Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp med SLI! Vær så snill? >.<

Kwante

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som jeg sa, onsdag.. tragisk nok må jeg gå nå, men kommer om et par timer.. vær så snill å sjekk litt nå og da senere i dag.. skal følge det Fritz0r sa når jeg kommer hjem.. hvis ikke det funker, og ikke noe annet har kommet opp, så prøver jeg begge kortene uten sli.. hvis ett er defekt, bytter jeg det med komplett.. jeg har warrenty liksom..

TUSEN takk for all hjelp! (Please stay tuned =) det kommer nok mer senere i kveld!)

Lenke til kommentar

jepps:D bare hyggelig å "prøve" å hjelpe... rar dette.. men det er desvare slik at noen får defekte varer.. selv så har jeg aldri fått det... eneste rare jeg har fått var at jeg bestilte en sempron cpu og fikk en athlon cpu... haha

Lenke til kommentar

da var jeg tilbake.. og nei, jeg vet jeg ikke har den i fysikk slotten.. det ville være umulig.. først og fremmst er begge gpuene i en svart slot.. den blå er fysikk slotten, og hvis jeg hadde satt en gpu i den ville ikke sli bridgen passet! den er nemelig fast..

på tide å teste ut det Fritz0r snakka om..

uum.. vel, det finnes ikke noen chipset driver fra xfx spesielt.. bare den nvidia har å gi.. og den har jeg alt.. og når det gjelder bios, så gir de ikke ut det ennå, men kanende de gjør det senere... ergo, nå gjenstår det bare å lese det reviewet om det er noe jeg har oversett, hvis ikke må jeg teste begge kortene for feil.. hvis jeg finner ett ikke funker.. så.. vel blir jeg egentlig lettet.. for da sender jeg den tilbake til komplett, og så skal de vær så god å gi meg ett nytt kort!

takk igjen! er fortsatt åpen for svar hvis noen vet noe :)

Lenke til kommentar

ja, jeg vet det, og det er derfor jeg har en Intel core 2 duo E6600 2.4ghz.. som burde absolutt være sterk nok..

men uansett.. dårlige nyheter..

jeg har prøvd ut følgende:

ha i gpu 1 i slot 1 med ledning sett 1

ha i gpu 1 i slot 1 med ledning sett 2

ha i gpu 1 i slot 2 med ledning sett 1

ha i gpu 1 i slot 2 med ledning sett 2

ha i gpu 2 i slot 1 med ledning sett 1

ha i gpu 2 i slot 1 med ledning sett 2

ha i gpu 2 i slot 2 med ledning sett 1

ha i gpu 2 i slot 2 med ledning sett 2

Det skjedde 2 rare ting:

1, når jeg satt gpu 2 i slot 2 med ledningsett 2, fikk jeg opp en greie på skjermen da windows starta, som sa at gpu'en ikke fikk nok strøm.. restarta og den var der fortsatt.. dette gjorde slik at jeg fikk sykt dårlig fps.. 15'ish.. men så tok jeg ut gpu'en og satt den på plass samme sted samme setting.. og da kom den ikke opp når jeg starta windows, og jeg hadde helt fin fps..

den andre rare tingen var at når jeg satt i begge gpuene sånn som de hadde stått før, starta jeg pcen normalt, men når jeg prøvde å spille oblivion, nektet den meg å ha den normale oppløsningen, og crasha, men jeg fikk lov til å velge oppløsning helt opp til 2040x1200 (eller noe..), noe skjermen min ikke en gang har.. den har maks 1440x900.. når jeg først starta oblivion, blinka skjermen vilt, men til tross for det hadde jeg fin fps.. MEN jeg tror dette skyldes det at jeg først satt i skjerm kabelen under windows oppstarten.. og nå funker den helt fint igjen..

ergo, ikke noe feil med hardwaret.. right?

hva i HULESTE kan det være da!? Jeg har ikke noe galt med hardware, ikke noe feil med settings, ville jeg tro, og de nyeste driverene..?? wtf?

Hjelp ; ;

Lenke til kommentar

Eg ser det er fleire her som ikkje har oppdaga p_edit.gif-knappen på forumet. Skal du legge til ny informasjon og sjølv har siste innlegget så skal du redigere innlegget, ikkje poste eit nytt. Eg har slått saman eit par innlegg i tråden, men pass på dette i framtida. :)

Lenke til kommentar

Jeg må få konstatert dette fra flere personer før jeg begynner å klokke.. har aldri gjort det før, og liker ikke å gjøre sånnt heller.. men mener du virkelig at det er problemet mitt? at jeg får dårligere fps i sli mode fordi cpu'en bottlenecker?

P.S. Jeg vil bare bemerke det at når jeg spiller spill, så går ikke cpu'en min til topp.. den kommer max til 70% noen steder.. (ifølge g15 keyboardet mitt)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

OPPDATERT:

Jeg prøvde å gjøre det samme jeg har gjort før, å ta ut og inn GPU'ene og sette dem i forskjellige kombinasjoner.

ha i gpu 1 i slot 1 med ledning sett 1

ha i gpu 1 i slot 1 med ledning sett 2

ha i gpu 1 i slot 2 med ledning sett 1

ha i gpu 1 i slot 2 med ledning sett 2

ha i gpu 2 i slot 1 med ledning sett 1

ha i gpu 2 i slot 1 med ledning sett 2

ha i gpu 2 i slot 2 med ledning sett 1

ha i gpu 2 i slot 2 med ledning sett 2

MEN denne gangen lagga jeg skikkelig når jeg prøvde Oblivion med siste oppsett! (ha i gpu 2 i slot 2 med ledning sett 2)

Hva er galt da? Motherboard? Gpu? Eller Psu? Merk: Den andre GPU'en klarte det fint å stå der den andre (den som er "dårlig") er nå.

Endret av Kwante
Lenke til kommentar

8800gtx i SLI på enm 19" skjerm? Har ikke denne max oppløsning på 1280x1024? Ser iallfall ingen grunn til at du skal få bedre ytelse i en slik oppløsning i SLI, da går det nok mer på CPU. Kjører du feks 1900x1200 derimot...

Lenke til kommentar
8800gtx i SLI på enm 19" skjerm? Har ikke denne max oppløsning på 1280x1024? Ser iallfall ingen grunn til at du skal få bedre ytelse i en slik oppløsning i SLI, da går det nok mer på CPU. Kjører du feks 1900x1200 derimot...

8991884[/snapback]

Evt. 1600x1200.

Men det jeg tror er at det kan være rart med SLi-bridge, har du en annen SLi-bridge å prøve? kan hende det er bare den som er defekt. "Worth a try"

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...