Gå til innhold

Får ikke brent på en 90min cd.. 800mb..

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en pakke cd`er som er på 800 mb. Jeg bruker nero 5, jeg setter inn cd`en, og trykker på burn knappen. da får jeg bare opp en feilmelding som det står: Det er ikke nok plass til å brenne denne kompilasjonen på dette mediet. legg inn et annet medium med mer plass.

jeg har sett at en her på forumet tidligere hadde det samme problemet. men jeg klarer ikke å finne igjen den posten.. klarte heller ikke å finne hvor man søker i forumet. Jeg synes å huske at han måtte gjøre om på noen innstillinger i nero. men hvilke?

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, rart. Det hjalp ihvertfall meg. Hva slags versjon av Nero har du?

"Nero BurningROM: This software supports "overburning" up to 90minutes in version 5.0.1.3 and up to 89:59.74 minutes in version 5.0.2.4.

When starting work with NERO you have to check box "Enable overburn disc at once burning:" in FilePreferencesExpert Features and also specify "Maximum CD length" depends on recorder used (for 90min CD-R is typically 89:59.74).

Some recorders need to be forced to "overburning". There is instruction how to do it. You have to change parameter in Windows registry. Run file regedit.exe from Start/Run. Go to folder HKEY_LOCAL_MACHINE Software ahead Nero-Burning Rom General and find file OverSizeDefaultValue. Double click on this file and change Value "0" (hexadecimal box is checked) to Value "1". Click on OK and close registry editor."

Lenke til kommentar
hmm.. ser ikke ut til å funke.. samme feilmelding. :(

Er en bug i Nero...Overburning funker ikke hvis du bruker wizarden. Trykk Cancel Bare velg det du skal gjøre manuelt.

I tilleg kan du også skru av for "check for right media" eller no slikt, men det er ikke nødvendig tror jeg.

Lenke til kommentar

fulgte guiden og det stod at det bare var å overse meldingen.. det skulle etterhvert komme opp et annet vindu. men det funka ikke.. :( men men,, det stod at spesielt plextor brennere med mmore cd`er ikke er glade i hverandre da det gjelder overburning. Har nemlig en pakke med mmore cd`er.. Tror du det kan gå ann å overburne med den jævla xp brennesaken??

Lenke til kommentar

Plextor-brenneren min likte ikke 90-min MMORE cd-er før jeg oppgraderte BIOS. Nero rapporterte at cd-en var på 10 min og 31 sek... Etter oppgradering kjente den igjen CD-en, og det var ikke engang nødvendig å stille inn for overburn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...