Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp med SLI! Vær så snill? >.<

Kwante

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lol sorry.. jeg sendte en mail til de som har laga grafikkortet.. så jeg kopierte den.. det er mindre tekst der..

When i have SLI disabled in nVidia Control Panel, i have normal FPS in games for just have 1 card enabled. But when i enable the SLI, i get very bad fps. This is weird, because, i should get alot better performance when i actually enable the SLI. What have i done wrong? Is there settings i can change? I am using AFR 1, and have tried the others, but they give worse fps. Can it be that i have installed the hardware wrong? Oh and by the way, the device manager locates both cards.

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB

RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

GPU1: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

GPU2: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

MOBO: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

MONI: Videoseven 19" LCD R19W11 TCO-03 Silver 1440x900,5ms,700:1,VGA

PSU: NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

post-89984-1183205935_thumb.jpg

post-89984-1183205944_thumb.jpg

post-89984-1183205953_thumb.jpg

post-89984-1183205962_thumb.jpg

Lenke til kommentar

um, hvor i everest sjekker jeg det? eneste jeg finner om hovedkortet er:

og, er det noen måte jeg kan sjekke om jeg har 2*16PCIe slotter? (Jeg vill e tro den har det, siden det er det beste nvidia sli hovedkortet..?)

Motherboard Properties

Motherboard ID 03/09/2007-NFORCE-6A61ITT3C-00

Motherboard Name Unknown

Front Side Bus Properties

Bus Type Intel GTL+

Bus Width 64-bit

Real Clock 367 MHz

Effective Clock 367 MHz

Bandwidth 2933 MB/s

Lenke til kommentar

hmmm...

Sitter ikke med hjemme PC'en, men regner med du kjører XP?

prøv følgende: gå på nVidias forum, finn siste beta driver, så erre standar oppgradering av nVidia skjermkort driver:

start maskin i sikkerhets modus, fjern driveren fra kontrolpanel -> legge til eller fjerne programmer, slett også kattalogen 158.22 i nVidia folderen, start om maskinen, installer siste driver, start om maskinen igjen.

oppdater også Chipset og hent ned siste DirectX update.

Lenke til kommentar

kjapt spørsmål, er chipset driver det samme som motherboard driver?

(laster ned nyeste verson av direct x nå, samme med nyeste beta driver (162.15, håper det er den nyeste da... den er ihvertfall nyere enn den jeg hadde i stad..)

en ting til, fant ut på en internett side, at jeg har visst 2x 16 pcie slots..)

Endret av Kwante
Lenke til kommentar

Vel, jeg har gjort alt du sa.. det positive er at jeg faktisk har 60-90 fps, med sli enabled... de negative er.. at jeg har like mye fps når sli er disabled.. flere tips?

neimen ser man det! problemet er tilbake igjen gitt.. hadde fin fps som jeg sa, uten endring når jeg byttet mellom enable og disable på nvidia control panel.. og når jeg bytter en instilling (bytte mellom AFR og SFR og de der), så går frameraten kraftig ned, og koser seg på 30 fps... :(

dette er kanskje litt rart spørsmål.. men du tror ikke at kanskje sli faktisk er enabled de gangene jeg har rundt 70-90 fps?.. (dette er når alt står å default, etter en helt clean verson av en driver..) alt skal jo være riktig.. skjønner ikke noe jeg.. det kan ikke være koblet feil eller noe? Det står jo "You have a sli ready system" når jeg har installert driver, og så sier den også ifra når jeg har satt på sli liksom...

gahhhhh! takk for at du hjelper meg ihvertfall.. håper du hjelper meg til slutten, du er den eneste som faktisk har gjort det xD takk

Lenke til kommentar

bridgen er connecta, og det med rammet vet jeg ikke.. det er 2 blå, og 2 svarte slots.. jeg satt mine til venstre hvis man ser rett inn i pcen. jeg har en på blå og en på svart.. rett ved siden av hverandre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...