AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hei! Jeg driver å lager et antispyware program, og synte det er skikkelig artig når jeg får det til.. Hittil har jeg ikke kommet så særlig langt når det gjelder selve kjernen av programmet; det å kunne søke, finne, og slette virus. Derfor, trenger jeg hjelp til å få programmet til å lese fra en slags virusdatabase, søke etter og finne virusene. Jeg har fått til en søkefunksjon som kan finne hva som helst på harddisken, men denne er hittil litt ustabil. Derfor tenkte jeg.. Hva med et virusprogram som allerede har noen av disse funksjonene, som er open source? Da kan jeg jo "låne" litt av koden, gjøre den eventuelt om og implementere den inn i mitt program.. Jeg programmerer i Visual Studio 2005, med Visual Basic.NET. Er det noen her som veit om noe slikt? Setter pris på svar! Endret 30. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Ikke for å ta alt mot fra deg, men VB.NET / C# er så aldeles IKKE minne/cpu vennlig prøv å søk litt på www.sf.net edit: http://www.clamwin.com/ ClamAV er jo open-source.. Ikke .net though.. Endret 30. juni 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Hehe... Jeg kan jo hoppe over til C++ etterhvert da... Men hittil, så har jeg lyst til å prøve det på VB.NET.. Takk for linkene forresten! Skal titte litt på de! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jonas på forumet har skrevet et anti-virus program i VB6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå