Gå til innhold

Omskjæring, hva med gutta?


Anbefalte innlegg

Det at barnet ikke husker noe er faktisk en unnskyldning.

Og man gjør det når barnet er lite for at de ikke skal huske noe.

8976814[/snapback]

 

Det neste blir vel at man skal svimerke alle nyfødte barn med moren og farens sitt navn. De husker i allefall ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt opptil flere ganger i denne tråden; dette handler ikke om den grusomme praksisen som er omskjæring av jenter, men om at også guttebarn uten "fri vilje" blir omskjært. Jeg prøver på ingen måte å dra fokuset vekk fra den saken, men også rette fokuset mot omskjæring av gutter, som jeg mener ikke får den oppmerksomheten som den fortjener.

 

At prosedyren er rask ansér jeg som irrelevant i denne sammenhengen da resultatet er vedvarende (det går dog an å tvinge kroppen til å dyrke ny forhud, men dette er en lang og tidkrevende prosedyre som involverer mye strekking).

8974397[/snapback]

 

Personlig syns jeg dette er en fillesak.

Omskjæring av gutter har ingen (eller svært få) konsekvenser.

Omskjæring av jenter fører til et smærtehelvete livet gjennom + at det fjerner de omskjertes muligheter for seksuell nytelse.

8976828[/snapback]

 

Nettopp! Dette er en fillesak! Man kan ikke sammenligne omskjering av jenter med omskjeringen av gutter! Hvis ikke vi begynner å kutte av noen centimeter på staken da..

Lenke til kommentar
Det at barnet ikke husker noe er faktisk en unnskyldning.

Og man gjør det når barnet er lite for at de ikke skal huske noe.

8976814[/snapback]

 

Det neste blir vel at man skal svimerke alle nyfødte barn med moren og farens sitt navn. De husker i allefall ingenting.

8976832[/snapback]

 

Hvilken positiv effekt ville det gi? INGEN! Eller jo, det blir vanskelig å stjele et barn iværtfall.

Lenke til kommentar

Herregud, de er ingen som sammenligner konsekvensene. Det folk reagerer på er at det foregår kirurgiske inngrep på spedbarn som er helt unødvendige, samt skamferer penisen deres for all fremtid, alt dette på grunn av en tullete tradisjon som er foreldet.

Lenke til kommentar
Herregud, de er ingen som sammenligner konsekvensene. Det folk reagerer på er at det foregår kirurgiske inngrep på spedbarn som er helt unødvendige, samt skamferer penisen deres for all fremtid, alt dette på grunn av en tullete tradisjon som er foreldet.

8976842[/snapback]

 

Hvorfor er den tradisjonen foreldet?

 

Altså, om man skamferer penis ved omskjering kommer ann på hvem som ser på saken.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at gutter blir født med forhud, likevel tar vi den vekk, fordi det blir "renere".

 

Det er en grunn til at vi har kjønnshår, men likevel tar vi det vekk, fordi det blir "renere."

 

Jeg må si at jeg er forbløffa over amerikanere. De gjør dette stort sett frivillig.

 

Men bedre sex? Med mindre det er snakk om trang forhud, så tror ikke jeg på dette.

Lenke til kommentar
" Ekstreem smerte " barnet husker ingenting! Ikke overdriv.

Ekstrem smerte er det uansett. Penisen er jo utrolig følsom, og kutting i penis er garrantert ekstremt vondt. Skal man kunne gjøre alt mulig rart med små barn bare fordi de ikke husker noe? Hva med personer med hukommelsestap, som konstant glemmer nye opplevelser? Er det greit å gjøre hva man vil med de, bare fordi de ikke husker det?

 

Men bedre sex? Med mindre det er snakk om trang forhud, så tror ikke jeg på dette.

Sex blir bedre MED forhud, ikke uten.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
" Ekstreem smerte " barnet husker ingenting! Ikke overdriv.

Ekstrem smerte er det uansett. Penisen er jo utrolig følsom, og kutting i penis er garrantert ekstremt vondt. Skal man kunne gjøre alt mulig rart med små barn bare fordi de ikke husker noe? Hva med personer med hukommelsestap, som konstant glemmer nye opplevelser? Er det greit å gjøre hva man vil med de, bare fordi de ikke husker det?

 

Men bedre sex? Med mindre det er snakk om trang forhud, så tror ikke jeg på dette.

Sex blir bedre MED forhud, ikke uten.

8976857[/snapback]

 

Og du snakker av erfaring?

Lenke til kommentar
Hvorfor er den tradisjonen foreldet?

8976848[/snapback]

Fordi den har sitt utspring i to ting:

1) Abrahams pakt med Gud

2) Kontrollering av unge gutters seksuelle drift - les: Onani

 

Jeg har intet problem med folk som omskjærer seg, men det får være deres eget valg, ikke foreldrenes. Akkurat som med de som piercer, snitter opp og tattoverer underlivet.

Lenke til kommentar
Og du snakker av erfaring?

Selvsagt ikke, men det trenger jeg heller ikke gjøre. Faktum er at følsomheten går ned når man blir omskjært. De få mennene som har grodd tilbake forhuden gjennom masse strekking i lange perioder bekrefter også at sex har blitt bedre i ettertid, og at de ikke trenger å presse så hardt når de har samleie, for å få den samme effekten.

Lenke til kommentar
Og du snakker av erfaring?

Selvsagt ikke, men det trenger jeg heller ikke gjøre. Faktum er at følsomheten går ned når man blir omskjært. De få mennene som har grodd tilbake forhuden gjennom masse strekking i lange perioder bekrefter også at sex har blitt bedre i ettertid, og at de ikke trenger å presse så hardt når de har samleie, for å få den samme effekten.

8976893[/snapback]

 

Har du noen kilder?

Lenke til kommentar
Hvorfor er den tradisjonen foreldet?

8976848[/snapback]

Fordi den har sitt utspring i to ting:

1) Abrahams pakt med Gud

2) Kontrollering av unge gutters seksuelle drift - les: Onani

 

Jeg har intet problem med folk som omskjærer seg, men det får være deres eget valg, ikke foreldrenes. Akkurat som med de som piercer, snitter opp og tattoverer underlivet.

8976879[/snapback]

 

At jødedommen er foreldet er ditt syn.

 

Og demper omskjering den seksuelle driften til guttene?

Lenke til kommentar

Nå vrir du på ordene mine.

 

Det er som kjent mange ikke-religiøse som omskjærer barna sine. Hvorfor gjør de det? Jo, fordi det er normalt å gjøre det hvor de kommer fra. Det er ingen andre grunner. Ergo er det en foreldet tradisjon.

 

Omskjæring SKULLE dempe den seksuelle driften, jmfr Feynmans link tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Har du noen kilder?

 

Many circumcised men are discovering they can return their bodies to a more natural, intact state. Working on the principal that skin will grow when gently but continuously stretched, the process can take several years to complete. While a "restored" foreskin (or prepuce) will never be as good as the original, many men both on the journey and at its end report great satisfaction in sensitivity and emotional completeness.

http://www.ehow.com/how_2039153_re-grow-foreskin.html

 

"After four weeks of keeping my glans covered,

I had about the best sex ever in my whole life,

just about what you'd expect in the back seat of a red '75 Impala,

except it was in bed with someone I've lived with for 22 years."

 

- Rob Roberts

http://www.circumstitions.com/Restore.html

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hørt det motsatte, men igjen, alt handler om smak og behag. En av de reportasjene tvnorge alltid har ganske sent på kvelden handlet om omskjerte gutter osv. En mann som omskjerte seg i voksen alder hevdet at hans sex ble bare bedre. Så det kommer nok ann på.

Lenke til kommentar

Det er ingen positive ting som følger med omskjæring av gutter.

Renslighetsargumentet er helt irrelevant i dagens samfunn, hvor vi har ubegrenset tilgang på rennende vann og såpe. Det hadde de ikke før i tiden. Det er utelukkende tradisjonelle årsaker til at omskjæring fortsatt praktiseres. La folk velge selv. Omskjæring utelukker valgmuligheten.

Lenke til kommentar
Det at barnet ikke husker noe er faktisk en unnskyldning.

Og man gjør det når barnet er lite for at de ikke skal huske noe.

Så man kan utsette alle barn for ekstrem smerte helt unødvendig, så lenge de ikke husker noe? Høres fornuftig ut.

8976825[/snapback]

 

" Ekstreem smerte " barnet husker ingenting! Ikke overdriv.

8976831[/snapback]

hva faen?!?!?!?! Har det noe å si om barnet ikke husker en dritt? DER OG DA GJORDE DET DRIT VONDT! Å diskutere med deg er som å diskutere med en vegg, du gir deg ikke selvom du innerst inne vet at du blir SKAMEID! Hva sier du om jeg kidnapper deg, så torturerer deg, og derretter knuser hodet ditt inn i veggen så du ikke husker noe? Rettferdiggjør det handlingen min....? Neppe

Lenke til kommentar
Det at barnet ikke husker noe er faktisk en unnskyldning.

Og man gjør det når barnet er lite for at de ikke skal huske noe.

Så man kan utsette alle barn for ekstrem smerte helt unødvendig, så lenge de ikke husker noe? Høres fornuftig ut.

8976825[/snapback]

 

" Ekstreem smerte " barnet husker ingenting! Ikke overdriv.

8976831[/snapback]

hva faen?!?!?!?! Har det noe å si om barnet ikke husker en dritt? DER OG DA GJORDE DET DRIT VONDT! Å diskutere med deg er som å diskutere med en vegg, du gir deg ikke selvom du innerst inne vet at du blir SKAMEID! Hva sier du om jeg kidnapper deg, så torturerer deg, og derretter knuser hodet ditt inn i veggen så du ikke husker noe? Rettferdiggjør det handlingen min....? Neppe

8978248[/snapback]

 

Haha, når jeg mener at omskjering av gutter er en fillesak som er helt grei så kan jeg nok virke som en vegg. Hva blir jeg skam eid med? Dere har ikke klart å overbevise meg om at omskjering av gutter er galt, det er en fillesak! Og hvilke "helse" effekter gir tortur? Jo - bare negative. Omskjering er ment for å gjøre deg mer renslig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...