Gå til innhold

Etter en tur

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se nå hvem som forventer mye.. :D

Fra mitt ståsted er blitz en forferdelig uting, vel og merke når den sitter direkte på kameraet. Det jeg gjorde i "gamle dager" var å tape en liten papirbit, noe ála kalkerpapir, som diffuserer og demper blitzen (litt). Det hjelper faktisk godt mot røde øyne også - i alle fall på speilrefleksen jeg hadde..

Sist jeg spiste skivet brunost, fant jeg skillepapiret i pakken svært interessant i så måte - uten å ha prøvd det enda. Aner ikke hilket kamera du har, selv om du navngir det, men en liten flik med slikt skilleark, som festes på toppen, og dermed kan vippes bort ved behov.. kunne kanskje ha hjulpet deg å unngå den kraftige refleksjonen i klokken..

I ettertid, er det ikke så mye jeg hadde tatt meg bryet med å gjøre her, annet enn å forsøke å justere opp litt kontrast i øvre del av skyggene, opp mot mellom tonene, for å få et mindre grått og flatt bilde.

Refleksjonene i klokken lar seg til en viss grad redusere ved kloning også, sånn at ikke kontrasten der blir så enorm at blikket suges opp dit med en gang..

Kanskje kan du ha det som et mål - siden turen vart slitsom, antar jeg den var lang også, og da har jo fokuspunktet sitt budskap egentlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...