Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Om man så er atten år og et sekund syntes jeg man skal holde seg til den andre konkurransen. 8975612[/snapback] Ja. Fyller man atten om to dager, er man hjertelig velkommen til å delta, men i det sekund du er blitt myndig, holder man seg vekke. Ved spesielle hendelser (hvis fotografen blir atten før avstemning er over, men leverte da han var 17) bestemmer konkurransestarter (vinner av forrige runde) om bidraget skal diskvalifiseres eller ikke. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tror jeg hiver meg med på dette Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det er bra, sorine. Som Gissan skrev i den andre tråden, tror også jeg at flere på vår alder tør å være med siden alle her er på samme aldrestrinn og ferdighetsnivå. Det er stor forskjell mellom en selvlært fotgraf på 16 år og en utdannet profesjonell fotograf med betydelig mer utstyr. Derfor syntes jeg det er kjempefint at vi får litt spillerom blant andre på vårt nivå i stedet for å ikke nå opp blant de som er eldre. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Godt at du er enig, Marius E. Faaeri er underrettet om den nye konkurransen, blant annet for å få klarhet i spørsmålet om dette skal arrangeres i samarbeid med akam slik den andre konkurransen blir. Jeg venter på svar, og skal selvfølgelig dele alt jeg får vite med dere. Fint å se at mange er interessert. Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Vi krysser fingrene og håper på positiv respons fra Faaeri! Får håpe flere finner veien hit framover. Blir litt dumt hvis bare 3-4 bidrag kommer inn for hvert tema, fra 'faste' deltagere. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Vi krysser fingrene og håper på positiv respons fra Faaeri! Får håpe flere finner veien hit framover. Blir litt dumt hvis bare 3-4 bidrag kommer inn for hvert tema, fra 'faste' deltagere. 8975676[/snapback] Det kommer seg nok. Husk at tråden bare er noen timer gammel. Faaeri har ikke vært pålogget på 5 dager, så jeg regner med at han er på ferie. PM er videresendt til andre viktige støttespillere i akam. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Selv om det kanskje ikke blir så mange med i begynnelsen, så kan det jo hende at folk slenger seg på etterhvert. Jeg tror nok jeg kommer til å delta så lenge jeg er ung nok Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Selv om det kanskje ikke blir så mange med i begynnelsen, så kan det jo hende at folk slenger seg på etterhvert. Jeg tror nok jeg kommer til å delta så lenge jeg er ung nok 8975696[/snapback] Jo, kanskje, men tråden og idéen er ennå ung, og det er for tidlig å si om konkurransen vil få god uttelling eller ikke. Kanskje ville det vært smart å vente til fredag med å starte konken, slik at flere får med seg nyheten. Det ville også vært smart å komme rett inn i gode vaner tidsmessig, allerede første runde. På en annen side ser jeg behovet for litt ekstra fotograferingstid den første runden, så det er vel kanskje ikke en så dårlig idé likevel? Synspunkter? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg er godt over 18 år så jeg kan ikke være med her, men jeg synes det er hyggelig å se ungdom med stor interesse for foto, så dette er et tiltak jeg håper vil fungere. MEN husk at dere fortsatt kan delta i den andre konkurransen også - der trenger vi så mange bidragsytere som mulig - uansett alder. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Selvfølgelig skal vi delta på den andre om vi har mulighet, men nå venter jeg bare på at det skal komme et nytt tema. Husk gutter (Og jenter) vi må være ekstra nøye med å reklamere for konkuransen nå i startfasen slik at så mange som muig vet om det. Sleng med en link på slutten av et innlegg i kritikken eller noe, så vi får mange deltagere. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg er godt over 18 år så jeg kan ikke være med her, men jeg synes det er hyggelig å se ungdom med stor interesse for foto, så dette er et tiltak jeg håper vil fungere. MEN husk at dere fortsatt kan delta i den andre konkurransen også - der trenger vi så mange bidragsytere som mulig - uansett alder. 8975816[/snapback] Jojo, det er greit, men slik jeg ser det er det lettere for unge og kanskje litt nervøse hobbyfotografer å legge inn et bidrag der konkurrentene er på samme nivå som seg selv. Mange verger seg for å delta i den "vanlige" konkurransen da de kanskje er redd for ikke å nå like høyt opp som mer erfarne fotografer, som gjerne er på et helt annet nivå. Den "gamle" ( :!: ) konkurransen blir ikke glemt fordi vi under 18 har et eget sted å utvikle våre fotografiske evner.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Husk gutter (Og jenter) vi må være ekstra nøye med å reklamere for konkuransen nå i startfasen slik at så mange som muig vet om det. Sleng med en link på slutten av et innlegg i kritikken eller noe, så vi får mange deltagere. 8975846[/snapback] Ja. Jo flere som blir oppmerksom på at en ny konkurranse er startet, jo bedre deltagelse får vi. Og husk at du ikke trenger å være "proff" for å delta. Konkurransen er åpen for alle. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Mange verger seg for å delta i den "vanlige" konkurransen da de kanskje er redd for ikke å nå like høyt opp som mer erfarne fotografer, som gjerne er på et helt annet nivå.8975847[/snapback] Tror ikke det er noe å være redd for. Det er mange av dere under 18 år som har presentert riktig så gode bilder både i bildekritikken og i hovedkonkurransen, ofte bedre bilder enn de som er myndige + også. Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det var greit å høre en myndig sitt synspunkt også. De som føler de har anlegg til det kan jo så klart delta i begge konkurransene. Det er morsomt å høre at noen av oss under 18 kan måle oss med dere myndige. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Mange verger seg for å delta i den "vanlige" konkurransen da de kanskje er redd for ikke å nå like høyt opp som mer erfarne fotografer, som gjerne er på et helt annet nivå.8975847[/snapback] Tror ikke det er noe å være redd for. Det er mange av dere under 18 år som har presentert riktig så gode bilder både i bildekritikken og i hovedkonkurransen, ofte bedre bilder enn de som er myndige + også. 8975930[/snapback] Og så er dte noen som ikke har deltatt en eneste gang selv Jeg har ikke tid! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Mange verger seg for å delta i den "vanlige" konkurransen da de kanskje er redd for ikke å nå like høyt opp som mer erfarne fotografer, som gjerne er på et helt annet nivå.8975847[/snapback] Tror ikke det er noe å være redd for. Det er mange av dere under 18 år som har presentert riktig så gode bilder både i bildekritikken og i hovedkonkurransen, ofte bedre bilder enn de som er myndige + også. 8975930[/snapback] Jo, men likevel er det mange av nye og ikke fullt så erfarne fotointeresserte som ønsker å videreutvikle kunnskapene sine, men ikke er klar over at det faktisk finnes 16-åringer som har vunnet den "store" konkurransen. (det var et eksempel). Dette er et sted å starte, om ikke annet. Endret 30. juni 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Aalton har mailet Aetius og Faaeri, og jeg avventer svar fra dem i løpet av uka. Jeg reiser i morgen, og har kanskje ikke tilgang på PC fram til neste søndag, men når Faaeri eller Aetius kommer med et svar til meg på e-post skal jeg så fort som mulig prøve å dele det med dere andre brukere. Endret 30. juni 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Vi starter konken som planlagt, om de er uenige får de ta det på pm med meg. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Vi starter konken som planlagt, om de er uenige får de ta det på pm med meg. 8976343[/snapback] Det handler ikke om uenighet eller ikke, det handler om hvilken grad akam skal involvere seg i fotokonkurransen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Vi starter konken som planlagt, om de er uenige får de ta det på pm med meg. 8976343[/snapback] Det handler ikke om uenighet eller ikke, det handler om hvilken grad akam skal involvere seg i fotokonkurransen. 8976354[/snapback] Hvorfor skal de det? De har en konkuranse de kan konsentrere seg om, kanskje hjelpe til å reklamere for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå