Wubbable Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvorfor er folk så fobiske for et lite harmløst dyr? Ta den av med fingrere, hiv den i dass, vask deg, ferdig... Det enkleste er ofte det beste Og til kontrolstol: Jeg har prøvd med pinsett, tro meg, you'd be amused what fingers can do Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg vet hva som fungerer enda bedre; Flåttfjerner! En slags pinsett som er spesiallaget for å fjerne flott. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Pinnsiv: Det er allerede nevnt. Wubbable: Dyret er ikke farlig i seg selv, men har en smittefare og kan gi fra seg farlig virus og bakterier. Endret 30. juni 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Da var det svært hvor dumme vi skulle være? Leste du ikke innlegget mitt? Vi snakker om virus her (Tick Born Encephalitis), ikke latterlige bakterier. Merket at jeg stokket på tallene: 3% av de smittende får permanente pareser og bare 0,1 - 1% av flotten bærer sykdommen. Dette støtter fortsatt poenget mitt. Lær Btw; Wikipedia er for amatører. 8978021[/snapback] Joda, jeg leste innlegget ditt, og trodde ikke du snakket om et sjeldent virus (som ifølge artikkelen din bare har forekommet i Norge siden 1998, og bare på sørlandet). Da du ikke spesifiserte at det var et virus (har ikke lest/hørt om fotballkaren), trodde jeg at det var snakk om bakterien, spesielt siden denne også kan ramme nervesystemet. Siden du ikke la ved kilder virket det snodig, i mine øyne. Synes det også er feil av deg å ufarliggjøre flåtten på denne måten, da du ikke tar med bakteriesmitten, som forøvrig er sykdommen som overføres hyppigst med flåttbitt i Norge. Dette er vel det de fleste forbinder med smitte gjennom flåttbitt. Ergo, det støtter ikke poenget ditt. Lenke til kommentar
psyches Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Lurer litt, hvor lang tid tar det for at man kjenner noen effekter? Og hvordan er disse effektene? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Wubbable: Dyret er ikke farlig i seg selv, men har en smittefare og kan gi fra seg farlig virus og bakterier. 8978215[/snapback] Hvor mye mer farlig er det å bruke fingrene enn en pinsett? Du vasker deg jo etterpå uansett.. Med mindre du har noen åpne sår, så tviler jeg på at det har noe som helst å si Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Prosent meg her og prosent meg der, hadde nokon spurt meg om flått ville eg anbefalt dei å fjerne den fort som fy. Klart at oddsen for å bli smitta er ganske stor (stor odds = liten sjanse), men kvifor prøve å "ufarliggjere" noko som er potensielt farleg? Ingen veit når den eine prosenten inntreffer. Jo meir skeptisk folk er til flått, jo flinkare er dei til å sjekke seg og eventuelt fjerne flått. Lenke til kommentar
rtr Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Lurer litt, hvor lang tid tar det for at man kjenner noen effekter?Og hvordan er disse effektene? 8978275[/snapback] Ved smitte får man vanligvis et utslett som sprer seg ringformet utover i huden. Dette kan oppstå i løpet av 3 til 30 dager etter at man er blitt bitt. Ved symptomer er det viktig at du tar kontakt med lege. Kontakt også lege hvis du i tiden etter flåttbittet føler deg slapp, har hodepine eller muskelsmerter. Typiske utslett ved Lyme borreliose. Foto: GV-Press Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Husk på å vri mot venstre, hvis ikke blir snabelen stående igjen. 8975551[/snapback] Riktig, er ikke noe greier at snabelen henger igjen i snabelen.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har god erfaring med å fjerne flått fra utekatt og vil anbefale krokodilleklemmer på det varmeste! Den smekker jo igjen av seg selv, så slipper man å holde mens man vrir rundt. Lykke til! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har god erfaring med å fjerne flått fra utekatt og vil anbefale krokodilleklemmer på det varmeste! Den smekker jo igjen av seg selv, så slipper man å holde mens man vrir rundt. Lykke til! 8998122[/snapback] Takk for en genial ide Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvordan gikk det? Er penisen din blitt lam? Kanskje du må kvitte deg med den :o Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvordan gikk det? Er penisen din blitt lam? Kanskje du må kvitte deg med den :o 8999937[/snapback] =| Hadde vert surt det ja. Lamma tissen... er det egentlig muskler i den? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Penisen er nok ikke en muskel, det er en svamp av blod >.< Det betyr ikke ikke at den ikke kan bli lam, btw. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) En flott penis. :!: Du får kjøpt et slikt middel som du sprayer på flotten, så dør den, det skal visst være lettere å jobbe med den når den er død. Når den er død, så skrur du den bare ut, enkelt og greit. Når du er ferdig, har du ikke lengre en flott penis. Endret 4. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hvordan gikk det? Er penisen din blitt lam? Kanskje du må kvitte deg med den :o 8999937[/snapback] gikk riktig så fint. Kjøpte meg en flottfjerner så stakk jeg rett til en offentlig dass hvor jeg bare vridde 5ganger så poppet den ut^^ Hadde en liten rød flekk der en stund, men den forsvant så jeg har ikke giddi å stikke til no lege.. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Var bra det endte godt for deg. Og moralen i denne historien er at man skal ikke onanere i skogen. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Var bra det endte godt for deg. Og moralen i denne historien er at man skal ikke onanere i skogen. 9002719[/snapback] haha! ja flott at det gikk bra. huff hater insekter! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Husk på å vri mot venstre, hvis ikke blir snabelen stående igjen. 8975551[/snapback] Ja for all del, dra med snabelen :!: Så fint at det ordnet seg Endret 4. juli 2007 av okristian1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå