Setsa Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har en bærbar PC som, etter å ha ligget i sekken et døgn på reise, nekter å starte opp. Når jeg skrur den på, går det bare noen sekunder før den slår seg helt av igjen. Jeg har forsøkt å start opp fra CD-spilleren også, men det samme skjer: etter få sekunder slår den seg helt av. Noen som har ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Litt dumt spørsmål: Du har plugga i strømforsyninga, og forsikrer deg om at den funker? Evt. prøv andre stikkontakter rundt om i huset.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 hva merke laptop er dette? Dell maskiner har innebygd feiløking som aktiveres på følgende måte: hold nede [Fn] og start maskinen, da starter PSA boot systemet, og om det er feil på maskinen og ikke noe skjermbildet, så kommer en kode til og bli vist der de 3 hengelåsene er. Lenke til kommentar
Setsa Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Litt dumt spørsmål: Du har plugga i strømforsyninga, og forsikrer deg om at den funker? Evt. prøv andre stikkontakter rundt om i huset.. 8974651[/snapback] Jada, det er strøm i pluggen. Lenke til kommentar
Setsa Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 hva merke laptop er dette? Dell maskiner har innebygd feiløking som aktiveres på følgende måte: hold nede [Fn] og start maskinen, da starter PSA boot systemet, og om det er feil på maskinen og ikke noe skjermbildet, så kommer en kode til og bli vist der de 3 hengelåsene er. 8974660[/snapback] Det er en Acer TravelMate 739TL. Den virket fint da før jeg reiste, men etter et døgn i sekken var det slutt. Lenke til kommentar
Setsa Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har en bærbar PC som, etter å ha ligget i sekken et døgn på reise, nekter å starte opp. Når jeg skrur den på, går det bare noen sekunder før den slår seg helt av igjen. Jeg har forsøkt å start opp fra CD-spilleren også, men det samme skjer: etter få sekunder slår den seg helt av. Noen som har ideer om hva som kan være galt? 8974646[/snapback] En liten framgang fra sist jeg prøvde å skrue den på: den slår seg ikke av igjen med en gang. Imidlertid ser det ikke ut som om den gjør noe forsøk på å starte opp. Det blinker ikke i lampen for disken, skjermen er svart og det ser ikke ut som om den gjør noe forsøk på å lese fra hverken disketten, CD-spilleren eller harddisken. Men jeg hører at det er noe som sviver/suser. Antar at det er en vifte. Men ellers ikke noe liv. Er den blitt grønnsak, eller kan det være noe håp om oppvåkning? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Blir vel sikkert litt vanskeleg for trådstartar å endra tittelen når heila innlegget hans har blitt sletta.. =o Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Har pcn vært utsatt for dårligvær på reisen eller store tempratur forskjeller? Type fjell tur i 16 grader også rett inn i hytte med 25grader og høy luftfuktighet? Med andre ord, kan det ha oppstått kondens inne i maskinen? Bountyhunter Lenke til kommentar
Setsa Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Har pcn vært utsatt for dårligvær på reisen eller store tempratur forskjeller? Type fjell tur i 16 grader også rett inn i hytte med 25grader og høy luftfuktighet? Med andre ord, kan det ha oppstått kondens inne i maskinen? Bountyhunter 8976371[/snapback] Nei, den lå tørt og innpakket i sekken. Godt vær og stabil temperatur. Jeg har ingen grunn til å mistenke kondens. Den har ligget inne nå en tid, så konsensen skulle i så fall ha tørket inn for lengst. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Da trådstartet ikke tar til følge melding ifra moderator. Blir tråden stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg