Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Headunit starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en en Pioneer-spiller i går, men da jeg koblet til ISO-pluggen bakpå ville den ikke starte. Jeg hadde en Kenwood-spiller der tidligere, med samme kobling, som fungerte utmerket.

Jeg trykker på "source"-knappen, som anvist i bruksanvisningen, men den lyser ikke og gir ingen tegn fra seg.

Pøvde med en annen spiller av samme slag, men den var like død - så da kan vi egentlig utelukke spilleren som feilkilde.

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det, hele ISO-adapteret er nytt. Hvis jeg kobler til Kenwood-spilleren, fungerer det med en gang - men har prøvd med to forskjellige like spillere og to forskjellige kabler.

Har prøvd på alle "tenningsstegene". Bilen er forøvrig en 1998-modell 316i.

Edit: KAn du forklare litt nærmere med "den gule først"? Jeg er litt treg. :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

OK, takk for hjelpen. (:

Jeg så at batteristrømledningen (den gule) var splittet i to, kan det være jeg må bruke begge på et vis?

Skal prøve når jeg kommer hjem. Forresten, kan det være at jeg MÅ koble på antennen (den brune runde pluggen), at spilleren er jordet i antennen på en måte?

Lenke til kommentar
Den gule ledningen kobles til ACC på tenning, eller så pleier det å være en ekstra kabelsko på den røde plussledningen, slik at spilleren kan slås på uavhengig av tenninga.

8976249[/snapback]

Gul går rett til batteri, rød er til tenning.

Lenke til kommentar

Fant ut av det, faen så flaut.

Kameraten min har festet ISO-adapter selv, da det var originalspiller fra før av. Så har han klart å koble feil - gul (til lys) i stedet for oransje (batteristrøm) inn på ISO-adapteret.

:blush:

Da fikk vi det i hvert fall til etter mange timer med hodebry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...