Gå til innhold

En stille dag...

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg er klar over det. Fortsatt ikke bra kvalitet på det. :)

8975238[/snapback]

Det er sant. Men mobiler har jo ikke så godt kamera slik som vanlige/digital hva nå enn de heter, speilreflex kanskje :cool:

8975993[/snapback]

Nei, og siden det er tatt med et mobilkamera, er ikke kvaliteten god nok til at bildet kan henges på veggen, f.eks. Herregud, skal det være så vanskelig å forstå?

Bildet var et greit snapshot, men ikke noe mer enn det. Kvaliteten er dårlig, skarpheten er på bånn, og bildet er i en stor grad skjevt. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Nei, og siden det er tatt med et mobilkamera, er ikke kvaliteten god nok til at bildet kan henges på veggen, f.eks. Herregud, skal det være så vanskelig å forstå?

Bildet var et greit snapshot, men ikke noe mer enn det. Kvaliteten er dårlig, skarpheten er på bånn, og bildet er i en stor grad skjevt. Prøv igjen.

8976136[/snapback]

Dårlig humør i dag Gissan? ;)

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Mobilkamera kan brukes til mye fint, se bare på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+mobilbilder

Dette bildet var på mange måter greit, men som andre har påpekt lider det av tekniske problemer. Da tenker jeg ikke bare på de kameratekniske, for de kan jeg leve med. Jeg tenker først og fremst på at horisonten er langt fra rett. Desverre faller bildet da gjennom på et fundamentalt punkt, og det bør rettes. Det kan du da også gjøre, i PS. Jeg synes at man burde gjøre seg flid med å gjøre bildene så presentable som mulig, men det er mulig at du ikke visste hvor viktig en rett horisont er.

La meg samtidig få blåst litt ut om det absolutte kravet til rett horisont, som ofte kommer frem her i forumet. Det virker som om man tror at det altid er en rett horisont. Det er det ikke altid når man tar bilder av vann heller. Er det land på andre siden, er det egentlig umulig å si om hva som er rett. Har man bare blankt hav i bakgrunnen, er det lett. Desverre tror mange at det er det samme når det er land i horisontet. Da kan man nemlig bli lurt.

Rett horisont skal man heller ikke ha hvis det ødelegger for hovedmotivet. Jeg har publisert flere bilder med skeiv horisont, som ingen har reagert på, fordi det må være slik, av hensyn til hovedmotivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...