Gå til innhold

Kryptisk feilmelding i XP (i alle fall for meg........)


Inger

Anbefalte innlegg

Hva er "minidump"? Jeg får feilmeldingen: C:Windowa/Minidump/Mini120601-04 dmp hver gang jeg skrur på pc'n. Den gor beskjed om at den har "recovered from a serious error" . Alle programmer og oppkoblinger virker som det skal, men feilmeldingen er irriterende! Nummerte til slutt på feilmeldingen varierer, noen ganger 04, 02 og 03. Noen som kan hjelpe?

 

[ Denne Melding var redigert av: Inger på 2001-12-29 21:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme problemet.

 

Jeg regner med at du har ett hovedkort med Via chipsett, geforce skjermkort og Windows XP?

 

hvis det stemmer kan du fortsette å lese ellers så er det nok bare tull.

 

Har du de nyeste driverne til NVIDIA ?

nyeste driverene til VIA?

 

hvis du har det så kan du prøve å legge inn NVIDIA sine gamle 22.81 drivere....med de nyeste til VIA, 4.37.

 

funker ikke dette såhadde det hvert en fordel å vite hvordan hardware oppsett du har .

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-29 21:33 ]

Lenke til kommentar

Via sine 4.37 drivere

 

kan du laste ned her :

 

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1...4in1437v(a).zip

 

her har du NVIDIA sine 22.40 drivere,skal nok funke like bra de :

 

http://www.guru3d.com/download/nvidia/2240Win2kXP.zip

 

De er lette å installere bare klikke seg fram, men du må restarte maskin etter begge er installert.

 

Det er nok best å starte med VIA sine først :smile:

Lenke til kommentar

Dessverre er Guru3d.com blitt nedlagt pga. økende trafikk og manglende inntekter. Veldig synd, for dette var en veldig bra side som omhandlet litt av hvert innenfor data, ikke bare nVidia.

 

Uansett, du finner versjon 22.50 (forøvrig beste versjon før 23.11) på http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvid...series2xx.shtml

 

Velg den som passer ditt OS.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-29 22:38 ]

Lenke til kommentar

hehe...

hadde visst mange små problemer du Inger.

 

Du kan begynne med å høyreklikke på start knappen og velge properties. Et sted inni der finner du noen avkryssningsbokser. En av boksene tror jeg heter "show administrative tools" kryss av den.

 

Nå skal du finne ett ikon med dette i kontrollpanelet. velg event-viewer

 

p|cachu

Lenke til kommentar

Joda - småproblemer er det nok av, men liker XP godt. Møter veggen av og til, men det er mye god hjelp å få. Nå venter jeg bare på at Telenor skal få sortert dataene sine riktig, slik at jeg endelig kan komme på nett med ADSL - da skal jeg laste ned NikonView og drivere an mass.... må bare finne dem først :wink:

Det med Minidump-feilmeldingene er en liten gåte fremdeles, av og til ingen feilmeldinger ved oppstart og av og til 4-5 stk. Noe finner jeg ut av, mens andre ikke lar seg åpne. Nå er jeg mer på avinstalleringsstadiet, men satser på å få alt i orden en vakker dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...