Gå til innhold

Omskjæring, hva med gutta?


Anbefalte innlegg

Det at barnet ikke husker noe er faktisk en unnskyldning.

Og man gjør det når barnet er lite for at de ikke skal huske noe.

Så man kan utsette alle barn for ekstrem smerte helt unødvendig, så lenge de ikke husker noe? Høres fornuftig ut.

8976825[/snapback]

 

" Ekstreem smerte " barnet husker ingenting! Ikke overdriv.

8976831[/snapback]

hva faen?!?!?!?! Har det noe å si om barnet ikke husker en dritt? DER OG DA GJORDE DET DRIT VONDT! Å diskutere med deg er som å diskutere med en vegg, du gir deg ikke selvom du innerst inne vet at du blir SKAMEID! Hva sier du om jeg kidnapper deg, så torturerer deg, og derretter knuser hodet ditt inn i veggen så du ikke husker noe? Rettferdiggjør det handlingen min....? Neppe

8978248[/snapback]

 

Haha, når jeg mener at omskjering av gutter er en fillesak som er helt grei så kan jeg nok virke som en vegg. Hva blir jeg skam eid med? Dere har ikke klart å overbevise meg om at omskjering av gutter er galt, det er en fillesak! Og hvilke "helse" effekter gir tortur? Jo - bare negative. Omskjering er ment for å gjøre deg mer renslig!

8978260[/snapback]

Hvis jeg river av deg neglene ved å stikke kniver under dem, gjør det jo ingen ting. Sårene gror igjen etter noen uker, og du får en ordentlig rengjøring der nede :)

 

 

Det som er negativt med gutteomkjæring er:

Foreldre bestemmer over kukken til sønnen sin, noe som er insane

Man får et mindre følsomt kukhode, altså sexen blir ikke så god

Jeg har lest at noen jenter syns det er turnof

..ja.

Kan du si hva som er POSITIVT med det, og hvorfor vi skal prøve å forhindre det?

Og ikke kom med det renslighetstullet ditt, de fleste gutter vasker seg der hver dag

Endret av Hylians
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig. Alle bør få velge selv.

Selv om omskjæring av gutter ikke har så veldig mye og si for sexen sin del.

 

Men det har vell sine fordeler med tanke på hygiene og sex.

 

Så er vell ikke så negativt med omskjæring på gutter mener nå jeg.

I denne artikkelen her kan vi lese følgende

 

Plager etter omskjøring av gutter

 

I Sverige og USA er debatten i gang. Staten og foreldre trues av søksmål fra omskårede menn.

 

Flere av disse hevder at de har fått nedsatt følsomhet i penis, og mener de skulle fått bestemt selv. Svenske Stefan Ivarsson forteller til NRK om nedsatt mindre følelse i penishodet og at onani og samleie er vanskeligere for omskårede. I Norge har ikke dette vært et brennhett tema så langt.

 

Omskjæring av gutter kan altså ha betydelige negative konsekvenser for de utsatte, og de som hevder det motsatte tar feil.

 

Bedre for hygienen? Hvorfor det? Unge gutter lærer i dag å vaske alle deler av kroppen; under armene, i baken, i nakken og på hendene. Da klarer de vel å vaske seg i underlivet også?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Renslig og renslig. Om du blir omskjært så vil det ikke bli produsert smegma noe som nok fører til mindre lukt når du ikke har vaska deg på ei uke. Samtidig så vil mangel på smegma føre til en mindre tøyelig og følsom glans.

 

Det man sitter igjen med er "religion" og "alle andre gjør det".

Lenke til kommentar

T.F.T:

 

får konsekvenser for dem som ikke fikk velge selv ja.

Men jeg sier da også at alle bør få rett til og velge enten det er av religiøse grunner eller andre grunner.

 

Selv syns jeg det er dumt at foreldre omskjærer barna sine, det burde få valgt selv ja. Og det med renslighet er vell som du sier noe som var før siden vi som sagt opptil flere ganger i tråden. Vi har tilgang på vann og såpe stort sett 24/7

 

Og at følsomheten på penishode synker er klart, uten forhud ligger den og gnisser inn i boxeren og har det ikke særlig kult de første ukene. Men ingen skal komme og si at all følsomheten er borte, det er bare tull.

 

Har også lest at mange jenter syns det ser bedre ut (dama mi syns det, men det er selvsagt en smaksak) og det skal vistnok vere enklere og gi blowjobs. Correct me if im wrong.

 

Så ikke alt er negativt med omskjæring av gutter, mener jeg.

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar
Bedre for hygienen? Hvorfor det? Unge gutter lærer i dag å vaske alle deler av kroppen; under armene, i baken, i nakken og på hendene. Da klarer de vel å vaske seg i underlivet også?

8978283[/snapback]

Det finnes så vidt jeg vet statistiske data som viser at det er mindre helseproblemer med underlivet hos menn i land hvor omskjæring er vanlig enn i andre land. Dette har mer sammenheng med hva menn faktisk gjør enn hva de kan gjøre. Det er derfor ikke noe godt argument for omskjæring så lenge det å lære opp folk er et bedre alternativ. Kanskje en innføring burde vurderes dersom latskapen fortsetter og helsevesenet er offentlig?
Og at følsomheten på penishode synker er klart, uten forhud ligger den og gnisser inn i boxeren og har det ikke særlig kult de første ukene. Men ingen skal komme og si at all følsomheten er borte, det er bare tull.

Det er mange som har sagt det. På godt grunnlag:

Routine neurologic testing for both exteroceptive and light tactile discrimination were conducted on the ventral and dorsal surfaces of the penile body, with particular attention directed toward the glans. No clinically significant difference could be established between the circumcised and the uncircumcised glans during these examinations.

Lenke

 

Andre forskere har gjort tilsvarende undersøkelser, hvor de fleste støtter denne konklusjonen.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
det er uendelig mye mer smertefullt for gutter å omskjære seg i voksen alder

Helt feil. Når man måler hvordan guttebabyer fysisk reagerer på en omskjæring, så er det helt brutalt hvordan kroppen omtrent slår knute på seg og pøser på med diverse hormoner og stoffer som viser at den utsettes for et ekstremt press som man aldri burde tillate en forsvarsløs baby og utsettes for.

 

det er bare positive ting med å omskjære gutter

Løgn og bedrag.

 

større seksuell nytelse.

:lol:

 

Forhuden har faktisk en funksjon. Blant annet kan det øke nytelsen for kvinnen. Har hørt kvinner omtale å ha sex med menn uten forhud som "sex med kosteskaft".

 

Men hovedpoenget her er at hvis noen vil lemleste sitt eget kjøtt så får det være deres valg som voksne. Lemlesting av barns kjønnsorgan, om det er jente eller gutt, er forkastelig og burde vært hardt

straffet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er skremmende og tragisk å se at det faktisk finnes folk her som forsvarer omskjæring, spesielt når det er gutter/menn som gjør det. Dere kan neppe ha et spesielt reflektert forhold til deres egen seksualitet. Dere har en hjerne; prøv å bruk den.

 

Vel er omskjæring av jenter et mye mer alvorlig overgrep med hensyn på medisinske problemer i ettertid og nedsatt seksuell funksjon, men å skjære/klippe bort et friskt organ på et forsvarsløst individ er fortsatt et overgrep som ikke bør tillates under noen som helst omstendigheter.

 

Å påstå at det er fordeler med omskjæring vitner om særdeles dårlig innsikt i hva forhuden er og hvordan den fungerer. Jeg blir spesielt flau på vegne av folk som kommer med argumenter om at en omskåret penis er mer hygienisk.

 

Hygiene var aldri noe sentralt argument for omskjæring. Praksisen oppstod med intensjonen å hemme seksuell aktivitet, da spesielt å forhindre onanering. Hygieneargumentet er noe som har dukket opp etter hvert, som en rettferdiggjøring for overgrepet i moderne, mer sekulære samfunn. Uansett om det så var tilfellet at penis ble renere uten forhud (noe jeg tviler sterkt på), så er argumentet helt idiotisk. Renslighet er ikke noe man får ved å fjerne kroppsdeler - man får det ved å vaske seg. Det tar fem sekunder å vaske penis, kanskje litt mer om man er veldig veldig nøye.

 

Også oppfatningen om at forhuden ikke har noen funksjon er pinlig lesing. Forhuden inneholder svært mange nerveendinger som bidrar til ens seksuelle nytelse. I en god del tilfeller skades eller fjernes også frenulum ("strengen" som folk kanskje kjenner den som), hvor konsentrasjonen av nerveendinger er høyest, og som jeg personlig i alle fall mener er uunnværlig enten jeg har sex eller onanerer. Jeg kan også tenke meg at onanering uten forhud under de fleste omstendigheter vil kreve glidemiddel, noe som ofte vil være veldig upraktisk. Også, under samleie hindrer forhuden at man får for mye friksjon langs kanten av penishodet når man drar penis ut. Når denne funksjonen er fraværende kan det være direkte ubehagelig for begge parter. Ellers hindrer forhuden glans fra å tørke ut.

 

Etter min mening bør handlinger bygge på prinsipper. Derfor synes jeg det blir veldig feil å kun kreve handling mot omskjæring av jenter, da dette viser at det ikke er gjennomtenkte prinsipper som gjelder når politikere, media og folk generelt skriker ut om omskjæring av jenter, men tilfeldige følelsesmessige reaksjoner.

Lenke til kommentar

Om noen skulle være i tvil om hva det er snakk om her så tillater jeg meg å poste linker til et par videoklipp på youtube. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal være tillatt på forumet her; det står i hvert fall ingenting om det i retningslinjene. Klippene viser helt vanlige omskjæringer og jeg vil gjøre oppmerksom på at dette er særdeles ubehagelig å være vitne til.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0fa_qn6i1Y0

 

At noen kan være så frekke og påstå at dette ikke er barnemishandling skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg kan også tenke meg at onanering uten forhud under de fleste omstendigheter vil kreve glidemiddel, noe som ofte vil være veldig upraktisk. Også, under samleie hindrer forhuden at man får for mye friksjon langs kanten av penishodet når man drar penis ut. Når denne funksjonen er fraværende kan det være direkte ubehagelig for begge parter. Ellers hindrer forhuden glans fra å tørke ut.

8982669[/snapback]

Tydelig at du ikke er omskåret. Disse momentene er helt uproblematiske.

 

Det som dog er et problem, er at det er vanskelig å få utløsning ved oralsex - med mindre oralisten er flink (noe de fleste ikke er). Ellers går mesteparten av seksuell aktivitet helt fint.

 

At det går helt greit, er dog ikke noe argument for omskjæring. Jeg trives helt greit uten forhud, men hadde neppe fjernet den om det ikke var en medisinsk grunn.

Lenke til kommentar

At barn blir omskåret er et overgrep mot barna dersom de ikke er gamle nok til å samtykke i omskjæringen; det samme gjelder alle kirurgiske inngrep på barn som ikke er nødvendige for helsen sin skyld og som dermed gjør at det er fullstendig mulig å vente med eventuelle inngrep til barnet er gammelt nok til å ville foreta dem selv. At omskjæring ikke fører til store, negative konsekvenser for gutter forandrer ikke på dette.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Omskjæring.. hvorfor i helvete blir det praktisert uansett?

8984510[/snapback]

så vidt eg har lært så gjer jøder og muslimer det. Rundt i Midtausten og i Amerika med andre ord.

Lenke til kommentar

Omskjæring, uansett kjønnet begrepet blir utført på, er i bunn og grunn kjønnslemlestelse av spedbarn.

 

Å binde et menneske fast for å skjære av en del av kroppen som er der naturlig ved fødsel er mishandling per definisjon.

 

 

mishandle behandle brutalt; fare stygt med: mishandle kone og barn /  dyre-, fangemishandling /  mishandle språket

Synonymer: fare ille med, helseslå, lemleste, maltraktere, misbruke, molestere, pine, plage, radbrekke, skamfere, skamslå, torturere, øve vold mot

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=0fa_qn6i1Y0

 

At noen kan være så frekke og påstå at dette ikke er barnemishandling skjønner jeg ikke.

8983276[/snapback]

 

Det der er noen av de jævligste barneskrikene jeg har hørt i mitt liv...

 

PS: At det er "ufarlig" er tull:

 

OTTAWA -- A one-week-old Ontario infant died from complications after undergoing a circumcision in a provincial hospital.

Link

 

Infeksjoner, blødninger, komplikasjoner ved bruk av bedøvelse og/eller smertestillende, blokkering av urinrøret ( Er en ring som brukes for å holde forhuden tilbake etter omskjæring ), ja tilogmed de som har tatt selvmord i voksen alder som en følger av det.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

omfg!! Så begge filmene. Jævligste jeg har sett. Det er faen meg misshandling! De stapper en jævla saks inn i kuken, så klipper dem.. omg. Og det er enda verre for jentene! Huff.. Hvorfor skal religion bringe så mye negativt med seg.. Jeg mener, det er da det samme for Allah om gutter har forhud eller ei?

Endret av Hylians
Lenke til kommentar

Må også bare innrømme at "renslighet"argumentet er helt borti veggen. For folk som skal leve som griser langt uti skogen, med null kunnskap om hygiene er det nok en fordel. Men vil tro og håpe at et veldig mindretall av kjønnslemlestede gutter lever slik idag? Og hvorfor får de da, som nevnt, ikke neglene nappet bort med rota når de er små? Det er jo mer renslig? :roll: Bør ikke alle barn få brent istykker hårfolliklene slik at de skal slippe å slite med det uhygeniske håret sitt i senere alder? Å vaske seg er jo noe alle helst vil unngå uansett, ikke sant?

Lenke til kommentar
omfg!! Så begge filmene. Jævligste jeg har sett. Det er faen meg misshandling! De stapper en jævla saks inn i kuken, så klipper dem.. omg. Og det er enda verre for jentene! Huff.. Hvorfor skal religion bringe så mye negativt med seg.. Jeg mener, det er da det samme for Allah om gutter har forhud eller ei?

8985154[/snapback]

 

Omskjæring sitter så dypt i religion og kultur til mennesker fra midtøsten, at det neppe vil stoppe med det første. Uansett hvor fælt vi synes det er, så er det tradisjon for dem, og å ikke støtte det blir nesten som svik. Det blir som å ikke feire 17. mai her i Norge. Omskjæring henger sammen med religion og tradisjon.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Omskjæring.. hvorfor i helvete blir det praktisert uansett?

8984510[/snapback]

så vidt eg har lært så gjer jøder og muslimer det. Rundt i Midtausten og i Amerika med andre ord.

8984720[/snapback]

Er det utbredt kun i enkelte grupper i Amerika, eller gjelder det også hos "vanlige" hvite amerikanere?

 

edit: jeg tenker da på omskjæring av gutter.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...