyn, så er et jo 100% forståelig.

8980428[/snapback]

Dei fleste har sine grunnar, og det at ein er "fanboy" av det eine eller det andre trur eg ikkje nødvendigvis er den vanlegaste av dei. For min del, er det ikkje snakk om økonomi heller. Eg har rett og slett ikkje behov for meir enn ein konsoll for tida, og valget fall då på den som passar best for meg. Dersom ein ser bort ifrå moglegheita til å heve seg over "fanboys" her på forumet, slik enkelte gjer, ser eg ikkje poenget med å kjøpe ein 360 (for min del, altso, ikkje generelt).

 

On-topic: Det er vel ingen tvil om at PS3 har ein god del å gå på når det gjeld å utnytte potensialet i maskinvaren. Eg trur dette vil komme over tid. Nokon utviklarar kjem til å ta føringa, og andre vil bli nødt til å følge etter. Det tek seg ikkje ut å komme med spel som ser ut som første-generasjonsspel, når andre kjem med tredje-generasjonsspel. Når det er sagt, synest eg ikkje situasjonen er so dårleg no heller. Spelutvalet er ikkje allverda enno, men det kjem vel ein del interessant no utover hausten. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slapp av, vi vil nok se PS3 sin hardware i heftig sving om noen år. Eg har sagt det før og sier det igjen, se på PS2.

8979428[/snapback]

Ja det er ganske utrolig hva utviklerene har fått ut av en grafikk chip med funksjonalitet på DX6 nivå og med 32MB minne uten texture komprimering. Men utviklerene hadde/har også en god grunn til å virkelig satse på PS2. Som nevnt er markedsandelene en ganske stor faktor her da det er til slutt innsatsen til utviklerene det kommer ann på.

Klart vi vil se forbedringer, men situasjonen er noe annet nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke maset med 30 vs 60 fps.. merker ikke noe videre forskjell, så lenge gameplayet er smooth og fungerer så ser jeg ikke noe negativt i å ha 30 fps eller mer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ser forskjell... men det mener det er så ubetydlig at det er ikke en big deal og mase om, det er spillbart å fungerer 30fps også

Lenke til kommentar
Njaa, jeg vil ha 60 fps hvor det er dømt til å skje mye på skjermen på en gang. som for eksempel masse eksplosjoner og ting som blir ødelagt.

8981261[/snapback]

 

 

Det er vell ikke så mye eksplosjoner på et Madden spill er det?

 

Edit: Viss du noen gang har spilt et FPS spill noe som jeg vedder på du har gjort, og setter FPS max til 30 istede for 60 så merker du lite forskjell.

Samme som MS på skjermen, mange mener det er mye forskjell på 2 ms til 8 ms.

Det skal mye til for og merke sånt.

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

Hehehe, etter noen sammenligningstråder fikk jeg en liten rar sang på hodet. Den derre "Everything you can do, i can do better. I can do everything better then you." Bare klask inn en X360 og en PS3 med lepper og voila, morsom sang :D

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Edit: Viss du noen gang har spilt et FPS spill noe som jeg vedder på du har gjort, og setter FPS max til 30 istede for 60 så merker du lite forskjell.

For fast-paced FPS spill er 30FPS på grensen til uspillbart for min del (bra bruk av motion blur kan dog veie noe opp), her kan jeg gå langt over 60fps før jeg ikke lenger merker en forbedring. Men enkelte er mer følsomme til dette enn andre.

Lenke til kommentar

jeg har vel vært av de som har vært skeptiske til dette med 30 vs 60 fps i spill tidligere. men du verden - i Forza 2... I am a believer. Dog - det kan umulig være så viktig i alle typer spill. Tenker da type roligere rpg's og enkelte andre shooters hvor tempoet ikke avgjør alt. Og i disse spillene setter jeg eye candy foran 60 fps.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Merker veldig forskjell på Forza 2 og DiRT

8983323[/snapback]

 

ja men du kan ikke påstå at det er en dårlig ting, Dirt funker like bra og flyten er grei...

så synes det er flisespikkeri med dette... er også på en måte en placebo, siden du vet det er bedre derfor må du ha det osv... samme søren om det går i 60 eller 100 så lenge det går framover..

Lenke til kommentar
Slapp av, vi vil nok se PS3 sin hardware i heftig sving om noen år. Eg har sagt det før og sier det igjen, se på PS2.

8979428[/snapback]

 

Der har du helt rett, det er ikke alltid det er maskinkraft som teller, PS2 teknisk er dårligere enn GameCube og Xbox, men spill som God Of War, Ratchet And Clank og mangen andre er fryd for øynene :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jeg synes det er lite interessant alle disse unnskyldningene - utviklerne gidder ikke, de greier ikke, Microsoft/Onkel Bill har betalt, - eller den beste - utviklerne er redde for å utnytte kraften bla...bla...bla... fasiten er jo den samme. Det er jo uinteressant i en slik sammenheng hva PS3 teorietisk klarer hvis vi ikke får se det. Og det er trist hvis det fortsetter slik. PS3 eierne fortjener bedre selvfølgelig.

 

Men man kan spørre seg - hvor klokt var det av Sony og satse på en teknologi som krever så mye tilpasning og nytt i utviklingsmetodene at spillstudioene,  som stadig presses på tid og penger - ikke rekker eller kan legge så mye ressurser inn i spillutviklingen, at PS3 får fram sitt teorietiske potensiale!

 

Jeg er selvfølgelig like spent som dere andre hva PS3'n får fram om en par år. Og det kan vel bare bli bedre. Men samtidig er da utviklerne også enda bedre kjent med 360 og Microsoft langt inne i utviklingen av sin neste konsoll.(Noe sikkert Sony også er).

 

Jeg tør påstå jeg er glad jeg er av de som har begge i denne situasjonen her, altså både 360 og PS3. Og de som er fanboy av den ene eller andre og derfor ikke vil invistere i det andre merket går virkelig glipp av mange fantastiske spill bare pga sin egen idioti. Er det av økonomiske hensyn, så er et jo 100% forståelig.

8980428[/snapback]

 

 

 

Som jeg skulle sakt det sjøl :!:

Lenke til kommentar

Der har du helt rett, det er ikke alltid det er maskinkraft som teller, PS2 teknisk er dårligere enn GameCube og Xbox, men spill som God Of War, Ratchet And Clank og mangen andre er fryd for øynene :)

8984147[/snapback]

 

Vise ord, med Shadow of the Colossus tok virkelig kaka. Aldri har eit spill gått rett til hjertet på samme måte som den tittelen. Kolossene bærer virkelig preg av storhet og fremstår faktisk som noen GIGANTER på skjermen.

 

Heilt utrolig grafikk og stemning i det spillet ja.

 

*roe ned SotC spasmene*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...