superninja Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Eg har søkt på Elektro som 1. valg, almenn som 2. og Bygg som 3. MEN eg angra veldig veldig veldig og har lyst å heller komme inn på bygg, enn elektro. Har 4.3 i snitt så regna med at eg kjem inn på elektro og om ikkje almenn, men eg vil komme inn på bygg... Kan eg få fiksa det her, eller er det for seint? Angra så veldig.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Er ikke helt sikker på om det går, men det går vel an og ringe opptakskontoret og høre. Er også muligheter etter alle opptakene er gjort og ringe de skolene med byggfag du er interresert i og høre om de har ledige plasser. Kan være at de har restplasser. Edit: leif var på besøk Endret 30. juni 2007 av Lugmeister Lenke til kommentar
superninja Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Har jo ikkje komt inn på noken skula endå, så vil helst fikse det no sånn at det ikkje blir så mykje styr. Kva er tlf. nr? Kor finne eg det? EDIT: Har egentlig lyst å bli både eletrikar og snekkar... Kanskje ta bygg som 2. valg... Er så forvirrande det her, har veldig veldig lyst til begge... Skulle ønske vi hadde en rådgjevar som visste kva han dreiv med.. Kva er hovedforskjellane på dei to faga egentlig? Erfaringar? Likar å hamre og bygge, men samtidig eletriske ting.. Endret 30. juni 2007 av Dot Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) muligens det står i den blekka du får med oversikt over alle skolene, er 20 år siden jeg har søkt VG skole så er ikke 100 prosent sikker på hvor man finner nummerene. Du kan prøve: Fylkeskommunen er vel den som fortsatt styrer med opptakene så du kan ringe dit og høre. Muligens opplysningen kan hjelpe med nummer. Eller ring til en VG skole og hør om nummer til opptakskontoret. Edit: du kan også kontakte en rådgiver på videregående skole for å få hjelp. Endret 30. juni 2007 av Lugmeister Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Har mekaniske fag med teknisk fagskole som bakgrunn fra 15-20 år tilbake så har ikke noen erfaringer med den nye reformen og fagoppbygning. Er vanskelig og finne ut hva man har lyst til å bli når man går ut av grunnskolen. Endret 30. juni 2007 av Lugmeister Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Å få endra valg nå er veldig vanskelig! Det einaste du kan gjera er å sende ein søknad til opptakskontoret i din fylkeskommune. Eg sendte sjølv ein slik søknad bare ein uke etter valget, men fekk då klar beskjed om at det gjekk ikkje utenom i veldig spessielle saker som må dokumenteres. Eg ville prøvd å sendt ein søknad, men trur det er alt for seint. Bare ta plassen på elektro du og om du fortsatt vil veldig til bygg etter nokon dager så tar du å snakker med rådgiver og hører om det er nokon mulighet til å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå