Solefald Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Eg har etterkvert begynt å få meir og meir interesse for politikk, det kan kanskje ha noke med at det popper opp merklige uttalelser fra diverse ministre, som ofte virker som at dei ikkje henger helt med i virkeligheten (uten å gå nermere inn på det) Så da er eg litt nyskjerrig på kva andre tenker om korleis det hadde blitt med en høgre regjering av f.eks FRP og Høgre i teten. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Høyre og Arbeiderpartiet har vært i regjering mange ganger og er derfor til forveksling like på det de gjør selv om de prøver å markere seg i media hver gang det er en liten forskjell. Nå som SV er med i regjeringen er det masse konflikter mellom SV og Arbeiderpartiet fordi SV har endel ideer som bryter med Arbeiderparti-Høyre-konsesnuset. Om Høyre og Fremskrittspartiet skal sitte i samme regjering vil vi få mye av det samme. Fremskrittspartiet vil drepe endel hellige kyr, mens høyre vil ha business as usual. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Var du ikke i live før siste stortingsvalg? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er kanskje litt mer interessant å spørre seg hvordan det kunne vært hvis Høyre hadde hatt flertallsregjering. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Høyere regjering? Politikerne våre er da tåkete nok i hodene sine allerede.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 I was just elected but then I got high I was gonna run this country but then I got high Now i got my office high up in the sky because I got high because I got high Jaja, sånn går det med feil orddeling(særskriftfeil heter egentlig). Det er altså stor forskjell på å ha en høyere regjering og en høyreregjering. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg tror personlig det ikke ville vært de store endringene fra dagens politikk. Vi ville nok sett en del prioriteringsforandringer (f.eks kommuneøkonomien), men hvis høyre og frp måtte ta over på dagen, er det ikke så lett å endre noe på et par dager. Alt som har innvirkning på økonomi bør fases inn, og det er nok mye av grunnen til det er vanskelig å se forskjell på regjeringer. En må også huske på det er egentlig ikke så stor forskjell mellom venstre og høyre i dagens norge hvis vi ikke tar med ekstrempartier som rv/rødt, nkp mv. SV lider av de strekker seg bredt på venstresiden, fra SU eller langt ute på vestresiden mot rødt, til de lugnere mot arbeidspartiet. Dette var nok et større problem for FRP før de hadde oppvasken, da mitt syn er at frp viser seg mer seriøse enn SV. Basert på det tror jeg at ved en regjering av Høyre og FRP vil frp lugne ned sine "dumme" saker til dels, mens høyre hadde beveget seg noe mot frp. Dette vil etter min mening få et meget positivt resultat for vår individuelle frihet. Vi hadde sittet med mer penger mellom hendene, men hatt mer ansvar over hvor godt vi vil ha det, og bedriftene (spes. de små) vil ha større sjanse for å være internasjonalt konkurransedyktige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Tror en Høyre-regjering hadde vært helt greit, jeg. Hvorfor tror så mange vondt om Høyre? Er det noen politikere som skulle vært skutt så er det SV-erne! Endret 2. juli 2007 av Slettet+12341842 Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Sier da vitterlig ja takk til å flytte økonimien inn i landet igjen, og ikke jage den ut igjen. Er samtidig litt skeptisk til FRP og deres helsepolitikk, så er en litt blandet følelse. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Sier da vitterlig ja takk til å flytte økonimien inn i landet igjen, og ikke jage den ut igjen. Er samtidig litt skeptisk til FRP og deres helsepolitikk, så er en litt blandet følelse.Den største forskjellen når det gjelder helsepolitikk er at Frp vil at rettighetene skal følge pasientene uansett hvor de bor, mens de andre bare vil pøse penger inn i kommunene og håpe at det blir helse og omsorg der. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Dette vil etter min mening få et meget positivt resultat for vår individuelle frihet. Vi hadde sittet med mer penger mellom hendene, men hatt mer ansvar over hvor godt vi vil ha det, Det er da ikke snakk om at folk bevisst velger å ha det dårlig. Det er heller snakk om at mange har det dårlig i mer høyreorienterte samfunn fordi forholdene for de lavtlønnete rett og slett er dårligere der. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Forskjellen på en Rød/Grønn regjering der SV lager faenskap og en høyre-koalisjon med (ironisk nok) Venstre, Høyre og FRP, der FRP får negative overskrifter, er at FRP mest sannsynlig vil ha 25-30% av stemmene, mens SV hadde 5%(?) Vestentlig forskjell. Endret 5. juli 2007 av monzilla Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror personlig det ikke ville vært de store endringene fra dagens politikk. Vi ville nok sett en del prioriteringsforandringer (f.eks kommuneøkonomien), men hvis høyre og frp måtte ta over på dagen, er det ikke så lett å endre noe på et par dager. Alt som har innvirkning på økonomi bør fases inn, og det er nok mye av grunnen til det er vanskelig å se forskjell på regjeringer. 8983171[/snapback] Jepp, same shit, new rapping... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Da har vi hvertfall stabiliteten i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå