JKJK Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hallo frender! Har en case jeg gjerne vil ha noen synspunkter på, siden jeg ikke er noen minneekspert. Har et epox EP-8RDA6+ Pro med en athlon XP 2500+ (multiplikatorklokket til 2800+) som jeg sliter en del med minnet med. Har tidligere kjørt PC2700 minne på denne konfigen uten problemer. I fjor sommer kjøpte jeg meg et PC3200 sett (Kingston 2GB (2x 1024MB, 400MHz, Non-ECC, CL 3) sett, og dette hadde jeg bare problemer med. Memtest viste feil hele tiden, og pc'n ytret misnøye med å fyre ifra seg noen blåskjermer i ny og ne. Invisterte så nettopp i et annet minnekit: GE2GB3200BHDC GEIL 2GB (2x1GB) PC3200 400MHz Value 2.5 6-3-3 Blue Aluminum Retail, siden jeg troddet at hovedkortet/biosen ikke likte kingston minne. Det viser seg imidlertid at dette ikke ble noe annerledes. Har nyeste bios btw. Hva kan problemet være? Trodde at PC2700 og PC3200 var kompatible, men er det unntak? Kan det være hovedkortet som er bogus? Eneste grunnen til at jeg tviholder på denne konfigen er at jeg egentlig ikke _gidder_ å bygge en ny.... men det hadde vært nederlag å ikke funnet ut av problemet også! Tips anyone? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Geil liker å ha litt mer VDimm, prøv deg frem med 2,7->2,9V. Epox-kortene bør vel ha et par hakk tidligere BIOS slik som Abit for å klokke optimalt. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 poenget er ikke å klokke... har ikke klokket minnet heller. Poenget er å få den jævla pcn stabil. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 poenget er ikke å klokke... har ikke klokket minnet heller. Poenget er å få den jævla pcn stabil. 8980698[/snapback] Likevel liker Geil-brikkene litt mer volt. Har fått flere PC-er mer stabile ved å øken vdimmen med 0,2-0,3 volt.(Geil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå