Gå til innhold

Leie av objektiver ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ikke billig men så koster objektivet over 40K, noen som har leid slikt fra Trondheim ?

Hva er grunnen til at JP er så mye bedre enn FotoVideo.

8977151[/snapback]

 

De er ikke nødvendigvis bedre, for FV selger deg samme som JP + litt til, men jeg syns servicen jeg får på JP er mye bedre enn hos FV.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
+ at jeg ble kontaktet for spesialpris på d200 :D

Så da kjøper jeg like gjerne til de bak kassa der, enn de på FV som tydeligvis får dårlig tid når noen lurer på noe.

8977171[/snapback]

 

Jeg fikk låne 1D markIIn gratis en hel helg av Foto&Video og min kamerat fikk låne EF 500mm f/4L & EF 600mm gratis en hel helg der.

Er man seriøs og trofast så er de ikke så vanskelige der heller.

 

Ellers så synes jeg ikke prisen på å leie disse objektivene er avskrekkende, de koster tross alt skjorta å kjøpe.

Lenke til kommentar
Og hvor mange hundretusen har du handla for?

Eller teller du i millioner :p

 

De har forresten sletta brukeren min på nettsia etter at de gjorde om designet. Håper jeg ikke er sletta fra kassesystemet demmes heller. Ordrene mine er jo borte.

9048254[/snapback]

 

 

For min del har ikke jeg rundet 200 000 enda engang ;-) .... tror jeg.

 

Min brukerkonto er inntakt med all historikk :-)

Lenke til kommentar

Tok en titt på utleieprisene til FotoVideo og det var ikke avskrekende.

Hvis du sammenligner utsalgspris og utleiepris ser du at objektivene må leies ut i ca 30 dager for å få salgsprisen. Det er ikke ille de skal tjene penger, og utleie utstyr slites veldig mye. Ta en tur på Bautas og finn ut hva de skall ha for en Hilti og sjekk utsalgsprisen på tilsvarene da vil du finne noen som tjener penger på utleie, og de driver ikke å leier ut sensitv finmekanisk optikk.

Lenke til kommentar
FotoVideo Trondheim leier ikke ut kun Oslo.

9049392[/snapback]

Det er snodig, siden hovedlageret ligger i Trondheim :hmm:

Kanskje trøndere er mindre pålitelige enn andre nordmenn :p

9052188[/snapback]

 

Hovedlageret i trondheim? :hmm:

 

Alt av det utstyret jeg spurte om de hadde så jeg kunne se på det var i oslo, så alt måtte sendes til trondheim...

 

jaja, JP selger Sigma så problemet er borte uansett....

Lenke til kommentar
Det var ikke billig men så koster objektivet over 40K, noen som har leid slikt fra Trondheim ?

Hva er grunnen til at JP er så mye bedre enn FotoVideo.

8977151[/snapback]

 

De er ikke nødvendigvis bedre, for FV selger deg samme som JP + litt til, men jeg syns servicen jeg får på JP er mye bedre enn hos FV.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
+ at jeg ble kontaktet for spesialpris på d200 :D

Så da kjøper jeg like gjerne til de bak kassa der, enn de på FV som tydeligvis får dårlig tid når noen lurer på noe.

8977171[/snapback]

 

Jeg fikk låne 1D markIIn gratis en hel helg av Foto&Video og min kamerat fikk låne EF 500mm f/4L & EF 600mm gratis en hel helg der.

Er man seriøs og trofast så er de ikke så vanskelige der heller.

 

Ellers så synes jeg ikke prisen på å leie disse objektivene er avskrekkende, de koster tross alt skjorta å kjøpe.

9048052[/snapback]

 

Var det kanskje ikke snakk om å kjøpe det også da? Teste bare for å være sikker liksom? Eller lånte de ut gratis fordi dere trengte utstyret men skulle ikke kjøpe?

Lenke til kommentar

Det er mye mer vanlig med utleie i større land enn Norge. Det er klart at det svarer seg ikke for en proff å kjøpe et objektiv til 30k, som man kun har behov for et par ganger i året. Da leier man objektivet i steden for de jobbene man trenger det til, og jeg kunne godt tenkt meg et slik tilbud i Bergen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke 'leie' et år nesten gratis?

 

 

 

For å utbrodere; kjøper en et kvalitetsobjektiv som 70-200/2.8LIS på bruktmarkedet - bruker det pent i ett år - er det neiggu ikke mange kronene man må ned i pris i forhold til kjøpssumm ved et salg året etter.

La oss si 1000-1500, max, i kostnad for ett års bruk...

Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke 'leie' et år nesten gratis?

 

 

 

For å utbrodere; kjøper en et kvalitetsobjektiv som 70-200/2.8LIS på bruktmarkedet - bruker det pent i ett år - er det neiggu ikke mange kronene man må ned i pris i forhold til kjøpssumm ved et salg året etter.

La oss si 1000-1500, max, i kostnad for ett års bruk...

Noe å tenke på?

9052688[/snapback]

Hadde du klart å kvitte deg med det etter et år?

Trodde ikke det, nei ;)

 

Da blir det billigere å leie det når man trenger det, enn å betale kostnadene av en skillsmisse.

Lenke til kommentar
Hadde du klart å kvitte deg med det etter et år?

9052819[/snapback]

 

Det er en potensiell fare, ja, som man vanskelig kan sette en pris på. Kanskje If har regnet ut en risiko for dette også?

 

For min egen del er svaret gitt, ja ;)

9052922[/snapback]

Tenkte meg det, ja :roll:

 

Selv kunne jeg godt tenkt meg å leie en 35mm L og en 85/1,2 L hvis jeg hadde en jobb som f.eks. gikk ut på å ta portretter til en plakat for en artist, evt til et cd-cover o.l.

Jeg har faktisk tenkt tanken, i og med at det er en aktuell problemstilling for meg.

Lenke til kommentar
Tok en titt på utleieprisene til FotoVideo og det var ikke avskrekende.

Hvis du sammenligner utsalgspris og utleiepris ser du at objektivene må leies ut i ca 30 dager for å få salgsprisen. Det er ikke ille de skal tjene penger, og utleie utstyr slites veldig mye. Ta en tur på Bautas og finn ut hva de skall ha for en Hilti og sjekk utsalgsprisen på tilsvarene da vil du finne noen som tjener penger på utleie, og de driver ikke å leier ut sensitv finmekanisk optikk.

9048426[/snapback]

 

Enig, jeg synes ikke det er så ille, jeg er egentlig litt overrasket over at de får det til å gå rundt, det kan vel ikke være så mange dager i måneden det leies ut, og det må vel vedlikeholdes eller skiftes ut ved jevne mellomrom også.

Skulle forresten vært litt interresant og visst hvilke objektiver og utstyr det er mest etterspørsel etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...