Inger Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hva er "minidump"? Jeg får feilmeldingen: C:Windowa/Minidump/Mini120601-04 dmp hver gang jeg skrur på pc'n. Den gor beskjed om at den har "recovered from a serious error" . Alle programmer og oppkoblinger virker som det skal, men feilmeldingen er irriterende! Nummerte til slutt på feilmeldingen varierer, noen ganger 04, 02 og 03. Noen som kan hjelpe? [ Denne Melding var redigert av: Inger på 2001-12-29 21:30 ] Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg hadde det samme problemet. Jeg regner med at du har ett hovedkort med Via chipsett, geforce skjermkort og Windows XP? hvis det stemmer kan du fortsette å lese ellers så er det nok bare tull. Har du de nyeste driverne til NVIDIA ? nyeste driverene til VIA? hvis du har det så kan du prøve å legge inn NVIDIA sine gamle 22.81 drivere....med de nyeste til VIA, 4.37. funker ikke dette såhadde det hvert en fordel å vite hvordan hardware oppsett du har . [ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-29 21:33 ] Lenke til kommentar
Inger Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Det ser riktig ut, Jan Rune. Har geforce og VIA. Har du er adresse for nedlastingen - sånn bare for å gjøre det enkelt? :smile: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 VIA sine driver kan du laste ned her http://www.viaarena.com NVIDIA sine drivere kan du laste ned her http://www.nvidia.com er ikke helt sikker på om de gamle driverne ligger på nvidia sine hjemmesider,hvis de ikke jør det så kan jeg nok bla opp en link til :smile: Lenke til kommentar
Inger Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Ja, her var det jo litt å velge mellom. Jeg veit erlig talt ikke helt hvilken jeg ser etter - kan du fortelle meg det også? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Via sine 4.37 drivere kan du laste ned her : http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1...4in1437v(a).zip her har du NVIDIA sine 22.40 drivere,skal nok funke like bra de : http://www.guru3d.com/download/nvidia/2240Win2kXP.zip De er lette å installere bare klikke seg fram, men du må restarte maskin etter begge er installert. Det er nok best å starte med VIA sine først :smile: Lenke til kommentar
Inger Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Forsøker nå Via, men guru3d.com finner "cannot be displayed". Forsøker seinere. Takk for hjelpa, så langt. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Dessverre er Guru3d.com blitt nedlagt pga. økende trafikk og manglende inntekter. Veldig synd, for dette var en veldig bra side som omhandlet litt av hvert innenfor data, ikke bare nVidia. Uansett, du finner versjon 22.50 (forøvrig beste versjon før 23.11) på http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvid...series2xx.shtml Velg den som passer ditt OS. [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-29 22:38 ] Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 eller så har du 22.81 her : http://www.hwfiles.it/dl.php?id=1248&url=1 Lenke til kommentar
Inger Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Vel - nå har jeg i alle fall de nyeste driverne - takk for det, men feilmeldingene "minidump" har jeg fremdeles. Tallene til slutt varierer enda. Flere gode forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hehe.. Selg rukkelet og kjøp Intel. Det er best. :smile: Men, hvis du vil finne ut av det, så kan du slå opp feilmeldingen i Microsoft's knowledge database online. Der får du nok litt mer info! Lenke til kommentar
Inger Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Glupt svar, det siste der. Skikkelig konstruktiv du....... Lenke til kommentar
extreme Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Ja, fant du noe i knowledgebasen? hørt om ironi? selv om jeg mente det jeg sa først :smile: [ Denne Melding var redigert av: extreme på 2001-12-31 11:02 ] Lenke til kommentar
Inger Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Jo da, til begge deler. Ironi er kjekt, så jeg må nok si at du forsto den kanskje heller ikke........ Men dessverre - fant ingenting i basen, har sjekket både i dag og et par ganger tidligere. Har sendt feilmeldingen til MS, men ikke noe svar å få. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 hmm... du kan jo gå inn i administrative tools og se på event log. Der står det sikkert ett hint om hva som skjer. p|cachu Lenke til kommentar
Inger Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Ok - prøver det. Neste skritt blir da å prøve og forstå hva det betyr :wink: Lenke til kommentar
picachu Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 hehe... hadde visst mange små problemer du Inger. Du kan begynne med å høyreklikke på start knappen og velge properties. Et sted inni der finner du noen avkryssningsbokser. En av boksene tror jeg heter "show administrative tools" kryss av den. Nå skal du finne ett ikon med dette i kontrollpanelet. velg event-viewer p|cachu Lenke til kommentar
Inger Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Joda - småproblemer er det nok av, men liker XP godt. Møter veggen av og til, men det er mye god hjelp å få. Nå venter jeg bare på at Telenor skal få sortert dataene sine riktig, slik at jeg endelig kan komme på nett med ADSL - da skal jeg laste ned NikonView og drivere an mass.... må bare finne dem først :wink: Det med Minidump-feilmeldingene er en liten gåte fremdeles, av og til ingen feilmeldinger ved oppstart og av og til 4-5 stk. Noe finner jeg ut av, mens andre ikke lar seg åpne. Nå er jeg mer på avinstalleringsstadiet, men satser på å få alt i orden en vakker dag. Lenke til kommentar
Inger Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Det kommer om ikke så lenge, må bare lese og lære litt først.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå