Gå til innhold

Forsøk på 2 portrett bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Fokus dras raskt mot bladene ved skulderen hennes p.g.a. det sterke kontrasten til den mørke tonen i bildet. Det samm gjør forøvrig den "blåste" kvasten med hår på toppen.. Litt redusert dubdeskarphet (etterpå-ført blur) og kanskje litt svinging med dodge/burn verktøyet kan hjelpe på vegetasjonen (gjør noe mellom armen og kroppen også), og litt kloning i håret ordner den delen.

2. Litt tett beskjæring på toppen og høyre side, som relativt lett lar seg ordne. Det som ødelegger dette bildet helt, for min del, er de gigantisak og "stygge" solbrillene samt den "sure" minen. Skjønner ikke folk gidder gå med slike briller som dekker "halvparten" av personligheten i ansiktet.

Jakkeslaget kunne også vært ørlite mer lukket, så man ikke ser BH'en. Enten det eller å vise mer, noe jeg ikke tror hadde fungert p.g.a. "stemningen" i bildet som modellen (egentlig ikke) klarer tilføre..

Utbrent himmel, faktisk greit nok her..

Lenke til kommentar

Jeg vil heller kalle det motebilder, enn portretter. I alle fall det siste. Solbriller er absolutt fy fy i portretter, selv om objektet synes man ser aldri så stilig ut. Bilde av en person med solbriller, motebilde-style, er en mer riktig kategori. Ellers enig med autodidact i at detaljene i vegetasjonen må bort, for ellers er det greit nok. Litt uinspirert og uengasjert fra modellens side, synes jeg. Kjenner ikke jenta, men jeg føler at stilen skyter på siden av personligheten hennes. Det skyldes nok at jeg ser bildet som et motebilde, og at hun i den sammenheng ikke utstråler profesjonalitet. Fint høylys i håret.

De tekniske feilene er ikke verdt å nevne, for de gjør ingenting negativt for bildene. Det er likevel en idè å eksponere på høylysene, og kompensere med fill-light i rawkonverteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...