Postkassestativ Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) I dag glemte jeg å ta nøkklene ut av lommen på buksa da jeg kastet den på vask. Problemet er det at nøkkelen er fra en 2007 Opel Vectra 1,9 CDTI og den har ganske mange funksjoner bla. Åpne/Låse, åpning/lukking av bakluka, åpning/lukking av vinduer og aktivering av alarm. Det er ikke min bil så jeg sitter ganske godt i det . Hva vil det koste å få en ny nøkkel? Den ligger til tørk nå så jeg er spent om den vil fungere når jeg prøver den senere. Det er mulig å låse opp bilen, men sentrallåsen virker ikke Endret 30. juni 2007 av david_almli Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Få ut batteriet av den i vertfall mens den tørker. Det er stor sjanse for at den vil fungere som normalt når den er tørr med mindre den ligger lenge våt med batteri tilkoblet. Det er ikke usansynlig at et nytt batteri kan hjelpe om den fortsatt ikke fungerer når den er tørr. Dersom det hadde vært min nøkkel ville jeg nok skrudd ut elektronikken og skyllet den i vann for å fjerne rester av vaskemiddel. Jeg vil dog ikke anbefale deg å gjøre dette siden det ikke er din nøkkel, og mange får komplett panikk når de hører om vann+elektronikk (det meste er rene myter). Endret 30. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Testet den nå! Bilen starter men opplåsing/låsing er verre. Bakluka åpner seg bare, opplåsnining funker av og til men plutelig kan ett eller flere vindu åpne seg. Vann i elektonikk er ikke så farlig, men det er verre med vaskemiddlet. Finns det noe rensende som ikke lukter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Ta ut alt elektronisk, skyll det godt i rent vann, og rens gjerne med isopropanol. La det tørke godt, og sett inn et nytt batteri (tror det er CR2032 i denne). Til slutt krysser du fingrene og prøver! Er det mulig å flytte over selve nøkkelen (metallet), så du slipper å bestille en ny for denne bilen? Selve startsperren er en liten dings litt større enn et fyrstikkhode, den er helt passiv, og funker sikkert etter en vask. Den kan enkelt flyttes over til en ny nøkkel. Styringen for låser etc. er mer utsatt, og dersom du må bytte denne, må kodingen legges inn i styringsenheten for sentrallåsen på nytt. Dette tar noen få minutter hos Opel. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 !00% rent vann leder ikke strøm, men skal ikke mye møkk til før det blir en bra leder. Siste utvei så fyll hele nøkkel med rustløser,crc,wd40 etc. Fyll til det renner over og la nøkkelen ligge og tørket en stund. Dette har funka på mye småelektronik før som f.eks mobiler som detter i dass eller ting som ryker etter motorvask Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Du får jo elektronikkrens på boks, så prøv det. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Enig med TRRA! Bruke eletrospray e.l. og spyl rent, istedet for vann. Uansett, hvis det ikke funker, så kan du sansyneligvis demontere den elektroniske delen fra selve nøkkelen og få denne byttet. Det trengs en TECH-enhet for å programere den opp mot bilen, men det tar ikke mer enn ca. 3 min på verksted. Tror de fleste verksteder har fast pris for å gjøre det (ca. 150 kr +/-). Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Da har jeg skiftet batteri, og dynket den i elekrospray. Etter en kjøretur fungerer nøkkelen ganske greit, men etter en stund kan det ta 10sek fra jeg trykker på lås til bilen låser seg. Og noen ganger kan den være helt død helt til jeg tar en ny kjøretur. Nøkkelen synkroniseres med bilen når man starter den. Det ser ut som at infoen bilen gir til nøkkelen bare forsvinner etter en stund. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 kjøp en ny du, siden den ikke er din og den ikke fungerer slik den skal Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 kjøp en ny du, siden den ikke er din og den ikke fungerer slik den skal 8984981[/snapback] Stoetter den! Er vell egentlig det som er det riktigste moralsk sett Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Koster ca 1500kr for en ny slik nøkkel. har selv vasket min bilnøkkel, lot den tørke en dag og funket like bra etterpå, bare litt renere Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Koster ca 1500kr for en ny slik nøkkel. har selv vasket min bilnøkkel, lot den tørke en dag og funket like bra etterpå, bare litt renere 8985294[/snapback] Maa ikke den tilpasses/laasesystemet maa byttest ogsaa da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Ny nøkkel legges enkelt inn i låsstyringssystemet på merkeverksted. Tar noen sekunder, bare. Husk å be de ta ut den gamle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå