Gå til innhold

Compal IFL90+ vs Dell XPS m1710

Anbefalte innlegg

leter etter ny laptop og står mellom Compal IFL90+

og to varianter av Dell XPS m1710.

Det som holder meg igjen fra Compalen er mangel på DVI port, har testa 20" LCD'n min på både VGA og DVI og det er merkbar forskjell, hvert fall på min skjerm.

Lurer på:

- Dell maskinene har ikke Santa Rosa platform som Compalen har, har det mye å si?

- er det verdt en prisforskjell på ca 3000 mellom 256 Nvidia 7 Geforce Go 7900 GS

og 512 DDR3 Nvidia Geforce Go 7950 GTX?

- og hvordan er de to skjermkortene mot Compal sitt GeForce® 8600M GT 512MB?

- noen som veit om Dell har noen nye modeller i lufta så det kanskje lønner seg å vente noen uker, om de ikke blir sinnsykt mye dyrere enn m1710?

Ville ikke nødvendigvis opp på 17" men Dell hadde ingen mindre bærbare med DVI.

Eneste ellers er at keyboardet kanskje ser litt lite ut, mulig det er pga størrelsesforholdet til 17" skjermen tho.

OT:

Transformers førpremiere i natt, good thing! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windowsytelsen blir marginalt tregere med den gamle plattformen, men ikke noe voldsomt merkbart nei. 7950GTX go er det råeste skjermkortet for bærbare i Norge, det yter ca 50% bedre enn 7900gs, om det er verdt det får bli opp til lommeboka ;)

7900gs er ca 10-20% kjappere enn 8600GT, i høye oppløninger med AA og AF øker forskjellen. 7950GTX go er som sagt ca 50*% kjappere enn 7900gs.

Det tar nok noen uker ennå før det kommer nye xps-modeller med bedre grafikkort. Mot høsten kommer forhåpentligvis 8800go som vil bli det beste skjermkortet for bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...