gigi2k Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg beklager så mye (( ny her )) men jeg vet ikke hvor jeg skal skrive dette please ikkje bli sure... Jeg har nettopp fått meg Lyse. og leter etter DC lyse hubben.. noen som kan gi meg den? også hva navn ska jeg bruke? feks: [Navn][10Mbit] ? Vær så snill og hjelp.. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt. 8973770[/snapback] DC++ er vel ikke ulovlig det, heller ikke informasjon om dette. Fildeling trenger ikke være ulovlig, det er hva brukerene selv gjør det til. Selv om jeg selvfølgelig vet at det blir brukt til piratkopiering, så kan det brukes til lovlige ting også. Vinci Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt. 8973770[/snapback] DC++ er vel ikke ulovlig det, heller ikke informasjon om dette. Fildeling trenger ikke være ulovlig, det er hva brukerene selv gjør det til. Selv om jeg selvfølgelig vet at det blir brukt til piratkopiering, så kan det brukes til lovlige ting også. Vinci 8973808[/snapback] Akkurat. Det er greit nok at vi skla respektere hardware.no's ønsker om å holde diskusjonene fri for referanser til piratkopiering og andre ulovligheter, men det er viktig å holde en klar linje mellom fildeling og ulovlig fildeling, og så langt jeg kan se her er det ingenting som insinuerer at det informasjonen han etterspør er til formål for ULOVLIG fildeling. Det finnes tross alt mye materiale i P2P nettverk som er full lovlig å laste ned i følge norsk lov, og vi har ingen rett til å annta at OP er en lovbryter. til OP, sorry, men jeg kan ikke svaret på spørsmålet du spør, men ville likevel kjime inn og forsvare din rettighet til å spørre -Stigma Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt. 8973770[/snapback] DC++ er vel ikke ulovlig det, heller ikke informasjon om dette. Fildeling trenger ikke være ulovlig, det er hva brukerene selv gjør det til. Selv om jeg selvfølgelig vet at det blir brukt til piratkopiering, så kan det brukes til lovlige ting også. Vinci 8973808[/snapback] Akkurat. Det er greit nok at vi skla respektere hardware.no's ønsker om å holde diskusjonene fri for referanser til piratkopiering og andre ulovligheter, men det er viktig å holde en klar linje mellom fildeling og ulovlig fildeling, og så langt jeg kan se her er det ingenting som insinuerer at det informasjonen han etterspør er til formål for ULOVLIG fildeling. Det finnes tross alt mye materiale i P2P nettverk som er full lovlig å laste ned i følge norsk lov, og vi har ingen rett til å annta at OP er en lovbryter. til OP, sorry, men jeg kan ikke svaret på spørsmålet du spør, men ville likevel kjime inn og forsvare din rettighet til å spørre -Stigma 8973838[/snapback] Godt det er noen som er enige med meg her Har forresten sendt gigi2k en PM med svar på det han lurte på. Vinci Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Har forresten sendt gigi2k en PM med svar på det han lurte på. Vinci 8973843[/snapback] Hvorfor PM? Kan du ikke poste det her. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Har forresten sendt gigi2k en PM med svar på det han lurte på. Vinci 8973843[/snapback] Hvorfor PM? Kan du ikke poste det her. 8973848[/snapback] Kunne jo gjort det, men tenkte det ikke var vits å ta sjansen på å irritere en trøtt moderator hvis de var uenige i min påstand. Vedkommende fikk jo svar på spørsmålet sitt uansett, så med mindre du også lurer på det samme så er vel denne problemstillingen løst? Vinci Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Og snakke om fildeling er da ikke forbudt, det som man ikke ønsker er linking til sider, torrents o.l som inneholder ulovligheter. Og oppgi adresser til en DC-hub hvor man vet at det finnes slikt materiale tillates ikke. Lenke til kommentar
LuckyMe Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Og snakke om fildeling er da ikke forbudt, det som man ikke ønsker er linking til sider, torrents o.l som inneholder ulovligheter. Og oppgi adresser til en DC-hub hvor man vet at det finnes slikt materiale tillates ikke. 8974168[/snapback] Jeg kunne også trengt en fremgangsmåte for å koble meg opp til Lyse Hub takknemlig for noen svar evt PM mvh LM Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 For å koble til en hub som du har adressen til i DC++, tykk Ctrl+Q. Det er en guide til DC++ her. For å sette deg som aktiv (anbefalt) må du åpne en port i routeren. Det er guide til det her. Du spurte om torrent på PM også. For å få høyere hastighet må du også åpne en port her. Jeg anbefaler Azureus som torrent program. Den har åpnet port automatisk på routeren min. Du kan lese om NAT problem (ikke åpnet port), gode innstillinger i Azureus og gode torrenter. For å se etter om du har åpnet port i Azureus, trykk Tools -> NAT/Firewall test -> Test. Før du prøver å åpne en port kan du sette porten til f.eks. 60000 og trykke Test. Hvis det står OK er det i orden. Hvis ikke bør du åpne en port i routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå