oceana Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Heisann, jeg sliter litt med min Dell Inspiron 4150, jeg bruker den delvis til lan og delvis med modem, og følgelig blir internett tilkoblinga via modemet litt kranglete. Og da lurer jeg på om noen vet hva som kan være feilen, jeg kom fram til at det kanskje var noe proxy innstillinger, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med disse... Når jeg kobler til får jeg feilmeldinger som 619 og 628 (XP home edition) og får ikke ftp, http eller ping kommandoer til å fungere, noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Du har to nettverkskort? Du har telenor ADSL? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har modem Og det er ikke mer enn et nettverkskort og et modem-kort. Henholdsvis et 3com nettverkskort (tror jeg) og et Conexant-modemkort.. Og jeg kan ikke riktig forstå hva jeg skal gjøre for å få til proxy greia som hjelpemenyen i windows foreslo. De sier nemlig at det skal være en WSP (Windows S-et-eller-annet Proxy client i Kontrollpanel-..Men bare så rart at jeg ikke finner det....:/ *hirr* Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bruker også den bærbare til lan og modem, men jeg har ingen problemer. Har en lokal tilkobling som kobbler til det lokale nettverket. Her har jeg satt en annen maskin, som har internett delt, som gateway men du må også få tak i dns-serveren til internettleverandøren (hvis det er breband). Så har jeg en ekstern tilkobling som er rettet mot modemet. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Omtrent som jeg har det også, men jeg har aldri begge tilkoblingen aktive samtidig, enten bruker jeg den bare på LAN,ellers så sitter jeg hjemme med modem. Det har fungert bra en stund, helt til det plutselig fikk for seg at det ble konflikter eller noe...:/ Har prøvd å deaktivere LAN tilkoblingen, uten effekt. Har prøvd å sette opp tilkoblingen på nytt, men ingen forandring...Merksnodige greier. Prøvd også å sette opp en "liksom" proxy-adress som LAN-innstilling, uten effekt...Så jeg aner ikke...feilmeldingen er fortsatt den samme; 619.... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har du prøvd å deaktivere modemet eller nettverkskortet i device manager? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 jeg prøvde å deaktivere nettverkskotet, men jeg har ikke prøvd å gjøre det på modemet....:/ Tror ikke det skulle ha noe å si uansett. Jeg bruker jo forøvrig ikke http på lan tilkoblingen, bare på den eksterne tilkoblingen... *lure fælt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå