Goliath Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hva kan jeg bruke SmartCard-leseren på min Dell til enn Norsk Tipping-kort og til å låse maskinen? Kan chippen på bankkortet mitt brukes til noe? Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har selv lurt på om du kan bruke det til andre ting, som eks kortet som jeg bruker i parabolen, vis dette kortet kan leses i smartcard leseren til norsk tipping, så kommer jeg til og kjøpe et digitalt tv kort som støtter satelitt. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Min kollega bruker tipping-kort i Dell maskinen sin, så svaret er ja. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Chipen på bankkortet for for BankID, den kan ikke brukes i vanlig smartkortleser. Smartkort kan brukes til så mangt ... Alt fra pålogging i opterativsystem til kryptering av filer på pc, til kryptering av mail, signering av e-post, spilling hos Norsk-tipping for å nevne noe Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 har du noe konkrete eksempler? Du sier så mangt men nevner kun kryptering og vertifisering samt Norsk Tipping.. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 har du noe konkrete eksempler? Du sier så mangt men nevner kun kryptering og vertifisering samt Norsk Tipping.. 9051954[/snapback] Dette er fordi en smartkort har en EPROM(?)-chip på et smartkort. På denne chipen kan du lagre alt fra parabolinfo (de flere parabolkort er smartkort), til en liten applikasjon til sertifikater til ... ja ... Jeg tror de fleste nye smartkort nå har 512kiB plass på chipen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå